DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma ve Yazmaya Giriş KHAS 1022 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Ortak Dersler Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere akademik yazmanın temel yapısını ve Lateks ve Overleaf gibi bazı yazma araçlarını tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğinde bilimsel bir makalenin özetten başlayarak sonuç kısmına kadar düzenleme yöntemleri ve bilimsel makalelerde akademik dilin doğru kullanımı yer almaktadır. Ayrıca “LaTeX” yazma aracı da “Overleaf” platformu üzerinden tanıtılacak. LaTeX, belgeleri biçimlendirmenin çok güçlü bir yolunu sunar. Overleaf ise kullanıcıların bilimsel belgeleri kolayca oluşturmasına ve bunlar üzerinde iş birliği yapmasına olanak tanıyan çevrimiçi bir LaTeX yazma aracıdır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bilim dilinin nasıl kullanılacağını öğrenmek
  • 2- Akademik bir makalenin yapısını anlamak
  • 3- LaTex dilini öğrenmek
  • 4- Overleaf platformunda LaTex kullanımı
  • 5- Maphix ve LaTeX tablo oluşturucunun nasıl kullanılacağını öğrenmek
  • 6- Bilimsel makale yazmak için egzersiz yapmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler & Sınıfiçi aktiviteler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 • Oryantasyon, müfredata genel bakış ve giriş Müfredatın okunması
2 • Akademik dil nedir? Kullanım alanları nelerdir? • Kuiz 1 Tavsiye edilen okuma: “Scientific Writing: Strategies and Tools for Students and Advisors”
3 • Akademik deyimler, • Cümleleri başka kelimeler ile ifade etme (paraphyrasing) • Akademik makalenin yapısına genel bakış • Kuiz 2 • Akademik deyimler: http://www.uefap.com/vocab/select/awl.htm • Bağlaçlar: https://libguides.staffs.ac.uk/academic_writing/linking • Örnek makalenin okunması (LEARN’e yüklenecek)
4 • Bilimsel makalede “Başlık” ve “Özet” bölümleri • Egzersiz 1: Yeniden yorumlamak (paraphyrasing) • Kuiz 3 • Örnek makalenin okunması (LEARN’e yüklenecek)
5 • Bilimsel makalede giriş ve sonuç bölümleri • Egzersiz 2: Yeniden yorumlamak (paraphyrasing) • Örnek makalenin okunması (LEARN’e yüklenecek)
6 • Bilimsel makalede “Metot”, “Tartışma” ve “Sonuç” bölümleri • Egzersiz 3: Yeniden yorumlamak (paraphyrasing) • Örnek makalenin okunması (LEARN’e yüklenecek)
7 • Bilimsel bir makalenin “Kaynaklar” bölümü • Overleaf platformunda LaTeX'e Giriş • Alıntı yapmak için Google Akademik kullanımı • Örnek makalenin okunması (LEARN’e yüklenecek)
8 • Overleaf platformunda proje oluşturma • Overleaf platformundaki proje dosyalarını anlama • Reading: • https://www.overleaf.com/learn/latex/Free_online_introduction_to_LaTeX_(part_1) • Reviewing the directories of the project on Overleaf Platform
9 • Overleaf platformunda Şekiller nasıl eklenir ve düzenlenir? • Pratik 1: Overleaf platformuna şekillerin eklenmesi ve düzenlenmesi • Students should decide the PNG images that will be used in their project
10 • Overleaf platformuna denklemlerin eklenmesi ve düzenlenmesi • Pratik 2: Overleaf platformuna denklemlerin eklenmesi ve düzenlenmesi • Öğrenciler projelerinde kullanılacak denklemlere karar vermelidir.
11 • Overleaf platformuna tabloların eklenmesi ve düzenlenmesi • Pratik 3: Overleaf platformuna denklemlerin eklenmesi ve düzenlenmesi • Öğrenciler projelerinde kullanılacak tablolara karar vermelidir.
12 • Bilimsel makalede “Başlık” ve “Özet” bölümlerinin yazımı • Pratik 4: Bilimsel makalede “Başlık” ve “Özet” bölümlerinin yazımı • Öğrenciler projelerinde kullanılacakları “başlık” ve “özet” içeriğine karar vermelidir.
13 • Bilimsel makalede “Giriş” ve “Sonuç” bölümlerinin yazımı • Pratik 4: Bilimsel makalede “Başlık” ve “Özet” bölümlerinin yazımı • Öğrenciler projelerinde kullanılacakları “giriş” ve “sonuç” içeriğine karar vermelidir.
14 • Proje makalesinin sunumu (Final sunumu) • Öğrenciler yaptığı tüm çalışmaları gözden geçirmelidir.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Önerilen okuma: https://www.wikiwand.com/en/Scientific_writing


DİĞER KAYNAKLAR

Kitap: “Writing Science” Joshua Schimel


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 13 -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 5 50
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 5 30
Final Sınavı 1 20
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati13339
Uygulama339
Diğer Uygulamalara Hazırlık5315
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler8324
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar5315
Final Sınavı12323
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5                          
OC6