| Akademik Birim: | 
    Mühendislik ve Doğa Bilimleri | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Elektromekanik enerji dönüşümünün temel ilkelerini öğrenmek ve bu ilkeleri kullanarak elektrik makinalarının ve transformatörlerin nasıl çalıştığını, uygulamalarını ve nasıl kontrol edildiğini anlamak. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Aktif ve reaktif güç. Tek fazlı ve üç fazlı sistemler. Elektromanyetik devreler. Elektromekanik enerji dönüşümü. Transformatörler. Doğru akım motorları: çalışma ilkeleri ve hız denetimi. Senkron jeneratörler: eşdeğer devre, performans analizi, senkronizasyon. Asenkron makinalar: çalışma ilkeleri, eşdeğer devre, hız denetimi. Fırçasız DA motorları ve Sürekli Mıknatıslı AA motorlar. Elektrikli sürücüler. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Elektromekanik enerji dönüşümünün temel kavramlarını basit elektromekanik sistemlerin analizinde kullanabilir.
 - 2- Sinüzoidal kalıcı durum eşdeğer devrelerini kullanarak tek fazlı transformatörleri analiz edebilir ve performans parametrelerini hesaplayabilir.
 - 3- Sinüzoidal kalıcı durum eşdeğer devrelerini kullanarak senkron jeneratörleri analiz edebilir ve performans parametrelerini hesaplayabilir.
 - 4- Sinüzoidal kalıcı durum eşdeğer devrelerini kullanarak asenkron motorları analiz edebilir ve performans parametrelerini hesaplayabilir.
 - 5- Hangi motorla birlikte hangi tür sürücü kullanılabileceğini belirleyebilir.
 - 6- Asenkron motor ve sürekli mıknatıslı senkron motor sürücülerinin kalıcı durum çalışmasının analizini yapabilir.
 - 7- DA motorlar için basit bir kapalı çevrim denetleyici tasarlayabilir.
 - 8- Motorların benzetimini yapabilir.
 - 9- Basit elektromekanik sistem deney düzeneği ve deneyi tasarlayabilir, deneyi gerçekleştirip raporunu hazırlayabilir.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Ders, Bilgisayarda benzetim ve Projeler | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Proje 1: Tek ve üç fazlı sistemlerde güç kavramları | 
    Temel kavramlar okuma listesi | 
    
	| 2 | 
    Proje 1: Tek ve üç fazlı sistemlerde güç kavramları | 
    MATLAB benzetim çalışması | 
    
	| 3 | 
    Proje 2: Elektromanyetik Devreler | 
    Temel kavramlar okuma listesi | 
    
	| 4 | 
    Proje 2: Elektromanyetik Devreler | 
    Deney tasarımı | 
    
	| 5 | 
    Proje 2: Elektromanyetik Devreler | 
    Rapor hazırlığı | 
    
	| 6 | 
    Proje 3: Transformatörler | 
    Temel kavramlar okuma listesi | 
    
	| 7 | 
    Proje 3: Transformatörler | 
    MATLAB benzetim çalışması | 
    
	| 8 | 
    Proje 3: Transformatörler | 
    Deney föyünün okunması | 
    
	| 9 | 
    Proje 4: DA Makinaları | 
    Temel kavramlar okuma listesi | 
    
	| 10 | 
    Proje 4: DA Makinaları | 
    MATLAB benzetim çalışması | 
    
	| 11 | 
    Proje 4: DA Makinaları | 
    Deney föyünün okunması | 
    
	| 12 | 
    Proje 5: AA Makinaları | 
    Temel kavramlar okuma listesi | 
    
	| 13 | 
    Proje 5: AA Makinaları | 
    MATLAB benzetim çalışması | 
    
	| 14 | 
    Proje 5: AA Makinaları | 
    Deney föyünün okunması | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC6 | 
3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC7 | 
  | 
2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC8 | 
  | 
  | 
  | 
2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC9 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
2 | 
2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek