Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Dijital Çağda Kişisel Verilerin Korunması | KHAS 1738 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Hem uluslararası hukukta hem de Türk hukukunda kişisel verilerin toplanması, işlenmesi, saklanması ve transferi gibi pek çok konuda getirilen kuralları ve önlemleri genel hatlarıyla açıklamak temel amaçtır. Teknolojik gelişmeler ile yasal düzenlemeler hem EU hem de Türk hukukunda çokça regulation ve mahkeme kararı çıksa da konu hakkındaki en temel ve yaygın sorunlar üzerinden konunun incelenmesi gereklidir. Dersi alan öğrencilerin günlük yaşamlarında kendi verileri üzerindeki bilinç ve kontrol düzeylerini artırmak amaçlanmaktadır. Telefon ve bilgisayarlardan ister bir mal ya da uygulama purchase işlemi sırasında vermeye zorlandığımız verilerimizin akıbeti ya da vefat ettikten sonra sosyal medya hesaplarımıza ne olacağı gibi sorulara EU ve ulusal hukukun günümüze kadar verebildiği cevaplar incelenecek ve tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Kişisel verilerin korunması hukuku alanında getirilen düzenlemeler ve uluslararası veya ulusal düzeyde verilen mahkeme kararlarında ele alınan konuların sistematik bir şekilde işlenmesi; -kişisel verilerin tanımlanması ve kapsamı, -Cookies kavramı ve verilerimizin takibi - GAFAM (Google, Amazon, Facebook, Apple, Microsoft) BigTech şirketlerinin yaptığı kişisel verileri işleme faaliyetlerinin incelenmesi, -kişisel verileri işleme faaliyetlerine verilen rıza ve geçerliliği, -Unutulma hakkı, -Büyük veri kavramı ve bunun oluşturulması, -Postmortem kişisel verilerin korunması ve Dijital miras kavramı, -Sözleşmelerde kişisel verilerin ekonomik değeri, edim niteliği -Deepfake kavramı, faydaları& zararları |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı ve farklı sektörlerden katılımcılarla konuları tartışmaya açma -60 & 90 dk. Ders anlatımı - 60 dk. Dış katılımcılarla tartışma - 60 dk. Yazı çalışması - Ders içinde yapılan sunumlara dair yorum yazıları teslim etme - Ders içi okuma ve yazma alıştırmaları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders çizelgesi ve ders konusuna giriş | |
2 | Kişisel verinin tanımı ve kapsamı | Ders materyalini inceleme ve okuma |
3 | Cookies- Kurabiyeler kavramının tanımı ve reklam faaliyetleri için verilerimizin takibi | Ders materyalini inceleme ve okuma |
4 | Kişisel verilerin işlenmesinde rıza ve geçerliliği | Ders materyalini inceleme ve okuma |
5 | Telekomünikasyon alanında veri işleme faaliyetleri | Ders materyalini inceleme ve okuma |
6 | Adli hizmetlerde veri işleme faaliyetleri | Ders materyalini inceleme ve okuma |
7 | Bankacılıkta veri işleme faaliyetleri | Ders materyalini inceleme ve okuma |
8 | Hukuka aykırı veri işleme faaliyetine karşı veri sahibinin hakları | Ders materyalini inceleme ve okuma |
9 | Unutulma hakkı | Ders materyalini inceleme ve okuma |
10 | Kişisel verilerin ölüm sonrası korunması ve dijital miras | Ders materyalini inceleme ve okuma |
11 | Sözleşmelerde kişisel verilerin ekonomik değeri | Ders materyalini inceleme ve okuma |
12 | Deepfake kavramı, faydaları& zararları-I | Ders materyalini inceleme ve okuma |
13 | Deepfake kavramı, faydaları& zararları-II | Ders materyalini inceleme ve okuma |
14 | Genel tekrar | Ders materyalini inceleme ve okuma |
Nadezhda Purtova (2018) The law of everything. Broad concept of personal data and future of EU data protection law, Law, Innovation and Technology, 10:1, 40-81, DOI: 10.1080/17579961.2018.1452176 Amir M. Hormozi (2005). Cookies and privacy. Information Security Journal, 13(6), 51. Raymond Collier (2016). Cookies, Data Collection and Sharing in Social Media: How Legal is it? SAIS 2016 Proceedings. 20 Cook, J. S., & Cook, L. L. (2003). Social, ethical and legal issues of data mining. In Data mining: Opportunities and challenges (pp. 395-420). IGI Global. Schermer, B. W., Custers, B., & Van der Hof, S. (2014). The crisis of consent: How stronger legal protection may lead to weaker consent in data protection. Ethics and Information Technology, 16(2), 171-182. Bunn, A. (2015). The curious case of the right to be forgotten. Computer Law & Security Review, 31(3), 336-350. Cesare Bartolini, Lawrence Siry (2016). The right to be forgotten in the light of the consent of the data subject Computer Law & Security Review 32 218–223. Edwards, L., & Harbina, E. (2013). Protecting post-mortem privacy: Reconsidering the privacy interests of the deceased in a digital world. Cardozo Arts & Ent. LJ, 32, 83-130. Gianclaudio Malgieri, Bart Custers, Pricing privacy – the right to know the value of your personal data, Computer Law & Security Review, Vol. 34, I. 2, 2018, p. 289-303. Gerstner, E. (2020). Face/off:" DeepFake" face swaps and privacy laws. Def. Counsel J., 87, 1-15. |
Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması, On İki Levha Yayınları 4. Baskı 2020 Regulation, G. D. P. (2018). General data protection regulation (GDPR). Intersoft Consulting, Accessed in October, 24(1). Can Yavuz (2022) Deepfake (Derin Sahte) Yapay Zeka Tarafından Üretilen Yeni Nesil Görsel-İşitsel İçerik, Seçkin Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 20 |
Ödev | 2 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 5 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 12 | 1 | 12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 | |||||||||||||
OC3 | |||||||||||||
OC4 | |||||||||||||
OC5 |