DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Temel Mühendisliği CIV 372 Bahar 03+02+00 Zorunlu 4 6
Akademik Birim: İnşaat Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Salih Tileylioğlu
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin jeoloji, zemin mekaniği, kaya mekaniği ve yapı mühendisliği prensiplerini uygulayarak temel tasarım ve yapımını anlamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 1. Modül 1: Saha Araştırma Teknikleri ve İdealleştirilmiş Zemin Profili
2. Modül 2: Zeminlerin Kayma Mukavemetinin Değerlendirilmesi
3. Modül 3: Temellerin Taşıma Kapasitesi
4. Modül 4: Stres Dağılımı ve Temellerin Oturması
5. Modül 5: Yanal Toprak Basıncı ve Toprak İstinat Yapıları+ Kazıkların Eksenel Yük Taşıma Kapasitesi
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yazılı ve sözlü olarak etkin iletişim kurabilme yeteneğini geliştirecek
  • 2- Analiz yapabilme ve kararlara ulaşmak için ekiplerde etkin ve saygılı bir şekilde çalışabilme yeteneğini geliştirecek
  • 3- Veri toplayabilme, sonuçları yorumlayabilme ve tasarımda kullanabilme
  • 4- Ortaya çıkabilecek mühendislik problemlerini tanımlayabilecek çözüm önerebilecek ve laboratuvar deneyi/saha deneyi önerebilecek
  • 5- Mekanik ile ilgili bilgi birikimini mühendislik problemlerine uygulayabilme ve mühendislik tasarımı becerisi kazanacak
  • 6- Mühendislikteki mesleki sorumluluğu kavrayacak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 5 modülden oluşmaktadır. Her bir modül konuyla ilgili kapsamlı bir projeden oluşmaktadır. Ortalama iki hafta sürecek olan bu projelerde önce bir giriş niteliğinde tanıtım yapılacak ve öğrencilerin sınıf içerisinde konuyu tartışmaları sağlanacaktır. Daha sonra projeyle ilgili uygulamalar (deneyler, gözlemler, sonuçları analiz) yapılacaktır. Öğrencilerden her proje için bir sunum ve bir rapor hazırlamaları istenmektedir. Ayrıca öğrencilerin projelerle ilgili verilen makale/kitap bölümlerini okuyup sınıf içi tartışmalara hazır olmaları beklenmektedir. Projelerin ders değerlendirmesindeki ağırlığı @, ders sınıf içi uygulama raporları 30%, sözlü final sınavı ders %, derse aktif katilim %5 kadardır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş + Modül 1: Saha Araştırma Teknikleri ve İdealleştirilmiş Zemin Profili
2 Modül 1: Saha Araştırma Teknikleri ve İdealleştirilmiş Zemin Profili Sınıf İçi Uygulama 1
3 Modül 1: Saha Araştırma Teknikleri ve İdealleştirilmiş Zemin Profili Proje 1 raporu ve sunum hazırlanması
4 Modül 2: Zeminlerin Kesme Mukavemetinin Değerlendirilmesi Sınıf İçi Uygulama 2
5 Modül 2: Zeminlerin Kesme Mukavemetinin Değerlendirilmesi Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
6 Modül 3: Temellerin Taşıma Kapasitesi Proje 2 raporu ve sunum hazırlanması
7 Konuların gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi
8 Modül 3: Temellerin Taşıma Kapasitesi Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
9 Modül 4: Stres Dağılımı ve Temellerin Oturması Sınıf İçi Uygulama 3
10 Modül 4: Stres Dağılımı ve Temellerin Oturması Proje 3 raporu ve sunum hazırlanması
11 Modül 5 Bölüm 1: Yanal Toprak Basıncı ve İstinat Duvarları Sınıf İçi Uygulama 4
12 Modül 5 Bölüm 1: Kazıkların Eksenel Yük Taşıma Kapasitesi Proje 4 raporu ve sunum hazırlanması
13 Modül 5 Bölüm 2: Kazıkların Eksenel Yük Taşıma Kapasitesi
14 Dersi tamamlama Proje 5 raporu ve sunum hazırlanması ve Sınıf İçi Uygulama 5


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• D. P. Coduto (2000) 2nd edition. Foundation Design: Principle’s and Practices. ISBN10: 0135897068
• Akademisyenin kendi ders notları


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 5
Uygulama 5 30
Proje 5 40
Final Sınavı 1 25
Total: 23 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama51680
Proje500
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler51050
Final Sınavı11515
Toplam İş Yükü (saat):145


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1               2          
OC2   1         2            
OC3   2 2 2   2              
OC4 2 2   1 2 2              
OC5   2 2 2 2                
OC6                   2     1