DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Mantık ve Hukuk |
LAW 365 |
Güz |
02+01+00 |
Seçmeli |
2 |
4 |
Akademik Birim: |
Hukuk Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Önermeler mantığı (propositional logic), nicleme/yüklemler mantığı (predicate logic) ve ödev matnığı (deontic logic) kullanarak argümantasyon becerisinin geliştirilmesi ve bu mantık türlerinin hukuk alanında kullanımının öğretilmesi |
Dersin İçeriği: |
Önermeler mantığı, niceleme (yüklemler) mantığı, ödev mantığı, argümantasyon |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Argümantasyon üretmede önermeler mantığı, nicleme/yüklemler mantığı ve ödev mantığını kullanmak
- 2- Önermeler mantığı, nicleme/yüklemler mantığı ve ödev mantığını hukuk alanında kullanılabilmek
- 3- Argümantasyon becerisini geliştirmek
- 4- Mantık türlerini Hukuk alanında kullanabilmek
- 5- Hukuk ve mantık arasındaki ilişkiyi anlamak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, okuma, tartışma |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
• Mantığın dalları ve hukuk ile ilgisi • Mantık ve argümantasyon |
|
2 |
• Önermeler mantığına giriş |
|
3 |
• Önermeler mantığı kullanarak hukuk kurallarının ve hukukî görüşlerin ifade edilmesi |
|
4 |
• Önermeler mantığından niceleme yahut yüklemler mantığına geçiş: Dil bilgisi, temel yapılar, semantik ve ilişkiler |
|
5 |
• Pratik Çalışmalar |
|
6 |
• Niceleme mantığı kullanarak hukukî modelleme |
|
7 |
• Argümantasyon, argümantasyon şemaları, argümantasyonu şeklileştirme, ispat külfeti ve karineler |
|
8 |
• Örneksemeli akıl yürütme |
|
9 |
• Pratik Çalışmalar |
|
10 |
• Ödevler Mantığı (1) |
|
11 |
• Ödevler Mantığı (2) |
|
12 |
• Hohfeld Konseptleri ve Hukuk |
|
13 |
• Hukukta tümden gelim ve tüme varım |
|
14 |
• Hepten gelimsel çıkarımlar |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
• An Introduction to Formal Logic, P.D. Magnus, University of Albany, Fecundity 2012 |
DİĞER KAYNAKLAR
• Brewer, First Among Equals: First Among Equals: Abduction in Legal Argument from a Logocratic Point of View |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Sunum/Jüri |
1 |
60 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
1 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Total: |
3 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat): | 100 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek