Akademik Birim: |
Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders biyolojik olarak parçalanabilen malzemeler, bunların kullanımı, atık malzemelerden kompost yapma süreci ve bireysel eylemlerin çevre üzerindeki uzun vadeli etkilerini vurgulayarak çevre dostu bir toplum yaratmada sıfır atık girişimlerinin önemi hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders biyolojik olarak parçalanabilen malzemelere ve bunların sürdürülebilir çözümler bulmada artan önemine genel bir bakış sağlar. Biyobozunurluk, kompostlanabilirlik kavramlarını ve bunların çevre için önemini anlamaya odaklanır. Öğrenciler biyolojik olarak parçalanabilen çeşitli malzemeleri, bunların özelliklerini ve farklı endüstrilerdeki potansiyel kullanımlarını keşfedeceklerdir. Ders, ayrıca bu malzemelerin bozunabilirliğini ve gübrelenebilirliğini değerlendirmek için kullanılan değerlendirme yöntemlerini ve standartlarını da kapsayacaktır. Atığı azaltmaya, sıfır atığa ulaşmaya ve sürdürülebilir uygulamaları teşvik etmeye katkıda bulunabilecek yenilikçi ve çevre dostu çözümlerin araştırılmasına önem verilecektir. Biyolojik olarak parçalanabilen malzeme deneyleri ve kompost oluşturmanın yanı sıra, bir geri dönüşüm tesisine veya atık yönetimi merkezine saha gezisi, Kendin Yap ileri dönüşüm projeleri gibi birçok uygulamalı etkinlik olacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Biyolojik olarak parçalanabilen malzemeler ve bunların sürdürülebilir bir çevre yaratmadaki önemi hakkında bilgi ve anlayış kazanır.
- 2- Biyolojik olarak parçalanabilen malzemelerin çeşitli uygulamalarını ve bunların biyolojik olarak parçalanmayan alternatiflerin yerini alma potansiyellerini araştırır.
- 3- Kompostlama teknikleri ile donatılmıştır ve atık malzemelerin besin açısından zengin komposta nasıl verimli bir şekilde dönüştürüleceğini bilir.
- 4- Çevre dostu uygulamaları tercih eder.
- 5- Sıfır atık yaşam tarzını benimser ve sürdürülebilir tüketim alışkanlıklarına sahip olur.
- 6- Atıkların çevresel etkilerini azaltmada ve sürdürülebilir uygulamaları teşvik etmede biyolojik olarak parçalanabilen malzemelerin önemi konusunda kapsamlı bir anlayış kazanır.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, haftalık öğrenci sunumları, tematik ödevler, proje, seyir defteri, uygulamalı aktiviteler, saha gezisi (Bireysel+Grup). |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Biyobozunur Malzemelere Giriş: Tanımı ve özellikleri; biyolojik olarak parçalanabilen malzemelerin farklı türleri ve özellikleri, biyolojik olarak parçalanabilen malzemelerin kullanımının avantajları ve zorlukları. Biyobozunurluk Testi (Proje 1) |
Eğitmen tarafından önerilen okuma materyalleri, belgeseller ve videolar, seyir defterinin ilk haftası için bir rapor hazırlama (Proje1) |
2 |
Biyobozunur Malzemelerin Uygulamaları: Ambalaj ve gıda endüstrisinde biyolojik olarak parçalanabilen malzemeler İnşaat ve tekstilde biyolojik olarak parçalanabilen malzemeler |
Eğitmen tarafından önerilen okuma materyalleri, belgeseller ve videolar, seyir defterinin ikinci haftası için bir rapor hazırlama. |
3 |
Biyobozunur Malzemelerin Uygulamaları: Biyomedikal ve tarım sektörlerinde biyolojik olarak parçalanabilen malzemeler Başarılı uygulamaya ilişkin vaka çalışmaları |
Eğitmen tarafından önerilen okuma materyalleri, belgeseller ve videolar, seyir defterinin üçüncü haftası için bir rapor hazırlar. |
4 |
Biyobozunur Malzemelerin Gübrelenebilirliği: Kompostlama süreci, Kompostlama teknikleri ve en iyi sonuçlar için en iyi uygulamalar. Gübrelenebilir malzemeler için standartlar ve sertifikalar |
Biyobozunur Malzemelerin Gübrelenebilirliği: Kompostlama süreci, Kompostlama teknikleri ve en iyi sonuçlar için en iyi uygulamalar. Gübrelenebilir malzemeler için standartlar ve sertifikalar |
5 |
Biyobozunur Malzemelerin Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi: Farklı malzemelerin çevresel etki değerlendirmesi Biyobozunur malzemeler ile geleneksel alternatifler arasındaki karşılaştırma |
Eğitmen tarafından önerilen okuma materyalleri, belgeseller ve videolar |
6 |
Biyobozunur Malzemelerin Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi: Atık yönetimi analizi ve kullanım ömrü sonu senaryoları. Kendi kompost kutunuzu yaratın (Proje 2) |
Eğitmen tarafından önerilen okuma materyalleri, belgeseller ve videolar, kompost kutusu için rapor hazırlanması (Proje 2) |
7 |
Geri dönüşüm tesisine/atık yönetim merkezine saha gezisi |
Eğitmen tarafından önerilen okuma materyalleri, belgeseller ve videolar, atık yönetim merkezi yetkililerine soruların hazırlığı |
8 |
Vaka Çalışmaları ve Gerçek Dünyadan Örnekler: Biyobozunur malzemelerin farklı sektörlerde başarılı uygulamaları |
Eğitmen tarafından önerilen okuma materyalleri, belgeseller ve videolar örnek olay çalışması için ekip üyeleriyle toplantı |
9 |
Vaka Çalışmaları ve Gerçek Dünyadan Örnekler: Maliyet-fayda analizi ve ekonomik sürdürülebilirlik Biyobozunur malzemeleri teşvik eden küresel girişimler ve politikalar Kendin Yap İleri Dönüşüm Yarışması (Proje 3) |
Proje 3 için eğitmenin önerdiği okuma materyalleri, belgeseller ve videolardan plastik şişe, eski kıyafet, karton, gazete gibi çeşitli atık malzemeleri bulmak |
10 |
Sıfır Atık Girişimleri: Sıfır atık kavramını ve önemini keşfetmek. Bireysel ve toplumsal düzeyde atık oluşumunu azaltmaya yönelik stratejiler. |
Eğitmen tarafından önerilen okuma materyalleri, belgeseller ve videolar |
11 |
Çevre Dostu Çözümler ve En İyi Uygulamalar: Sürdürülebilir ürünler ve ambalajlar tasarlamak Sıfır atık yaşam tarzına öncülük etmek için pratik ipuçları. Sıfır atık endeksi |
Eğitmen tarafından önerilen okuma materyalleri, belgeseller ve videolar |
12 |
Atık denetimi ve azaltma planı: Evde atık denetimi yapılması. Belirli bir dönemde oluşan atıkların toplanması ve sınıflandırılması. Atık miktarının, malzeme türlerinin ve potansiyel alternatiflerin belirlenmesi. |
Eğitmen tarafından önerilen okuma materyalleri, belgeseller ve videolar, evdeki atık malzemeleri belirleyip kategorilere ayırmak. |
13 |
Atık denetimi ve azaltma planı: Atığı azaltmaya yönelik yaratıcı fikirler için beyin fırtınası, atık azaltma planı (Proje 4) |
Eğitmen tarafından önerilen okuma materyalleri, belgeseller ve videolar |
14 |
Biyobozunurluk testleri için Kayıt Defteri ve Proje Sunumları |
Eğitmen tarafından önerilen okuma materyalleri, belgeseller ve videolar, sunuma hazırlanmak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.