Akademik Birim: |
Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilere akademik yazmanın temel yapısını ve Lateks ve Overleaf gibi bazı yazma araçlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğinde bilimsel bir makalenin özetten başlayarak sonuç kısmına kadar düzenleme yöntemleri ve bilimsel makalelerde akademik dilin doğru kullanımı yer almaktadır. Ayrıca “LaTeX” yazma aracı da “Overleaf” platformu üzerinden tanıtılacak. LaTeX, belgeleri biçimlendirmenin çok güçlü bir yolunu sunar. Overleaf ise kullanıcıların bilimsel belgeleri kolayca oluşturmasına ve bunlar üzerinde iş birliği yapmasına olanak tanıyan çevrimiçi bir LaTeX yazma aracıdır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilim dilinin nasıl kullanılacağını öğrenmek
- 2- Akademik bir makalenin yapısını anlamak
- 3- LaTex dilini öğrenmek
- 4- Overleaf platformunda LaTex kullanımı
- 5- Maphix ve LaTeX tablo oluşturucunun nasıl kullanılacağını öğrenmek
- 6- Bilimsel makale yazmak için egzersiz yapmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Dersler & Sınıfiçi aktiviteler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
• Oryantasyon, müfredata genel bakış ve giriş |
Müfredatın okunması |
2 |
• Akademik dil nedir? Kullanım alanları nelerdir? • Kuiz 1 |
Tavsiye edilen okuma: “Scientific Writing: Strategies and Tools for Students and Advisors” |
3 |
• Akademik deyimler, • Cümleleri başka kelimeler ile ifade etme (paraphyrasing) • Akademik makalenin yapısına genel bakış • Kuiz 2 |
• Akademik deyimler: http://www.uefap.com/vocab/select/awl.htm • Bağlaçlar: https://libguides.staffs.ac.uk/academic_writing/linking • Örnek makalenin okunması (LEARN’e yüklenecek) |
4 |
• Bilimsel makalede “Başlık” ve “Özet” bölümleri • Egzersiz 1: Yeniden yorumlamak (paraphyrasing) • Kuiz 3 |
• Örnek makalenin okunması (LEARN’e yüklenecek) |
5 |
• Bilimsel makalede giriş ve sonuç bölümleri • Egzersiz 2: Yeniden yorumlamak (paraphyrasing) |
• Örnek makalenin okunması (LEARN’e yüklenecek) |
6 |
• Bilimsel makalede “Metot”, “Tartışma” ve “Sonuç” bölümleri • Egzersiz 3: Yeniden yorumlamak (paraphyrasing) |
• Örnek makalenin okunması (LEARN’e yüklenecek) |
7 |
• Bilimsel bir makalenin “Kaynaklar” bölümü • Overleaf platformunda LaTeX'e Giriş • Alıntı yapmak için Google Akademik kullanımı |
• Örnek makalenin okunması (LEARN’e yüklenecek) |
8 |
• Overleaf platformunda proje oluşturma • Overleaf platformundaki proje dosyalarını anlama |
• Reading: • https://www.overleaf.com/learn/latex/Free_online_introduction_to_LaTeX_(part_1) • Reviewing the directories of the project on Overleaf Platform |
9 |
• Overleaf platformunda Şekiller nasıl eklenir ve düzenlenir? • Pratik 1: Overleaf platformuna şekillerin eklenmesi ve düzenlenmesi |
• Students should decide the PNG images that will be used in their project |
10 |
• Overleaf platformuna denklemlerin eklenmesi ve düzenlenmesi • Pratik 2: Overleaf platformuna denklemlerin eklenmesi ve düzenlenmesi |
• Öğrenciler projelerinde kullanılacak denklemlere karar vermelidir. |
11 |
• Overleaf platformuna tabloların eklenmesi ve düzenlenmesi • Pratik 3: Overleaf platformuna denklemlerin eklenmesi ve düzenlenmesi |
• Öğrenciler projelerinde kullanılacak tablolara karar vermelidir. |
12 |
• Bilimsel makalede “Başlık” ve “Özet” bölümlerinin yazımı • Pratik 4: Bilimsel makalede “Başlık” ve “Özet” bölümlerinin yazımı |
• Öğrenciler projelerinde kullanılacakları “başlık” ve “özet” içeriğine karar vermelidir. |
13 |
• Bilimsel makalede “Giriş” ve “Sonuç” bölümlerinin yazımı • Pratik 4: Bilimsel makalede “Başlık” ve “Özet” bölümlerinin yazımı |
• Öğrenciler projelerinde kullanılacakları “giriş” ve “sonuç” içeriğine karar vermelidir. |
14 |
• Proje makalesinin sunumu (Final sunumu) |
• Öğrenciler yaptığı tüm çalışmaları gözden geçirmelidir. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.