DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Hayat AI ile Daha Güzel KHAS 1026 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Ortak Dersler Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Yapay zeka uygulamalarını bir araç olarak kullanmayı benimsetmek.
Dersin İçeriği: Hayat AI ile Daha Güzel dersi, Google ve benzeri arama motorlarının hayatımıza dahil edildiği gibi yapay zekanın da hayatımızda bir araç olarak kullanılması gerektiği fikrine dayanmaktadır. Bu kurs iki bölüm olarak tasarlanmıştır: İlk bölümde yapay zeka ile ilgili konular tarihsel, teorik, analiz, soru/cevap kapsamında ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise günümüzde yaygın olarak kullanılan ve herkesin erişebileceği yapay zeka uygulamaları ile pratik yapılması hedeflenmektedir. Bu uygulamalar ile yapay zekanın bir araç olarak nasıl kullanılacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bu dersi alabilmeleri için bilgisayar becerilerine ve bir bilgisayara sahip olmaları gerekmektedir.

Course Content:
• Tablet vs. Library vs. Google vs. AI
• AI’ın İlk Adımları
• Herkes için AI
• Prompt Engineering
• Act as a/an …
• Bir araç olarak AI
• Chat, Image, Video and Music AIs
• Bilim için AI
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yapay zeka uygulamalarının birer araç olarak kullanılması gerektiğinin benimsenmesi.
  • 2- Prompt yazmanın detaylarının öğrenilmesi.
  • 3- Yapay zeka uygulamalarına rol verip kullanıcıya istenilen rolden cevap verebilmesi.
  • 4- Birçok yapay zeka uygulamasının kullanılarak yenilikçi yaklaşımlara hakim olunması.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Her uygulama bireysel bir projedir ve notlandırmaya dahil edilecektir. Ayrıca dönem sonunda final için öğrencilerden bir yapay zeka fikri geliştirmeleri istenmektedir. Böylece bu derste öğrenciler bireysel/grup ve sunum dosyaları üzerinden notlandırılacaktır. Ders, öğrenciler için bir yapay zeka fikri ve tartışmalı bir sunum ile tamamlanacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction
2 Tablets vs Library vs Google vs AI
3 AI’ın İlk Adımları
4 Herkes için AI
5 Prompt Engineering
6 Act as a/an …
7 Bir araç olarak AI
8 Araştırma haftası
9 Chat AIs Chat tabanlı AI’ların araştırılması
10 Image AIs Image tabanlı AI’ların araştırılması
11 Video AIs Video tabanlı AI’ların araştırılması
12 Music AIs Music tabanlı AI’ların araştırılması
13 Bilim için AI
14 Bir yapay zeka hayal edin Ders ve uygulamalar sonrası oluşan hayal gücü


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• https://chat.openai.com
• https://bard.google.com/chat
• https://github.com/f/awesome-chatgpt-prompts/
• https://www.midjourney.com
• https://www.nvidia.com/en-us/ai-data-science/
• https://wonderdynamics.com


DİĞER KAYNAKLAR

• e-Book: https://fka.gumroad.com/l/art-of-chatgpt-prompting
• Psycho-Pass (2012-2019), 16+ | Animation, Action, Crime, Mystery, Sci-Fi, Thriller


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Uygulama 4 40
Proje 1 40
Final Sınavı 1 20
Total: 6 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati10330
Uygulama4312
Final Sınavı18383
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5
OC1 1     1 2
OC2   2 2   2
OC3     2   2
OC4