Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımda Çevresel Analiz ve Diyagramatik Metotlar | IAR 445 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Berrin ÖZDEMİR |
Dersin Amacı: | Ders, tasarıma etkide bulunabilecek çevresel verileri analiz edebilmeyi ve bu analizlere yanıt geliştirerek oluşmuş tasarımı diyagramatik metotlarla ifade etmeyi hedeflemektedir. Ana çıktılar; - Tasarımın oluşma sürecinde çevresel etkenleri okuyabilme ve basitleştirerek katmanlara ayırma kabiliyeti, - Tipoloji ve tektonik yaklaşımlarının tasarım stüdyosunda geliştiği varsayılarak, okunan çevresel verilerin tasarımı şekillendiren donelere dönüştürülebilmesi, - Bu donelerle oluşan tasarımı diyagramlarla açıklayabilme yeteneği, - Analiz ve diyagramların ifade edilebilmesi için temel grafik okur-yazarlık prensiplerinin elde edilmesi |
Dersin İçeriği: | Ders, analiz, tasarım ve diyagram olmak üzere üç ana modül ve bunlara paralel ilerleyen grafik okur-yazarlık prensipleri üzerinden işlenecektir. İlk modülde öğrencilerden seçilen arazide makro ölçekten mikro ölçeğe inen bir analiz yapmaları beklenmektedir. İkinci modülde diyagram metotları öğrenilirken bu doğrultuda bir tasarım geliştirilecek, son modülde ise gelişen tasarımı öğrenilen analiz ve diyagramlar üzerinden ifade edeceklerdir. Dersin süresi ve içeriği bakımından öğrencilerin gruplar halinde ve küçük ölçekli tasarım elemanları üretmeleri öngörülse de her öğrenciye bu kabiliyetleri kazandırmak bakımından sınıf içi bireysel çalışmalarla sürecin desteklenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı, grup projeleri, sunumlar, ders içi egzersizler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevresel Analiz ve Diyagram Metotlarına Giriş | |
2 | Görselleştirme Metotları ve Egzersizler | Dijital Programların Hazırlanması |
3 | Fiziksel Çevre Analizi | Grup Çalışması |
4 | Algısal Analiz | Grup Çalışması |
5 | Sosyal / Kültürel Analiz | Grup Çalışması |
6 | Sunumlar | Teslim |
7 | Program Diyagramı, Bubble Diyagram | Grup Çalışması |
8 | Etkinlik Diyagramları | Grup Çalışması |
9 | Kütle Oluşum Diyagramları | Grup Çalışması |
10 | Sirkülasyon Diyagramları | Teslim |
11 | Stüdyo Çalışması | Grup Çalışması |
12 | Stüdyo Çalışması | Grup Çalışması |
13 | Stüdyo Çalışması | Grup Çalışması |
14 | Sunumlar | Grup Çalışması |
Sharam, S., 2014, Architectural analysis : a methodology to understand and inform the design of spaces Chaplin, A., The Architecture of Diagrams Garcia, M, Diagrams of Architecture Unwin, S. Analysing Architecture |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 10 |
Ödev | 10 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 14 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 1 | 3 | 2 | |||||||||
OC2 | 2 | 3 | 1 | |||||||||
OC3 | 1 | 3 | 2 | |||||||||
OC4 | 2 | 1 | 3 | |||||||||
OC5 |