Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Yeni Medya İçin Müzik | KHAS 1446 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Dersin sonunda öğrenciler görsel medya için müzik kullanma konusunda deneyime sahip olup, gerekli teknik materyaller ve yapım süreci hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Başta Film ve Televizyon için müzik olmak üzere günümüzde her türlü görsel medya için müzik kullanımı hakkında teorik bilgiler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3saat/hafta Öğrenme: Sınıf içi tartışma ve uygulamalarla teorik ve pratik bilgi edinimi. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel medya müziğine giriş | |
2 | Görsel medya müziğinde terimler, tarz ve fonksiyonlar | İlgili materyalleri izlemek/dinlemek. |
3 | Film ve Televizyon için Müzik Yapım süreci | İlgili materyalleri izlemek/dinlemek. |
4 | Müzik Tarihi ve Estetiği. Dönem müziklerinin günümüzde kullanım örnekleri. | İlgili materyalleri izlemek/dinlemek. |
5 | Film Müziği tarihi ve temel konseptler | İlgili materyalleri izlemek/dinlemek. |
6 | Proje Sunumları | |
7 | Temel Ses Fiziği, Synthesizer bileşenleri, Dijital Müzik Besteleme Yazılımları | İlgili materyalleri izlemek/dinlemek. |
8 | Oyun ve İnteraktif Medya için müzik | İlgili materyalleri izlemek/dinlemek. |
9 | Müzik Lisanslama ve Dağıtımı | İlgili materyalleri izlemek/dinlemek. |
10 | Video Kurgu Süreci ve ‘Temp Track’ | İlgili materyalleri izlemek/dinlemek. |
11 | Görsel-İşitsel Senkronizasyon – Müzik Süpervizörlüğü | İlgili materyalleri izlemek/dinlemek. |
12 | Müzikte trendler ve yeni yaklaşımlar | İlgili materyalleri izlemek/dinlemek. |
13 | Final Proje Sunumları | |
14 | Yıl sonu Analizi ve Değerlendirme |
Öğrenciler için önerilen makaleler ve eğitici videolar ders haftalarına göre analiz edilecek. Bunun yanında öğrenciler için farklı kaynaklar tavsiye edilecek. |
Konu anlatımını destekleyici ek dökümanlar verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 16 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 7 | 5 | 35 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 |