DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Bellek ve Benlik PSY 624 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Doktora
Dersin Koordinatörü: Sezin ÖNER
Dersi Veren(ler): Sezin ÖNER
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri kişisel ve kolektif düzeyde insan belleğine ilişkin güncel tartışmalar hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle “ben”in geçmişi hatırlama ve geleceği hayal etme bağlantısına odaklanacaktır.
Dersin İçeriği: Episodik anıların oluşumu ve özellikleri, yaşam boyu hafıza ve kimlikle bağlantıları, unutmanın ve hafıza çarpıklığının benlik kurgusundaki rolü, episodik hafızanın uyarlanabilir ve geleceğe yönelik işlevleri, otobiyografik hafızanın sosyal yönleri ve kolektif kimlik konuları tartışılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İnsan hafızasını ve geleceği düşünme süreçlerini anlama
  • 2- Kimlik ile geçmiş ve geleceği düşünme süreçleri arasındaki ilişkiyi anlama
  • 3- Benlik ve bellek ilişkisini günlük hayata uyarlayabilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler ve interaktif tartışmaların bir kombinasyonu sayesinde, öğrenciler çeşitli konular hakkında sağlam bir anlayış kazanacak ve konuşmalara katılmaya açık fikirli bir yaklaşım geliştireceklerdir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Bellek nedir? Belleğin birleşik bir modeli var mıdır? makale
3 Benlik ve otobiyografik bellekte kuramsal yaklaşımlar? makale
4 Yeniden yapılandırıcı bellek makale
5 Epizodik gelecek düşüncesi makale
6 Zihinsel zaman yolculuğunda duygusal süreçler makale
7 Zihinsel zaman yolculuğunda duygusal süreçler makale
8 Ara Sınav
9 Kolektif zihinsel zaman yolculuğu makale
10 Kolektif kimlik ve zihinde zaman yolculuk makale
11 Kolektif zamanda yolculuk ve birey makale
12 Sahte Haberler makale
13 Gerçek dünyada hafıza makale
14 Sunumlar - özet


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Bernecker, S., & Michaelian, K. (Eds.). (2017). The Routledge handbook of philosophy of memory. Routledge.

Cili & Stopa (2018). Autobiographical Memory and the Self
Relationship and Implications for Cognitive-Behavioural Therapy. Routledge


DİĞER KAYNAKLAR

Haftalık makaleler verilecektir.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Proje 1 30
Sunum/Jüri 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 30
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje16060
Sunum/Jüriye Hazırlık125.525.5
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3