DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sürdürülebilirlik ve Hukuk LAW 470 Bahar 02+01+00 Seçmeli 2 4
Akademik Birim: Hukuk Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: BAŞAK ZEYNEP BAYSAL ZEKİ
Dersin Amacı: Ders, hukuktaki geniş bir alanı eleştirel bir bakış açısıyla ele alacak ve sürdürülebilirliğin önemi ve onu teşvik etmede hukukun rolü konusunda artan farkındalığı içerecektir.

Hukuk kuralları hem insanlığın bugün karşı karşıya olduğu çevre, iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik sorunlarının itici gücü hem de bunları ele almak için kritik bir araçtır. Bu ders, en önemli sürdürülebilirlik konularını iklim krizi ile birlikte ve bu konuları devam eden hukuki gelişmeler ışığında ele almayı ve böylece öğrencilerin iklim krizi ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkliyi anlamalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Ders, sürdürülebilirlik ve hukuk, çevrenin koruması ve iklim değişikliği konularını ele alacaktır. Öğrencilere, sürdürülebilirlik sorunlarına aracılık etmek, önlemek ve gidermek için hukukun nasıl kullanılabileceğine dair hem teorik hem de pratik uygulamalarla birlikte, sürdürülebilirlik konusunda temel bilgiler sağlayan bir dizi tanım, kavram ve tema tanıtılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İklim krizi ve hukuki boyutu hakkındaki güncel tartışmalar hakkında yorum yapabilecek
  • 2- İklim değişikliği davalarına yönelik farklı algı ve yaklaşımlara ilişkin bir anlayış geliştirecek
  • 3- Sürdürülebilirlik hakkında kapsamlı bilgi edinecek
  • 4- İklim değişikliği ve sürdürülebilirliğin sağlanması için hukuk kurallarının önemini kavrayacak
  • 5- İklim değişikliği davalarını eleştirel bir şekilde analiz edebilecektir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Okuma-Sunum-Sınıf içi tartışmalar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders çizelgesi ve ders konusuna giriş
2 İklim değişikliği ve sürdürülebilirlik kavramları Verilen kaynakları okuma ve sınıf içi tartışmalara hazırlık
3 Hukuki düzenlemelerle sürdürülebilirliğin sağlanması Verilen kaynakları okuma ve sınıf içi tartışmalara hazırlık
4 Sürdürülebilirlik ve Özel Hukuk: Özel Hukuk kuralları sürdürülebilirliğin sağlanması için bir çözüm olabilir mi? Verilen kaynakları okuma ve sınıf içi tartışmalara hazırlık
5 Çevre Hukuku ve sürdürülebilirlik Verilen kaynakları okuma ve sınıf içi tartışmalara hazırlık
6 Tüketici Hukuku ve sürdürülebilirlik: sürdürülebilir tüketim? Verilen kaynakları okuma ve sınıf içi tartışmalara hazırlık
7 Bahar tatili
8 Haksız Fiil sorumluluğuna ilişkin iddialar ve iklim değişikliği: Dava yoluyla düzenleme? Verilen kaynakları ve davaları okuma ve sınıf içi tartışmalara hazırlık
9 Karşılaştırmalı İklim Haksız Fiil Hukuku Verilen kaynakları ve davaları okuma ve sınıf içi tartışmalara hazırlık
10 Haksız Fiil sorumluluğuna dayalı iklim değişikliği davaları: Vaka çalışması Verilen kaynakları ve davaları okuma ve sınıf içi tartışmalara hazırlık
11 Haksız Fiil sorumluluğuna dayalı iklim değişikliği davaları: Vaka çalışması Verilen kaynakları ve davaları okuma ve sınıf içi tartışmalara hazırlık
12 Haksız Fiil sorumluluğuna dayalı iklim değişikliği davaları: Vaka çalışması Verilen kaynakları ve davaları okuma ve sınıf içi tartışmalara hazırlık
13 Haksız Fiil sorumluluğuna dayalı iklim değişikliği davaları: Vaka çalışması Verilen kaynakları ve davaları okuma ve sınıf içi tartışmalara hazırlık
14 Genel değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Kaynaklar dersin koordinatörü tarafından temin edilecektir.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Sunum/Jüri 1 60
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Uygulama14114
Proje14228
Sunum/Jüriye Hazırlık2510
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11010
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5