| Akademik Birim: | 
    Moleküler Biyoloji ve Genetik | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Protein-ligant doking, ilaç tasarımında docking uygulamaları, skorlama fonksiyonları, ensemble docking teknikleri, sanal tarama, QSAR (Yapı-Aktivite Sayısal İlişkisi) ve farmakofor modelleme konularında bilgilendirmek, ve en popüler iki docking programı AutoDock ve Gold ile en popüler farmakofor modelleme aracı LigandScout ile uygulamalı çalışmalar gerçekleştirmek. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Protein-Ligant Docking’e genel bakış, ilaç tasarımında docking yöntemleri, moleküler docking için çözülmeyi bekleyen sorunlar, skorlama fonksiyonları, yazılım programları: AutoDock and GOLD, ensemble docking, sanal tarama, LigandScout ile farmakofor modelleme. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Protein-ligant docking algoritmaları hakkında fikir sahibi olmak
 - 2- İlaç geliştirme için doking uygulamaları yapabilmek
 - 3- Moleküler docking için çözülmeyi bekleyen sorunları bilme ve tartışabilme becerisi
 - 4- Skorlama tekniğini kavramak
 - 5- AutoDock, GOLD ve GLIDE gibi doking yazılımlarını kullanabilmek
 - 6- Ensemble docking için farklı algoritmaları tanımlayabilme
 - 7- Bir sanal tarama deneyi kurgulayabilme
 - 8- QSAR hakkında fikir sahibi olma
 - 9- LigandScout programı ile farmakofor taraması ve modellemesi yapabilme
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Bir ara sınav, bir final, projeler ve sunumlar | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Protein-Ligant Docking’e genel bakış | 
    Ders kitabından ilgili konuyu okuma | 
    
	| 2 | 
    İlaç tasarımında docking: Algoritmalar, Bölüm I | 
    Ders kitabından ilgili konuyu okuma | 
    
	| 3 | 
    Moleküler docking için çözülmeyi bekleyen sorunlar | 
    Ders kitabından ilgili konuyu okuma | 
    
	| 4 | 
    Skorlama Fonksiyonları | 
    Ders kitabından ilgili konuyu okuma | 
    
	| 5 | 
    Sunum #1 | 
    İlgili projenin sunumu | 
    
	| 6 | 
    AutoDock and GOLD yazılım programlarına giriş | 
    AutoDock ve ilgili programların kişsel bilgisayara yüklenmesi | 
    
	| 7 | 
    AutoDock ve GOLD kullanan örnek çalışmalar | 
    AutoDock ve ilgili programların kullanım klavuzları | 
    
	| 8 | 
    Ara Sınav | 
    Ders kitabından 1-5 haftalar arası işlenen konuları çalışma | 
    
	| 9 | 
    Ensemble Docking | 
    Ders kitabından ilgili konuyu okuma | 
    
	| 10 | 
    Sanal Tarama | 
    Ders kitabından ilgili konuyu okuma | 
    
	| 11 | 
    Sanal Tarama | 
    Ders kitabından ilgili konuyu okuma | 
    
	| 12 | 
    QSAR çalışmaları | 
    Ders kitabından ilgili konuyu okuma | 
    
	| 13 | 
    LigandScout kullanan örnek çalışmalar | 
    Ders kitabından ilgili konuyu okuma | 
    
	| 14 | 
    Sunum #2 | 
    İlgili projenin sunumu | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC6 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC7 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC8 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC9 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek