DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Araştırma Atölyesi POL 312 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders temel seviye nicel ve nitel veri analizi temellerine hakim olan öğrencilere yönelik hazırlanmıştır. Amacı, öğrencilere resmi kaynaklardan veya özel araştırma şirketlerinden edinilen büyük veri setleri üzerinden uygulamalı, pratik araştırma deneyimi kazandırmaktır. Ders, önce araştırma yöntemlerinin tarihsel gelişimi ve değişiklikleri özetler. Sonrasında öğrencilerin en son metodlarla ele alınacak önemli ve ilgili araştırma sorusu formüle etmeleri beklenir.
Dersin İçeriği: Öğrenciler gerçekçi nitel ve nicel veri analizi egzersizleri üretip, gerçek veriler üzerinde çalışıp, bireysel ve grup raporları hazırlayacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İlgili araştırma sorusu sorma
  • 2- Mevcut metodolojilerin eleştirel analizi
  • 3- Alternatif metodolojik yaklaşımları meşrulaştırma-limitasyon-avantaj-dezavantajlarını bilme
  • 4- Mevcut veri analiz araçlarının avantaj ve dezavantajlarını bilme
  • 5- Nitel ve nicel veri analizi için gerekli olan bilgisayar okuryazarlığı edinme
  • 6- Araştırma projesi hazırlama
  • 7- Araştırma projesi formülasyonu için deneyim kazanma
  • 8- Edilen deneyimi gerçek zamanlı veri seti ve ödev yazmada uygulama
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatım, laboratuar ortamında veri analiz deneyleri, rapor yazımı, sunum


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders izlencesi ve amaçlarının gözden geçirilmesi
2 Nitel ve nicel araştırma yöntemlerine giriş
3 Nicel veri analizi için ön egzersizler
4 Resmi-şirket veri setlerinin tanıtımı
5 Atölye 1: Araştırma sorusu formüle etmek ve metodoloji seçmek
6 Atölye II: Hipotez testi ve temsiliyet
7 Bireysel-Grup önerilen araştırma çerçevesi sunumu I
8 Bireysel-Grup önerilen araştırma çerçevesi sunumu II
9 Dersi veren nezaretinde laboratuar ortamında veri analizi I
10 Dersi veren nezaretinde laboratuar ortamında veri analizi II
11 Dersi veren nezaretinde laboratuar ortamında veri analizi III
12 Dersi veren nezaretinde laboratuar ortamında veri analizi IV
13 Dersi veren nezaretinde laboratuar ortamında veri analizi V
14 Araştırma bulgularının sunumu


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

David Byrne, 2001, Complexity Theory and the Social Sciences, Routledge.

David Byrne, Gillian Callaghan, 2023, Complexity Theory and the Social Sciences: The State of the Art, Routledge.


DİĞER KAYNAKLAR

David Bryne, and Charles C. Ragin (Eds.) (2009) The SAGE Handbook on Case Base Methods, Sage.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 30
Proje 1 35
Sunum/Jüri 2 35
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Proje13535
Sunum/Jüriye Hazırlık22142
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5                      
OC6                      
OC7                      
OC8