| Akademik Birim: | Fizik Yandal Programı | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | Yok | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin çeşitli olaylardaki faz geçişlerinin altında yatan bilimsel gerçekleri, onlara analitik düşünme becerisi kazandırarak öğrenmelerini sağlamaktır. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Faz değişimlerinde oluşan ve evrensellik kuramıyla geniş alanda sistemlerde etkili, dikkate değer olgular incelenecektir. Bu olguları türetebilen, basit ve fiziksel yapılı teori öğretilecektir. Deney ve teori arasındaki dialog; ayrıca içgüdüsel, olgusal, yaklaşıklı, kesin ve sayısal yaklaşımların zengin buluşma noktaları örneklendirilecektir. Dersin sonunda, öğrenciler güncel araştırma sınırlarına ulaşmış olacaktır. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Faz geçişlerini ve kritik olguları tanımlayabilme2- Evrenselliği ve simetrii kırılmasını öğrenmek3- Kritik üstellerle ilgili hesaplamaları yapabilmek.4- İlgili hesaplamalarda doğru teorileri kullanarak sisteme özgü çözümler üretebilmek.5- Analitik düşünme becerilerini geliştirmek.
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Dersler, dönem ortası yazılı ve sözlü sınav, dönem sonu yazılı ve sözlü sınav, kısa sınavlar ve ödevler | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | Giriş: faz diyagramları, termodinamik limit, kritik olgular, evrensellik. | İlgili materyalin okunması | 
	| 2 | Klasik teoriler: saf ortalama alan, yapılanmış ortalama alan, Landau kuramları. Ginzburg kriteri. | İlgili materyalin okunması | 
	| 3 | Ising modelleri ve kesin çözümler: bir boyut; İki boyut; dualite; küresel faz diyagramları | İlgili materyalin okunması | 
	| 4 | Kadanoff’un ölçeklenme teorisi | İlgili materyalin okunması | 
	| 5 | Renormalizasyon grubu: Bir boyutta kesin çözümler | İlgili materyalin okunması | 
	| 6 | Renormalizasyon grubu: İki boyutta yaklaşık çözümler | İlgili materyalin okunması | 
	| 7 | Dönem ortası yazılı ve sözlü sınavı | Yazılı ve sözlü sınav hazırlığı | 
	| 8 | Termodinamik fonksiyonlar ve birinci dereceden faz geçişleri | İlgili materyalin okunması | 
	| 9 | Momentum uzayı renormalizasyon grubu: Gauss modeli, Landau-Wilson modeli | İlgili materyalin okunması | 
	| 10 | Varyasyonel renormalizasyon grubu; Migdal-Kadanoff dönüşümleri. | İlgili materyalin okunması | 
	| 11 | Berker örgüleri. BEG modeli | İlgili materyalin okunması | 
	| 12 | Yüzey sistemleri. q durumlu Potts ve Potts örgü gazı modelleri | İlgili materyalin okunması | 
	| 13 | Donmuş düzensizlik ve etkileşme bunalımlığı altında düzen | İlgili materyalin okunması | 
	| 14 | Kaotik ölçeklenme ve spin camları | İlgili materyalin okunması | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek