DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Armoni KHAS 1444 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Ortak Dersler Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar KHAS1440
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1. Akor dizilerinin ilkelerini, fonksiyone ve fonksiyonel
olmayan armonik yapıları analizi
2. Caz ve çağdaş müzik üslubunda beste yapma sürecine ait
sistematik bir yaklaşım benimsemek
3. Öğrencilerin caz ve çağdaş müzik üslubunda besteler yazıp
analiz etmelerini sağlamak için çağdaş armoni kavramlarını
içselleştirmek.
Dersin İçeriği: Armoni, melodi, ritim ve form analizleri yoluyla caz ve çağdaş müzik
armoni bilgisi ve yapısına ilişkin temel bilgiler. Caz ve çağdaş müzik
üslubunda yaygın olan armoni kullanım teknikleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Caz ve çağdaş müzik dilinde net ve şeffaf iletişim becerisi
  • 2- Küçük müzik toplulukları için besteleme becerisi
  • 3- Caz ve çağdaş müzik melodik, armonik, ritmik, yapısal, beste ve aranjman teknikleri
  • 4- Fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan armonik yapıların uygulama teknikleri
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretme : Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta Öğrenme : Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve analiz görevleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tonal Armoniye Giriş
2 Aralık, Üçlü ve Yedili Akorlar İlgili makaleleri okumak, verilen çalışmaları uygulama
3 Akor Çevrimi İlgili makaleleri okumak, verilen çalışmaları uygulama
4 Diyatonik Akor Yürüşü İlgili makaleleri okumak, verilen çalışmaları uygulama
5 Akor Gamı ve İkincil Dominant Akorları İlgili makaleleri okumak, verilen çalışmaları uygulama
6 İlgili II minör ve Tonal Akor Yürüyüşleri İlgili makaleleri okumak, verilen çalışmaları uygulama
7 Sınav Sınav için hazırlık
8 Armonik Alan ve Diyatonik Olmayan Akorlar İlgili makaleleri okumak, verilen çalışmaları uygulama
9 Minör Armoni ve Vekil Dominant Akor İlgili makaleleri okumak, verilen çalışmaları uygulama
10 Modülasyon ve Şarkı Formu İlgili makaleleri okumak, verilen çalışmaları uygulama
11 Modal ve Fonksiyonel Olmayan Armoni İlgili makaleleri okumak, verilen çalışmaları uygulama
12 Küme Teorisine Giriş İlgili makaleleri okumak, verilen çalışmaları uygulama
13 12 Ton Tekniği İlgili makaleleri okumak, verilen çalışmaları uygulama
14 Final Sınavı Sınav için hazırlık


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğrenciler her ders haftası için kendilerine verilen makaleleri okuyacaklar ve uygulayacaklar.
Ayrıca ilgilenen öğrenciler için farklı kaynaklar tavsiye edilecek.


DİĞER KAYNAKLAR

Konu anlatımını destekleyici ek dökümanlar verilecektir


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 2 10
Ödev 5 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 35
Final Sınavı 1 35
Total: 9 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama7214
Proje224
Ödev5210
Diğer Uygulamalara Hazırlık9436
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar199
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4