Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
PSYC100 |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders, insan iletişimini mümkün kılan ve sembollerden oluşan dil fenomeninin karmaşıklığı ve olağanüstülüğü üzerine farkındalık yaratmayı ve bilgi sahibi edindirmeyi amaçlamaktadır. Önerilen bu dersin ana amacı, dil ve dili mümkün kılan diğer bilişsel yetilere dair genel bir teorik perspektif kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste insanların farklı bağlamlarda dili nasıl kullandığı, öğrendiği ve işlemlediğine dair önemli ve güncel araştırma bulguları tartışılacaktır. Derste ayrıca dilin nörobiyolojisi ve dilin nöropsikolojisine dair de ilginç konular işlenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Psikolinguistik alanına dair temel teorik kuramlara, ampirik bulgulara ve temel konulara hâkim olmak
- 2- Dil üretim ve işlemleme konularındaki temel teorileri bilmek
- 3- Dilin nörobiyolojisini ve buna bağlı gelişen nöropsikolojik dil bozukluklarını bilmek
- 4- Dil psikolojisi alanındaki güncel ve önemli ampirik bulguları takip etmek ve kritik edebilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı ve tartışma formatıyla 3. ve 4. sınıf öğrencilerini ilgili konularda hem bilgi donanımı hem de tartışma imkânı sunacaktır. Yansıra öğrenciler alandaki güncel teori ve bilimsel bulguları okuyarak, bilimsel okuryazarlıklarını geliştirebileceklerdir. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek