DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Caz ve Güncel Müzik Tarihi KHAS 1450 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Ortak Dersler Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin sonunda öğrenciler 1. Dinlenilen caz ve çağdaş müzik örneklerinin stillerini tanımlayabilecek 2. Caz ve çağdaş müzik sanatcılarının bu müzikteki katkılarini anlayabilecek 3. Caz ve çağdaş müziğindeki stillerin temel karakterlerini tanımlayabilecek 4. Caz ve çağdaş müziğindeki değişimlerin sosyal ve tarihsel bağlamdaki süreçlerini takip edebilecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders başlangıcından günümüze caz tarihi ile ilgili genel bir bakıs kazandırmayı hedeflemiştir. Evrimsel süreçlerin stillere etkisi ve bu stillere etki eden önemli caz müzisyenleri bu dersin temel konusudur. Ders süresince önemli caz ve çağdaş performans kayıtlarının analizleri ile tarihsel süreç tartışılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Caz ve Çağdaş müziğe ait temel müzikal terimleri tanımlayabilecek
  • 2- Caz ve Çağdaş müziğe ait temel stillerin karakterlerini tanımlayabilecek
  • 3- Caz ve diğer müziklerin benzer ve farklı noktalarını tanimlayabilecek
  • 4- Caz ve Çağdaş müziğindeki evrimsel sureci tarihsel ve sosyal bağlamda tanınmlayabilecek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Müzik bileşenleri ve Caz
2 Caz formu ve Çağdaş Müzik Stilleri İlgili makaleleri okumak, verilen videolari izlemek.
3 Erken Caz ve Post-Romantik Dönem İlgili makaleleri okumak, verilen videolari izlemek.
4 1920’ler New York ve Debussy, Stravinsky ve Bartok İlgili makaleleri okumak, verilen videolari izlemek.
5 Swing Orkestraları. Schoenbeg 2. Viyana Okulu İlgili makaleleri okumak, verilen videolari izlemek
6 Bebop/ 1950’ler: Cool Jazz ve Hard Bop, Serialism İlgili makaleleri okumak, verilen videolari izlemek.
7 Dönem projesi Proje için hazırlık
8 Modal Caz, Miles Davis ve John Coltrane, Minimalism ve Neoromantisizm İlgili makaleleri okumak, verilen videolari izlemek.
9 Avant-Garde, Fusion ve Free Caz İlgili makaleleri okumak, verilen videolari izlemek.
10 Postminimalism and Yeni Komplexity İlgili makaleleri okumak, verilen videolari izlemek.
11 Caz ve Rock, Elektronik Music İlgili makaleleri okumak, verilen videolari izlemek.
12 Günümüzde Caz ve Çağdaş Müzik İlgili makaleleri okumak, verilen videolari izlemek
13 Türkiye'de Caz ve Çağdaş Müzik İlgili makaleleri okumak, verilen videolari izlemek.
14 Final Projesi Proje için hazırlık


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğrenciler her ders haftası için kendilerine verilen makaleleri okuyacaklar. Ayrıca ilgilenen öğrenciler için farklı kaynaklar tavsiye edilecek.


DİĞER KAYNAKLAR

Öğrencilerin izlemesi gereken zorunlu videolar olacak. Ayrıca ilgilenen öğrenciler için filmler ve podcast yayınları da tavsiye edilecek.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 5 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 40
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev616
Sunum/Jüriye Hazırlık133
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12560
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar177
Final Sınavı177
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5
OC1 2        
OC2   2      
OC3     2    
OC4       3