Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışma | RTC 439 | Güz | 02+06+00 | Seçmeli | 5 | 10 |
Akademik Birim: | Radyo, Televizyon ve Sinema |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | • Sinema ve televizyon endüstrisi ile ekran çalışmaları alanında hem araştırma hem de uygulama için proje fikri geliştirmek. • Akademik/araştırma projeleri için "iş akışı"nı kavramak ve uygulamak. • Bir prodüksiyonu baştan sona denetleyebilme ve uygulama becerisi kazanmak. • Proje fikirlerini sunma becerisi kazanmak. • Sinema, televizyon ve ekran çalışmaları için proje yönetimi alanında kazanılan becerileri geliştirmek ve uygulamak. • Bir ekibin/takımın parçası olarak çalışma becerisi kazanmak. • Film, medya ve ekran çalışmaları ile ilgili fonlama programları ve lisansüstü başvuruları için; ve/veya ulusal ve uluslararası fonlama programları, ticari yapım ağları ve dijital platformlara başvuruda bulunmak üzere araştırma önerisi hazırlamak. • Amaç beyanını içeren kısa bir demo, portföy veya araştırma planı hazırlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilere mezuniyet projeleri üzerinde ön prodüksiyon aşamasında çalışma becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. 14 haftalık süreç boyunca öğrencilerin bir fikir, hikaye, senaryo ve tez teklifi sunmaları, fikirlerini detaylandırmaları ve bunları üretim için hazır hale getirmeleri beklenmektedir. Dersin sonunda, mezuniyet için üstlendikleri projeye bağlı olarak, öğrencilerin Mezuniyet Proje Dosyası sunmaları beklenir. Bu dosya, öğrencilerin fikirlerini, hikayelerini ve senaryolarını tasvir eden lookbook, yönetmen görüşü, CV'ler, demo reel'ler, senaryo ayrıntıları, oyuncu seçimleri, mekan fotoğrafları, storyboard, çekim listeleri, çekim programları, referans filmleri listesi gibi unsurlar içerecektir. Öğrenciler mezuniyetleri için bir makale yazmayı düşünüyorlarsa, araştırma sorusu, literatür taraması, yöntem ve analiz için film listesinden oluşan bir tez önerisi yazmaları beklenir. Başka bir deyişle, dersin sonunda öğrencilerin üretim için hazır olmaları beklenir. Mezuniyet Proje Dosyası, Bahar Dönemi'nde bir Jüri tarafından öğrencinin üretim aşamasına geçmeye hazır olup olmadığına karar vermek için kullanılacaktır. Dosya aynı zamanda Türkiye içinde ve dışında çeşitli fonlama programlarına başvurular veya akademik araştırma için lisansüstü başvurular için de kullanılabilir. Aynı zamanda, bu ders, öğrencilere Türkiye'deki çağdaş film ve televizyon endüstrisini tanıtmayı, gelecekte çalışabilecekleri farklı pozisyonları ve alanları göstermeyi amaçlamaktadır. Türkiye'deki film ve televizyon endüstrisinde kilit pozisyonlarda bulunan profesyonellerin konuk olarak katıldığı dersler, soru-cevap oturumları, ve ayrıca önemli prodüksiyon ve post-prodüksiyon, televizyon ve film stüdyolarına çeşitli alan gezileri sayesinde öğrenciler gelecekteki çalışma seçenekleri hakkında iyi bir kavrayış geliştireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | - |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Mezuniyet Projesi: Fikir | Araştırma Önerileri |
3 | Mezuniyet Projesi: Fikir II: Fikri Geliştirme | Araştırma Sorusu, Premise, Logline |
4 | Fikri Projeye Dönüştürmek | Plot, Hikaye Sinopsisi, Tretman, Literatür Taraması, Tez Önerisi |
5 | Mezuniyet Projesi İlk Taslağı: Öğrenci Sunumları | Sunum |
6 | Mezuniyet Projesi Ögeleri | Araştırma, Referans Seçimi, Yönetmen Görüşü / Literatür Taraması , Taslak |
7 | Ön-görselleştirme | Story board, Mood Board, Look Book, video board - Yöntem |
8 | MIDTERM // Mezuniyet Projesi İlk Taslağı | Sunum & Proje Dosyası |
9 | Proje Planı | Takvim, Bütçe, Finans Planı Oyuncu Seçmeleri, Showreel, Çekim Listesi, Senaryo Ayrıntıları, Günlük İş Programı |
10 | Fon Başvuruları | Ulusal ve Uluslararası Fonlama Programları, Kitle Fonlaması |
11 | Oyuncu Kadrosu ve Ekibi & Oyuncu Seçimi, Proje PR | |
12 | Final Projesi Sunumları + Mezuniyet Projesi Dosyası İkinci Taslağı | Sunum & Proje Dosyası |
13 | Final Projesi Sunumları | Sunum & Proje Dosyası |
14 | Final Projesi Sunumları | Sunum & Proje Dosyası |
• Ceylan, Nuri Bilge. 2011. Bir Zamanlar Anadolu'da Kurgu Günlüğü, İstanbul: Altyazı. • Dawson, Andrew. & Holmes, Sean. 2012. Working in the Global Film and Television Industries: Creativity, Systems, Space, Patronage. London: Bloomsbury Academic. • Corrigan, Tim. 2011. A Short Guide to Writing About Film, Pearson. • Litwack, Mark. 2010. Dealmaking in the Film & Television Industry: From Negotiations to Final Contracts 3rd Edition. Silman-James Press. • Rabinger, Michael and Hurbis-Cherrier, Mick. Directing: Film Techniques & Aesthetics. New • York and London: Focal Press. Reilly, Tom. 2009. The Big Picture: Filmmaking Lessons from a Life on the Set. New York: Thomas Dunne Books. • Stern, Bret. 2002. How to Shoot a Feature Film for Under $10,000 (And Not Go to Jail). New York: Raintree County Press. • Tirard, Laura. (eds) 2003. Moviemakers' Master Class: Private Lessons from the World's Foremost Directors. New York and London: Faber and Faber. • Lost in La Mancha (Pepe& Fulton, 2002) • Projeleri şekillenmeye başladığında öğrencilere ek okuma ve izleme önerileri verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Total: | 4 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 255 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | |||
OC2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||
OC3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | |||
OC4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | |
OC5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | |
OC6 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | ||
OC7 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | ||||
OC8 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | ||
OC9 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 |