DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Çalışma Ekonomisi |
ECON 334 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Ekonomi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Amaç, herhangi bir ülkenin veya önemli bir bölgenin iş gücü piyasasını analiz etmenizi sağlamaktır:
• Dünya genelinde diğer iş gücü piyasalarıyla benzerlikleri ve farklılıkları belirlemek.
• İş gücü piyasalarının, kurumların ve politikaların etkileşimini anlamak ve çeşitli iş gücü sonuçlarını üretmeye yönelik kapsamlı bilgi edinmek.
• Bu anlayışı iş gücü planlama ve kamu politikası literatüründeki temel tartışmalarla bağlantılandırmak.
• Tüm bu bilgileri etkili politikalar, programlar ve stratejiler geliştirmek için kullanmak. |
Dersin İçeriği: |
Beş ana politika/strateji yaklaşımı ele alınacaktır: göç politikası, eğitim, regülasyon ve standartların belirlenmesi, işçi örgütlenmesi ve sosyal refah/güvenlik ağı. Odak noktası, ağırlıklı olarak ücretli çalışma ve serbest meslek üzerine olup ücretsiz emek üzerine çok az değinilecektir. Kentsel istihdam üzerine yoğunlaşılacak olup tarım veya kaynak çıkarma işlerine değinilmeyecektir. İşlerin miktarı ile kalitesi arasındaki denge ve kayıt dışı işlerin iyileştirilmesi veya ücretli işlerin düzenlenmesi arasındaki dengenin sağlanması gibi konular öncelik taşımaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İş piyasalarını etkileyen ekonomik, siyasi ve politika dinamiklerini anlamaya yarayan temel analitik çerçeveler
- 2- İş ve istihdamla ilgili temel politika alanları ve yöntemleri
- 3- Farklı iş piyasalarının ve regülasyonların incelenmesi için kullanılan yöntemler
- 4- Sınıf, cinsiyet, göç durumu ve bölgesel eşitsizliğini dikkate alan politikaların geliştirilmesi ve analizi için kritik stratejiler
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Proje odaklı |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Emek Ekonomisine Giriş |
|
2 |
İş Gücü Arzı |
Borjas Chapter 2 |
3 |
İş Gücü Talebi |
Borjas Chapter 3 |
4 |
İş Gücü Piyasaları Dengesi |
Borjas Chapter 4 |
5 |
Beşeri Sermaye |
Borjas Chapter 6 |
6 |
Proje 1 – Öğrenci Sunumları |
|
7 |
Ücret Yapısı |
Borjas Chapter 7 |
8 |
İş Gücü Hareketliliği |
Borjas Chapter 8 |
9 |
İş Gücü Piyasalarında Ayrımcılık |
Borjas Chapter 9 |
10 |
Göç |
Borjas Chapter 9 |
11 |
Teşvik Primi |
Borjas Chapter 11 |
12 |
İşsizik |
Borjas Chapter 12 |
13 |
Proje 1 – Öğrenci Sunumları |
|
14 |
İnceleme/Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Borjas, G. (2012). Labor Economics 6th edition (Vol. 12). McGraw-Hill. |
DİĞER KAYNAKLAR
Güncel TURKSTAT emek piyasası ile ilgili haber bültenleri |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
15 |
Proje |
2 |
40 |
Sunum/Jüri |
2 |
25 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
10 |
20 |
Total: |
28 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 2 | 30 | 60 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek