DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Veri Güdümlü Pazarlama BUS 404 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İşletme
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin amacı pazarlamacılara iş kararlarını daha iyi verebilmeleri için verilerin nasıl kullanılacağını öğretmektir.
Dersin İçeriği: Öğrenciler, kampanya performansını ölçmek, müşteri değerini hesaplamak ve daha iyi, içgörü temelli, yatırım getirisi odaklı pazarlama stratejileri geliştirmelerine yardımcı olacak yöntem ve ölçümleri öğrenir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Pazarlama programlarınızın etkinliğini ve verimliliğini artırmak için verileri kullanma edinimi
  • 2- Pazarlama performansınızı değerlendirmek için metrikleri tartışma edinimi
  • 3- Müşterilerinizin değerini belirlemek için verileri kullanma edinimi
  • 4- Kampanya performansını iyileştirmek için bir test programı hazırlama edinimi
  • 5- Pazarlama harcamalarını tartışma ve yatırım geri dönüşünü arttırma edinimi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Veri Güdümlü Kapsamı - Veri Güdüm Kavramı, Bileşenleri ve Örnekler - Veri Güdümlü Karar Alma - Veri Tabanı Yönetimi
2 Veri Güdümlü Yönetim / Pazarlama - Veri Tabanı Yönetimi - Veri Güdümlü Yönetim - Veri Güdümlü Pazarlama - Veri Güdümlü Pazarlamanın Faydaları, Zorlukları - Veri Güdümlü Pazarlama Örnekleri
3 Veri Güdümlü Pazarlama Süreci - Hedef Belirleme & Veri Toplama& Veri İşleme & Veri Analiz & Raporlama - Strateji Belirleme
4 Data & Data Analytics - Birincil ve İkinci Data - Veri TOplama - Pazarlama Araştırmaları (Kalitatif/Kantitatif) - Big Data / Dijital Data - Data Science / İş Zekası / ML
5 Data & Data Analytics - Birincil ve İkinci Data - Veri TOplama - Pazarlama Araştırmaları (Kalitatif/Kantitatif) - Big Data / Dijital Data - Data Science / İş Zekası / ML
6 Veri Güdümlü Pazarlama - Metrikler & Alanları & Stratejileri- Pazar Örnekleri
7 Veri Güdümlü Pazarlama - Metrikler & Alanları & Stratejileri- Pazar Örnekleri
8 Veri Güdümlü Pazarlama - Metrikler & Alanları & Stratejileri- Pazar Örnekleri
9 Veri Güdümlü Pazarlama - Media Pazarlama - Dijital / Internet Pazarlama / Sosyal Medya - Video Pazarlama - İçerik Pazarlama - CRM/SCM Pazar Örnekleri
10 Veri Güdümlü Pazarlama - Media Pazarlama - Dijital / Internet Pazarlama / Sosyal Medya - Video Pazarlama - İçerik Pazarlama - CRM/SCM Pazar Örnekleri
11 Veri Güdümlü Pazarlama - Media Pazarlama - Dijital / Internet Pazarlama / Sosyal Medya - Video Pazarlama - İçerik Pazarlama - CRM/SCM Pazar Örnekleri
12 Veri Güdümlü Pazarlama - Media Pazarlama - Dijital / Internet Pazarlama / Sosyal Medya - Video Pazarlama - İçerik Pazarlama - CRM/SCM Pazar Örnekleri
13 Veri Güdümlü Organizasyon - Veri Güdüm Kültürü Yaratma - Organizasyonel Dönüşüm, Değişim Yönetimi - Teknolojik Dönüşüm - Dijital Dönüşüm ve Adaptasyon
14 Veri Güdümlü Organizasyon - Veri Güdüm Kültürü Yaratma - Organizasyonel Dönüşüm, Değişim Yönetimi - Teknolojik Dönüşüm - Dijital Dönüşüm ve Adaptasyon


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Uwe Seebacher, Julián Garritz , Data-driven Management: A primer for modern corporate decision making Paperback – April 19, 2021
Mark Jeffery, Data Driven Marketing, The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know 2011, 1st Edition, Kindle Edition

Jeff Hoffer, Ramesh Venkataraman, Heikki Topi, Modern Database Management, Global Edition, 13th Edition, ©2020 |Pearson |Available
Peter Jackson, ‎Caroline Carruthers, “Data Driven Business Transformation”, Wiley-2019
Malhotra, N. K. and Birks, D. F. Marketing Research: An Applied Approach, 2nd European ed., England: Harlow, Pearson Education
Robbins& Coulter, Management
Barney, Barney and Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage: Concepts

Rupert Morrison , “Data-driven Organization Design: Sustaining the Competitive Edge Through Organizational Analytics”, Kogan Page, 2015

Senior, Swailes & Carnall, “Organizational Change”

Malhotra, N. K. Basic Marketing Research Applications to Contemporary Issues, Prentice Hall.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 30
Final Sınavı 1 60
Total: 16 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev4624
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12929
Final Sınavı15555
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1 3 3 3     2              
OC2 3 3 3 1   2              
OC3 3 3 3     2              
OC4 3 3 3     2              
OC5 3 3 3     2