DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri |
EEE 102 |
Bahar |
03+00+02 |
Seçmeli |
4 |
5 |
Akademik Birim: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Timur Aydemir |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı, Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temel konularını incelemektir. |
Dersin İçeriği: |
Fiziksel boyutlar; ölçüm ve modelleme; elektriksel büyüklükler: yük, akım, gerilim; elektrik ve manyetik alanlar; elektriksel malzemeler: iletkenler, yarı iletkenler, yalıtkanlar; günlük yaşamdaki elektriksel elemanlar: direnç, kondansatör, bobin. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 4 modülden oluşmaktadır. 3 haftadan oluşan her modülde ilk hafta ders anlatımından sonra uygulamalar (veya gözlemler) yoluyla kavramların içselleştirilmesi sağlanır. Her modülün sonunda öğrencilerin bir proje yaparak modülde öğrendikleri kavramları bir projede uygulamaları ve sunmaları istenir. Uygulamaların ders değerlendirmesindeki ağırlığı , proje değerlendirmesinde proje raporunun ağırlığı , proje sunumunun ağırlığı ve proje sunumu için akran değerlendirilmesi olur. |
HAFTALIK PROGRAM
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Practical Electronics for Inventors, Paul Scherz, Simon Monk, 2013. |
DİĞER KAYNAKLAR
Fundamentals of Physics, David Halliday, Robert Resnick, and Jearl Walker, 10th ed., 2014. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Total: |
0 |
0 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Toplam İş Yükü (saat): | 0 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek