DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılığın Temelleri ADV 211 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklam endüstrisi hakkında temel bir anlayış kazanması
• Lider şirketlerin reklam endüstrisindeki yenilikleri hakkında bilgi edinmesi
• Dijital çağda tüketici davranışını anlaması
• Türk reklamcılığındaki hikaye anlatımını, amaca yönelik markalaşmayı ve önemli figürleri öğrenmesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, reklamcılık endüstrisinin temel anlayışına bir giriş niteliğindedir. Ders reklam ajansları, kampanyalar, tüketiciler ve markalaşmanın temellerini tarihsel ve güncel reklam ve
kampanyaları örneklerle açıklamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Reklam ajansları hakkında temel bilgilere sahip olmak
  • 2- Reklam sektöründe yenilikçi fikirleri kavrayabilme becerisi edinmek
  • 3- Değişen tüketici davranış kalıplarını anlamak
  • 4- Reklam uygulamaları yoluyla bir markanın değerini artırmayı tartışabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Reklamcılığa Giriş 2. Reklamcılığın Gelişimi 3. Tüketicinin Evrimi 4. Logoyu Büyütenler Modüller, modül içerisinde incelenecek yaklaşımların gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlamaktadır. Daha sonra öğrencilerden bilgiyi içselleştirebilmeleri için ilgili yaklaşımlarla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Öğrencilerin ilk modüldeki çalıştayına katılımı dersin %'ini oluşturur ve diğer %'i ikinci modüldeki vaka çalışması etkinliğinden alınır. Genel notun geri kalan P'si, diğer iki modüldeki değerlendirme makalesi projelerinden alınır. Tüm notlar modülün eğitmeni tarafından değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Reklam Ajansı Okuma ödevi
3 Reklam Kampanyasında İş Akışı Okuma ödevi
4 Reklam Yapımı Çalıştayı Çalıştaya hazırlık
5 ABD’de Reklamcılık: Madison Avenue Okuma ödevi
6 Reklamcılığın Önde Gelenleri Okuma ödevi
7 Metotlar ve Stratejiler Değerlendirme Makalesi
8 Dijital Çağda Tüketici Davranışları Okuma ödevi
9 Trendler ve İç Görü Okuma ödevi
10 Tüketiciden Marka Temsilciliğine Vaka Çalışması
11 Markalaşmada Hikaye Anlatımı Okuma ödevi
12 Marka Konumlandırılması Okuma ödevi
13 Türkiye’de Markalaşma Değerlendirme Makalesi
14 Proje Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 2 50
Sunum/Jüri 1 25
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 25
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Proje22040
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Diğer Uygulamalara Hazırlık11818
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler8216
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1   3     3   1      
OC2     3              
OC3         2       3  
OC4               3