DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Dil Psikolojisi |
PSYC 456 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
PSYC100 |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders, insan iletişimini mümkün kılan ve sembollerden oluşan dil fenomeninin karmaşıklığı ve olağanüstülüğü üzerine farkındalık yaratmayı ve bilgi sahibi edindirmeyi amaçlamaktadır. Önerilen bu dersin ana amacı, dil ve dili mümkün kılan diğer bilişsel yetilere dair genel bir teorik perspektif kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste insanların farklı bağlamlarda dili nasıl kullandığı, öğrendiği ve işlemlediğine dair önemli ve güncel araştırma bulguları tartışılacaktır. Derste ayrıca dilin nörobiyolojisi ve dilin nöropsikolojisine dair de ilginç konular işlenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Psikolinguistik alanına dair temel teorik kuramlara, ampirik bulgulara ve temel konulara hâkim olmak
- 2- Dil üretim ve işlemleme konularındaki temel teorileri bilmek
- 3- Dilin nörobiyolojisini ve buna bağlı gelişen nöropsikolojik dil bozukluklarını bilmek
- 4- Dil psikolojisi alanındaki güncel ve önemli ampirik bulguları takip etmek ve kritik edebilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı ve tartışma formatıyla 3. ve 4. sınıf öğrencilerini ilgili konularda hem bilgi donanımı hem de tartışma imkânı sunacaktır. Yansıra öğrenciler alandaki güncel teori ve bilimsel bulguları okuyarak, bilimsel okuryazarlıklarını geliştirebileceklerdir. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dil Çalışmalarına Giriş |
|
2 |
Dilin Yapıtaşları |
|
3 |
Dilin Evrimsel ve Biyolojik Temelleri |
|
4 |
Dil Gelişimi |
|
5 |
Çift Dillilik ve İkinci Dil Edinim Süreçleri |
|
6 |
Kelime Tanıma: Görsel kelime tanıma, Okuma ve Sözlü Dil Anlama |
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Dili Kullanmak: Sentaks |
|
9 |
Dili Kullanmak: Semantik |
|
10 |
Dili Kullanmak: Dil Anlama Süreçleri |
|
11 |
Dil Üretimi ve Dilin Akıcılığının Bozulması |
|
12 |
Dilin Pragmatik Kullanımı |
|
13 |
Dilin Nöral Temelleri |
|
14 |
Dil Nöropsikolojisi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
The Psychology of Language: From Data to Theory (4th Edition) by Trevor A. Harley, Psychology Press |
DİĞER KAYNAKLAR
The Psychology of Language (5th Edition) by David W. Carroll, Thomson Wadsworth |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
13 |
15 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
4 |
45 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
18 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 4 | 12 | 48 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek