DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Çağdaş Reklamcılık ADV 312 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Çağdaş reklamcılık hakkında temel bilgi edinmeleri,
• Reklamcılıkta veri analizi hakkında temel bilgi edinmeleri,
• Reklamda görsel kullanımının dönüşümü hakkında temel bilgi edinmeleri,
• Siyasal reklamcılık hakkında temel bilgi edinmeleri,
• Dijital, metaverse ve yapay zeka reklamları hakkında temel bilgi edinmeleri
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders reklamcılık, iletişim ve teknoloji alanlarına genel bir giriş niteliğindedir. Ders çağdaş reklamcılığın veriyi nasıl kullandığını; reklamda görsel kullanımının zamanla nasıl değiştiğini,
siyasal reklamcılığın temellerini, ve metaverse ve yapay zeka gibi teknolojilerin sektörü nasıl etkilediğini açıklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel reklamcılık ve iletişim bilgisi edinmek
  • 2- Çağdaş reklamcılıktaki gelişmeleri anlamak ve analiz etmek
  • 3- Yaratıcı ve stratejik reklamcılık yetenekleri edinmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Reklamcılıkta Veri Kullanımı 2. Görsel Kullanımını Anlamak 3. Siyasal Reklamcılık 4. Dijital, Yapay Zeka, ve Metaverse Reklamcılığı Modüller modül içinde analiz edilecek içeriklerin güncelliğini açıklayan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden bilgiyi içselleştirmek için alakalı içerikler ile ilgili projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı raporları % 100 olarak değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Reklamcılığa ve tüketici içgörü verisine giriş
3 Reklam araştırması: Metodlar Okuma ödevi
4 Vakaların analizi Okuma ödevi
5 Görsel okuryazarlık Okuma ödevi
6 Görmek, tanımlamak
7 Anlamı analiz etmek Okuma ödevi
8 2016 ABD seçimleri Okuma ödevi
9 Brexit vakası Okuma ödevi
10 21. Yüzyıl Türkiye seçim kampanyaları Okuma ödevi
11 Dijital reklamcılık Okuma ödevi
12 Metaverse reklamcılığı Okuma ödevi
13 YZ: Yeni olasılıklar ve tehditler
14 Dersin gözden geçirilmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS
Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 4 100
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Proje41560
Diğer Uygulamalara Hazırlık122
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler4832
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3