Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Eleştirel Travma ve Bellek Çalışmalarına Giriş | KHAS 1460 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders, küresel zeminde ilerleyen kültürel travma ve bellek çalışmalarını öğrenciye tanıtmayı amaçlar. Kültürel travma ve bellek çalışmalarının tarihsel, söylemsel ve yöntemsel arkaplanını öğrenciye tanıtırken yirmi birinci yüzyıldaki değişimlerine ışık tutmayı amaçlar. Bu ders farklı şiddet tarihlerinin, kurgusal (edebi ve sinematik) travmatik temsillerini incelerken hafıza ile travmatik geçmiş, hafıza ile şimdi bağıntısını öne çıkarmayı hedefler. Örneğin, bir şiddete tanıklık etmek onu gerçek anlamda kavramamıza izin vermez; travmatik bir deneyim ancak gecikmiş bir anlamlandırma ve hatırlama çabasına işaret edebilir ve bizim olağan yaşam pratiklerimizi sarsabilir. Bu ders travma, tanıklık, geçmiş, hafıza, hatırlama gibi anahtar kavram ve söylemleri inceleyerek küresel bağlamda farklı temsilleri araştıracaktır. Bu ders, teorik okumalar, edebiyat incelemesi ve film analizini birleştirerek travma ve bellek çalışmalarını sorgulamayı ve tartışmayı esas alacaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersimizde Sigmund Freud, Cathy Caruth, Dominick La Capra, Maurice Halbwachs, Michael Rothberg, Stef Craps’ın travma ve bellek üzerine yürüttüğü çalışmaları tartışacağız, |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı & Yazma ve tartışma alıştırmaları ● 60-90 dk. Ders anlatımı ● 90 dk tartışma ve yazma alıştırmaları Reading and Writing Sessions ● Ders içi okuma ve yazma alıştırmaları ● 1. Yorum yazıları, 2. Final ödevi taslağı, 3. Poster sunumu, 4. Final ödevi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders çizelgesi ve ders konusuna giriş | |
2 | Bireysel Tarih & Hafıza Sigmund Freud: "Trauma and Melancholy" (bölümler) Cathy Caruth “Unclaimed Experience (bölümler) | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
3 | Kolektif Travma ve Hafıza The Second World War and the Holocaust Experience Dominick La Capra “Writing History, Writing Trauma” (bölümler) | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
4 | Maurice Halbwachs “On Collective Memory (bölümler) | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
5 | Temsil: Geoffrey H. Hartman “On Traumatic Knowledge and Literary Studies” (bölümler) | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
6 | Miriam Katin, We Are On Our Own: A Memoir (grafik-anı;günce) | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
7 | Toyland, Jochen Alexander Freydank (kısa film) | Ders materyalinin okunması, izlenmesi ve yazma çalışması için ön hazırlık Poster sunumu için hazırlık, grup çalışması |
8 | Grup Ödevi, poster sunumu | Poster sunumu için hazırlık, grup çalışması |
9 | Sömürgecilik, Kölelik ve Travma Irene Visser, “Trauma theory and postcolonial literary studies” (bölümler) | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
10 | Toni Morrison, Beloved, (bölümler) | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
11 | Derek Walcott, The Sea Is History (şiir) | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
12 | İklim Değişikliği, İklim Krizi ve Yirmi birinci Yüzyılda Travma Stef Craps, İklim Travması, Ekolojik Travma (bölümler) | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
13 | Anil Narine, Eco-trauma Cinema, (Giriş) Deniz Gündoğan İbrişim, Ecological Grief (video-art çalışması). | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
14 | Genel tekrar | Yazma çalışması için ön hazırlık |
Luckhurst, Roger. The Trauma Question.Routledge, 2008. (in KHAS library) Craps, Stef and Lucy Bond. Trauma. Routledge, 2019. (in KHAS library) Caruth, Cathy. Unclaimed Experience: Trauma, Narrative, and History. John Hopkins University Press, 1995. (in KHAS library) Katin, Miriam. We Are On Our Own: A Memoir, Drawn and Quarterly, 2006. (in KHAS library). Morrison, Toni. Beloved. Vintage, 2004. (in KHAS library). Narine, Anil. Eco-Trauma Cinema, Routledge, 2018. (in KHAS library). Rothberg, Michael. Multidirectional Memory: Remembering the Holocaust in the Age of Decolonization, Stanford University, 2009. Short Films: Toyland, Jochen Alexander Freydan, 2007. Ecological Grief in Beykoz, Deniz Gündoğan İbrişim, 2020. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 20 |
Ödev | 3 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 6 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 12 | 1 | 12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 | |||||||||
OC6 |