DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Liderlik ve Girişimcilik KHAS 1742 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Ortak Dersler Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu seçmeli ders, öğrencilerin mevcut liderlik bilgilerini yenilemeleri ve katılım sağlayarak bilgi ve pratikleri arasındaki boşluğu fark etmeleri için araçlar sunmayı amaçlamaktadır. Ders süresince, deneyim ve vizyon arasındaki boşluğu doldurma sanatı olarak görülen liderlik alanında harekete geçmek için motivasyon kazanmakla kalmayacak, aynı zamanda liderlik açısından güçlü ve geliştirilmesi gereken alanlarını tanıma, güçlü yönlerini koruma ve geliştirilmesi gereken alanları geliştirme deneyimi kazanacaklardır. Geri bildirim alma ve vermede nasıl daha etkin olunabileceği, motivasyon, işbirliği ve takım çalışması, çatışma ve kriz yönetimi, problem çözme gibi ders içerikleriyle sadece iş hayatında değil sosyal hayatta da etkin ve verimli bireyler olmalarına katkı sağlanması hedefleniyor. Dönemin ikinci çeyreğinden itibaren kendi iş fikirlerini hayata geçirmiş bazı girişimciler derse konuşmacı olarak davet edilecek ve deneyimleriyle öğrencilere ilham verecekler. Dönem sonunda öğrencilerden kendi fikirlerini ortaya koyarak bir ürün veya hizmet tasarlamaları ve sunmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Liderlik ve Girişimciliğe Giriş
Girişimci Zihniyet ve Özellikler
Öz farkındalık ve Duygusal Zeka
İletişim ve Kişilerarası Beceriler
Karar Verme ve Problem Çözme
Motivasyon
Fırsatların Belirlenmesi ve Pazar Analizi
Girişimcilikte Yenilikçilik ve Yaratıcılık
Başarılı Girişimcilik Girişimleri & Liderlik Başarısızlıklarından Öğrenme
Bir Start-up Fikrinin Sunulması
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Liderlik ve girişimcilikle ilgili temel kavramları tanımlayabilir
  • 2- Bir fikri/ürünü pazarlamanın temel sorunlarını tanımlayıp analiz eder
  • 3- Belirli girişimcilerin başarılı ve başarısız girişimlerine ilişkin görüşleri yorumlar, özetler ve açıklar
  • 4- Haftalık olarak verilen metinler/materyaller hakkındaki kendi görüşlerini açık, mantıklı ve özlü bir şekilde ifade eder ve destekler
  • 5- İlgili konular ve sorunlarla ilgili tartışmalara aktif olarak katılır
  • 6- Kendine ait bir ürün tasarlar/fikir oluşturur.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Anlatım & Yazma-Tartışma Oturumları Haftada 60-90 dakika ders Haftada 90 dakika tartışma ve ikili/grup çalışması Hem bireysel hem de ikili/grup olarak tamamlanan okuma ve yazma görevleri/Tartışmalar ● 1. Öğrenme Günlükleri, 2. Sınıf Tartışması, 3. Münazara, 4. Sunum, 5. Final Çalışması


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders çizelgesi ve tanıtım
2 Ders çizelgesi ve tanıtım Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık
3 Girişimci zihniyet: Sürekli fırsat yaratma stratejileri Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık
4 Bir Girişimci Gibi Liderlik Edin: Girişimcilik Ruhunu Canlı Tutmak Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık
5 Nasıl lider olunur? Bölüm1: İletişim ve Kişilerarası Beceriler Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık
6 Uzman Misafir Soru hazırlanması
7 Nasıl lider olunur? Bölüm 2: Motivasyon, işbirliği ve ekip çalışması Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık Poster sunumu için hazırlık, grup çalışması
8 Grup Ödevi Grup Tartışması için hazırlık, grup çalışması
9 Çatışma ve kriz yönetimi-Problem Çözme Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık
10 Başarılı Girişimcilik Girişimleri & Liderlik Başarısızlıklarından Öğrenme Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık
11 Öz farkındalık ve Duygusal Zeka Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık
12 Fırsatların Belirlenmesi ve Pazar Analizi Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık
13 Start-up nedir? Çeşitli sektörlerden yenilikçi fikirler Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık
14 Genel tekrar Final Çalışmasına Hazırlık


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Kitap Bölümü:
Chan, K. W., & Mauborgne, R. A. (2005). Blue ocean strategy. Harvard Business Review Press.
Dweck, C. S. (2006). Mindset: The new psychology of success.
Grant, A. (2016). Originals: How non-conformists move the world.
Greene, R. (2012). Mastery. Penguin, New York.
Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2010). Business model generation. John Wiley & Sons
Makale:
Kuratko, D. F. (2007). Entrepreneurial leadership in the 21st century: Guest editor's perspective. Journal of Leadership & Organizational Studies, 13(4), 1-11.
Long, W. (1983). The meaning of entrepreneurship. American Journal of small business, 8(2), 47-59.
McGee, J. E., Peterson, M., Mueller, S. L., & Sequeira, J. M. (2009). Entrepreneurial self‐ efficacy: refining the measure. Entrepreneurship theory and Practice, 33(4), 965-988.
McGrath, R. G., & MacMillan, I. C. (2000). The entrepreneurial mindset: Strategies for continuously creating opportunity in an age of uncertainty. 284, Harvard Business Press.
Thornberry, N. (2006). Lead Like an Entrepreneur: Keeping the Entrepreneurial Spirit Alive within the Corporation. Fairfield, PA: McGraw Hill.


DİĞER KAYNAKLAR

Film Önerisi:
1. Kurucu, 2016
2. Bir Lego Belgeseli, 2015


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Ödev 7 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 10 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama12112
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12336
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11515
Final Sınavı21020
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6