| Akademik Birim: | 
    Psikoloji | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bilimsel materyallerin (metin, tartışma, veri sunumu vb.) ve günlük hayatta karşılaşılan yüklü miktarda verinin analitik şekilde değerlendirilmesi, sorgulanması ve eleştirilmesi yeteneğini geliştirmek. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Bu ders, bilimde ve günlük hayatta karşılaşılan bilgilerin, teorik önbilgiye gerek olmaksızın basit fakat önemli sorular sorarak güvenilirliğinin tartışılmasına odaklanacaktır. Ders boyunca öğrenciler çeşitli örnekler üzerinden eleştirel düşünme pratikleri yapacaklardır. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Bilginin, bağlamı çerçevesinde değerlendirilmesi
 - 2- Verinin tartışılması
 - 3- Bilimsel şüpheciliğin pratik edilmesi
 - 4- Bilginin sunumunda ve verinin görselleştirilmesinde kullanılan yaygın hilelerin tespit edilmesi
 - 5- Bilimsel pratiklerin sorgulanması
 - 6- Nedensellik argümanlarının olası alternatif açıklamalarının tartışılması
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Öğrenme yöntemi: Ders Öğrenme teknikleri: Ödevler, tartışma | 
  
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC6 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek