Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Hayat AI ile Daha Güzel | KHAS 1026 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Yapay zeka uygulamalarını bir araç olarak kullanmayı benimsetmek. |
Dersin İçeriği: | Hayat AI ile Daha Güzel dersi, Google ve benzeri arama motorlarının hayatımıza dahil edildiği gibi yapay zekanın da hayatımızda bir araç olarak kullanılması gerektiği fikrine dayanmaktadır. Bu kurs iki bölüm olarak tasarlanmıştır: İlk bölümde yapay zeka ile ilgili konular tarihsel, teorik, analiz, soru/cevap kapsamında ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise günümüzde yaygın olarak kullanılan ve herkesin erişebileceği yapay zeka uygulamaları ile pratik yapılması hedeflenmektedir. Bu uygulamalar ile yapay zekanın bir araç olarak nasıl kullanılacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bu dersi alabilmeleri için bilgisayar becerilerine ve bir bilgisayara sahip olmaları gerekmektedir. Course Content: • Tablet vs. Library vs. Google vs. AI • AI’ın İlk Adımları • Herkes için AI • Prompt Engineering • Act as a/an … • Bir araç olarak AI • Chat, Image, Video and Music AIs • Bilim için AI |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Her uygulama bireysel bir projedir ve notlandırmaya dahil edilecektir. Ayrıca dönem sonunda final için öğrencilerden bir yapay zeka fikri geliştirmeleri istenmektedir. Böylece bu derste öğrenciler bireysel/grup ve sunum dosyaları üzerinden notlandırılacaktır. Ders, öğrenciler için bir yapay zeka fikri ve tartışmalı bir sunum ile tamamlanacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction | |
2 | Tablets vs Library vs Google vs AI | |
3 | AI’ın İlk Adımları | |
4 | Herkes için AI | |
5 | Prompt Engineering | |
6 | Act as a/an … | |
7 | Bir araç olarak AI | |
8 | Araştırma haftası | |
9 | Chat AIs | Chat tabanlı AI’ların araştırılması |
10 | Image AIs | Image tabanlı AI’ların araştırılması |
11 | Video AIs | Video tabanlı AI’ların araştırılması |
12 | Music AIs | Music tabanlı AI’ların araştırılması |
13 | Bilim için AI | |
14 | Bir yapay zeka hayal edin | Ders ve uygulamalar sonrası oluşan hayal gücü |
• https://chat.openai.com • https://bard.google.com/chat • https://github.com/f/awesome-chatgpt-prompts/ • https://www.midjourney.com • https://www.nvidia.com/en-us/ai-data-science/ • https://wonderdynamics.com |
• e-Book: https://fka.gumroad.com/l/art-of-chatgpt-prompting • Psycho-Pass (2012-2019), 16+ | Animation, Action, Crime, Mystery, Sci-Fi, Thriller |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Uygulama | 4 | 40 |
Proje | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Total: | 6 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 10 | 3 | 30 |
Uygulama | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 83 | 83 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 1 | 1 | 2 | |||||||||
OC2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
OC3 | 2 | 2 | ||||||||||
OC4 |