Akademik Birim: |
Yeni Medya Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Aylin Sunam & Özer BEREKET |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
Yeni medyanın temel kavramlarını tahlil etmeleri,
Yeni medya hakkında eleştirel düşünme ve yazma becerilerini geliştirmeleri,
Yeni medyanın sosyal, kültüreş ve ekonomik etkilerini öğrenmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders medya ve teknoloji tarihine bir giriş niteliği taşır. Öğrencilere medya teknolojilerindeki temel mesele ve tartışmaları öğretmeyi amaçlar. Medya, iletişim ve bağlı olarak toplum ve kültür teorilerine eleştirel bir bakış getirir. Öğrenciler eski ve yeni medya formları arasında eleştirel bir bakış geliştirmek konusunda cesaretlendirilirler. Aynı zamanda IBM, Microsoft, Apple ve Google gibi başarılı yeni medya şirketlerinin geçmişlerine odaklanarak öğrenciler geleneksel ve yeni medya biçimleri arasındaki farkları analiz ettikleri bir final projesi sunarlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Yeni Medya teknolojilerinin toplumsal olaylardaki rolünü tanımlamak.
- 2- Yeni Medya literatürü üzerine akademik araştırmalar yaparak yazma ödevleri hazırlamak.
- 3- Yeni Medyanın temel kavramlarını tanımlayabilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bu ders öncelikle tartışma oturumlarından ve yüz yüze pratiklerden oluşur. Tartışmalara aktif katılım bir gerekliliktir ve genel ders notunun yüzde 10’unu oluşturur. Bunun yanısıra iki adet eleştirel yazma ödevi (yaklaşık 100 kelimelik film inceleme makaleleri, her biri 25 puan) ve bir final projesi (40 puan) vardır. Bu ödevlerin detayları ve gereklilikleri sınıfta duyurulacaktır. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.