| Akademik Birim: | 
    Endüstri Mühendisliği | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    CMPE140 | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    • Öğrencilere problem çözme yaklaşımlarında algoritmik düşünmeyi tanıtmak; 
• Öğrencilerin ileride oluşturacakları mühendislikteki bilgisayar uygulamalarına ve R programlama dili kullanarak algoritma uygulamalarına bir temel sağlamak. 
• Öğrencilerin temel fizik ve ileri matematik bilgilerini mühendislik sorularının çözümünde uygulamalarını sağlamaktır. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Bu ders, endüstri mühendisleri için very analitiği ve veri madenciliği tekniklerine giriş niteliği taşımaktadır. Öğrenciler açık kaynak kodlu bir veri madenciliği programı olan R Gui ve SQL yanında, veriyi bilgisayardaki analiz ortamına yükleme, verinin görsel sunumunu gerçekleştirme ve veri madenciliği algoritmalarının temellerini ve uygulamalarını öğreneceklerdir. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Veri setlerinin görsel sunumu ve R’da temel istatistiksel analizler
 - 2- İlişkisel veritabanlarını anlamak, SQL’de sorgu yaratmak ve R’a veri çekimi
 - 3- Betimleyici modelleme için temel veri maden teknikleri ve R’da uygulamaları
 - 4- Tahminleyici modelleme teknikleri ve R’da uygulamaları
 - 5- Endüstri mühendisliği problemlerinin algoritmik çözümlerinin dizaynı, test edilmesi ve uygulanması
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    • Ödevler (3), • Laboratuvar Uygulamaları (6),  • Bilgisayar Kullanımı (R Studio, SQL),  • Yıl İçi Sınavı (1),  • Proje (1),  • Final Sınav (1). | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Veri madenciliğinde temel kavramlar, R Programlama | 
     | 
    
	| 2 | 
    R Programlama ve SQL | 
     | 
    
	| 3 | 
    Veri Depolama ve Yönetim Yöntemleri: SQL | 
    Geçen haftaki lab egzersizlerinin tekrarı | 
    
	| 4 | 
    Betimleyici Modelleme – Uzaklık Ölçütleri | 
     | 
    
	| 5 | 
    Betimleyici Modelleme – K Ortalama Algoritması | 
     | 
    
	| 6 | 
    Betimleyici Modelleme – Hiyerarşik Gruplama | 
     | 
    
	| 7 | 
    Betimleyici Modelleme – Hiyerarşik Gruplama | 
     | 
    
	| 8 | 
    Tahminleyici Modellere Giriş | 
     | 
    
	| 9 | 
    Tahminleyici Sınıflandırma Modelleri | 
     | 
    
	| 10 | 
    Tahminleyici Sınıflandırma Modelleri | 
     | 
    
	| 11 | 
    Tahminleyici Regresyon Modelleri: Basit Doğrusal Regresyon ve R | 
     | 
    
	| 12 | 
    Tahminleyici Regresyon Modelleri: Genel Doğrusal Modeller | 
     | 
    
	| 13 | 
    Yapay Sinir Ağları Modelleri | 
     | 
    
	| 14 | 
    Yapay Sinir Ağları Modelleri | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek