Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Liderlik ve Girişimcilik | KHAS 1742 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu seçmeli ders, öğrencilerin mevcut liderlik bilgilerini yenilemeleri ve katılım sağlayarak bilgi ve pratikleri arasındaki boşluğu fark etmeleri için araçlar sunmayı amaçlamaktadır. Ders süresince, deneyim ve vizyon arasındaki boşluğu doldurma sanatı olarak görülen liderlik alanında harekete geçmek için motivasyon kazanmakla kalmayacak, aynı zamanda liderlik açısından güçlü ve geliştirilmesi gereken alanlarını tanıma, güçlü yönlerini koruma ve geliştirilmesi gereken alanları geliştirme deneyimi kazanacaklardır. Geri bildirim alma ve vermede nasıl daha etkin olunabileceği, motivasyon, işbirliği ve takım çalışması, çatışma ve kriz yönetimi, problem çözme gibi ders içerikleriyle sadece iş hayatında değil sosyal hayatta da etkin ve verimli bireyler olmalarına katkı sağlanması hedefleniyor. Dönemin ikinci çeyreğinden itibaren kendi iş fikirlerini hayata geçirmiş bazı girişimciler derse konuşmacı olarak davet edilecek ve deneyimleriyle öğrencilere ilham verecekler. Dönem sonunda öğrencilerden kendi fikirlerini ortaya koyarak bir ürün veya hizmet tasarlamaları ve sunmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Liderlik ve Girişimciliğe Giriş Girişimci Zihniyet ve Özellikler Öz farkındalık ve Duygusal Zeka İletişim ve Kişilerarası Beceriler Karar Verme ve Problem Çözme Motivasyon Fırsatların Belirlenmesi ve Pazar Analizi Girişimcilikte Yenilikçilik ve Yaratıcılık Başarılı Girişimcilik Girişimleri & Liderlik Başarısızlıklarından Öğrenme Bir Start-up Fikrinin Sunulması |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Anlatım & Yazma-Tartışma Oturumları Haftada 60-90 dakika ders Haftada 90 dakika tartışma ve ikili/grup çalışması Hem bireysel hem de ikili/grup olarak tamamlanan okuma ve yazma görevleri/Tartışmalar ● 1. Öğrenme Günlükleri, 2. Sınıf Tartışması, 3. Münazara, 4. Sunum, 5. Final Çalışması |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders çizelgesi ve tanıtım | |
2 | Ders çizelgesi ve tanıtım | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
3 | Girişimci zihniyet: Sürekli fırsat yaratma stratejileri | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
4 | Bir Girişimci Gibi Liderlik Edin: Girişimcilik Ruhunu Canlı Tutmak | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
5 | Nasıl lider olunur? Bölüm1: İletişim ve Kişilerarası Beceriler | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
6 | Uzman Misafir | Soru hazırlanması |
7 | Nasıl lider olunur? Bölüm 2: Motivasyon, işbirliği ve ekip çalışması | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık Poster sunumu için hazırlık, grup çalışması |
8 | Grup Ödevi | Grup Tartışması için hazırlık, grup çalışması |
9 | Çatışma ve kriz yönetimi-Problem Çözme | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
10 | Başarılı Girişimcilik Girişimleri & Liderlik Başarısızlıklarından Öğrenme | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
11 | Öz farkındalık ve Duygusal Zeka | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
12 | Fırsatların Belirlenmesi ve Pazar Analizi | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
13 | Start-up nedir? Çeşitli sektörlerden yenilikçi fikirler | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
14 | Genel tekrar | Final Çalışmasına Hazırlık |
Kitap Bölümü: Chan, K. W., & Mauborgne, R. A. (2005). Blue ocean strategy. Harvard Business Review Press. Dweck, C. S. (2006). Mindset: The new psychology of success. Grant, A. (2016). Originals: How non-conformists move the world. Greene, R. (2012). Mastery. Penguin, New York. Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2010). Business model generation. John Wiley & Sons Makale: Kuratko, D. F. (2007). Entrepreneurial leadership in the 21st century: Guest editor's perspective. Journal of Leadership & Organizational Studies, 13(4), 1-11. Long, W. (1983). The meaning of entrepreneurship. American Journal of small business, 8(2), 47-59. McGee, J. E., Peterson, M., Mueller, S. L., & Sequeira, J. M. (2009). Entrepreneurial self‐ efficacy: refining the measure. Entrepreneurship theory and Practice, 33(4), 965-988. McGrath, R. G., & MacMillan, I. C. (2000). The entrepreneurial mindset: Strategies for continuously creating opportunity in an age of uncertainty. 284, Harvard Business Press. Thornberry, N. (2006). Lead Like an Entrepreneur: Keeping the Entrepreneurial Spirit Alive within the Corporation. Fairfield, PA: McGraw Hill. |
Film Önerisi: 1. Kurucu, 2016 2. Bir Lego Belgeseli, 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 10 |
Ödev | 7 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 10 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 12 | 1 | 12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | ||||||||
OC2 | ||||||||
OC3 | ||||||||
OC4 | ||||||||
OC5 | ||||||||
OC6 |