DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dil Psikolojisi PSYC 456 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar PSYC100
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, insan iletişimini mümkün kılan ve sembollerden oluşan dil fenomeninin karmaşıklığı ve olağanüstülüğü üzerine farkındalık yaratmayı ve bilgi sahibi edindirmeyi amaçlamaktadır. Önerilen bu dersin ana amacı, dil ve dili mümkün kılan diğer bilişsel yetilere dair genel bir teorik perspektif kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste insanların farklı bağlamlarda dili nasıl kullandığı, öğrendiği ve işlemlediğine dair önemli ve güncel araştırma bulguları tartışılacaktır. Derste ayrıca dilin nörobiyolojisi ve dilin nöropsikolojisine dair de ilginç konular işlenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Psikolinguistik alanına dair temel teorik kuramlara, ampirik bulgulara ve temel konulara hâkim olmak
  • 2- Dil üretim ve işlemleme konularındaki temel teorileri bilmek
  • 3- Dilin nörobiyolojisini ve buna bağlı gelişen nöropsikolojik dil bozukluklarını bilmek
  • 4- Dil psikolojisi alanındaki güncel ve önemli ampirik bulguları takip etmek ve kritik edebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı ve tartışma formatıyla 3. ve 4. sınıf öğrencilerini ilgili konularda hem bilgi donanımı hem de tartışma imkânı sunacaktır. Yansıra öğrenciler alandaki güncel teori ve bilimsel bulguları okuyarak, bilimsel okuryazarlıklarını geliştirebileceklerdir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dil Çalışmalarına Giriş
2 Dilin Yapıtaşları
3 Dilin Evrimsel ve Biyolojik Temelleri
4 Dil Gelişimi
5 Çift Dillilik ve İkinci Dil Edinim Süreçleri
6 Kelime Tanıma: Görsel kelime tanıma, Okuma ve Sözlü Dil Anlama
7 Ara Sınav
8 Dili Kullanmak: Sentaks
9 Dili Kullanmak: Semantik
10 Dili Kullanmak: Dil Anlama Süreçleri
11 Dil Üretimi ve Dilin Akıcılığının Bozulması
12 Dilin Pragmatik Kullanımı
13 Dilin Nöral Temelleri
14 Dil Nöropsikolojisi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

The Psychology of Language: From Data to Theory (4th Edition) by Trevor A. Harley, Psychology Press


DİĞER KAYNAKLAR

The Psychology of Language (5th Edition) by David W. Carroll, Thomson Wadsworth


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 13 15
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 4 45
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10330
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar41248
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4