DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mantık ve Hukuk LAW 365 Güz 02+01+00 Seçmeli 2 4
Akademik Birim: Hukuk Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Önermeler mantığı (propositional logic), nicleme/yüklemler mantığı (predicate logic) ve ödev matnığı (deontic logic) kullanarak argümantasyon becerisinin geliştirilmesi ve bu mantık türlerinin hukuk alanında kullanımının öğretilmesi
Dersin İçeriği: Önermeler mantığı, niceleme (yüklemler) mantığı, ödev mantığı, argümantasyon
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Argümantasyon üretmede önermeler mantığı, nicleme/yüklemler mantığı ve ödev mantığını kullanmak
  • 2- Önermeler mantığı, nicleme/yüklemler mantığı ve ödev mantığını hukuk alanında kullanılabilmek
  • 3- Argümantasyon becerisini geliştirmek
  • 4- Mantık türlerini Hukuk alanında kullanabilmek
  • 5- Hukuk ve mantık arasındaki ilişkiyi anlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, okuma, tartışma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 • Mantığın dalları ve hukuk ile ilgisi • Mantık ve argümantasyon
2 • Önermeler mantığına giriş
3 • Önermeler mantığı kullanarak hukuk kurallarının ve hukukî görüşlerin ifade edilmesi
4 • Önermeler mantığından niceleme yahut yüklemler mantığına geçiş: Dil bilgisi, temel yapılar, semantik ve ilişkiler
5 • Pratik Çalışmalar
6 • Niceleme mantığı kullanarak hukukî modelleme
7 • Argümantasyon, argümantasyon şemaları, argümantasyonu şeklileştirme, ispat külfeti ve karineler
8 • Örneksemeli akıl yürütme
9 • Pratik Çalışmalar
10 • Ödevler Mantığı (1)
11 • Ödevler Mantığı (2)
12 • Hohfeld Konseptleri ve Hukuk
13 • Hukukta tümden gelim ve tüme varım
14 • Hepten gelimsel çıkarımlar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• An Introduction to Formal Logic, P.D. Magnus, University of Albany, Fecundity 2012


DİĞER KAYNAKLAR

• Brewer, First Among Equals: First Among Equals: Abduction in Legal Argument from a Logocratic Point of View


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Sunum/Jüri 1 60
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Ödev21020
Sunum/Jüriye Hazırlık21020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13226
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar166
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5