Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Düşünce Stilleri | KHAS 1812 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü -Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders, düşünme stillerini (düşünceli ve dürtüsel stiller gibi nispeten istikrarlı düşünme ve tepki verme örüntüleri) ve bunların pratik (toplumsal ve kişisel) etkilerini inceleyen bilimsel teorilere ve araştırmaları irdelemektedir. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere, derin düşünme ve sezgi gibi farklı bilişsel kapasiteler hakkında düşünmek için belirgin bir bilimsel çerçeve sunan okumalar verilecektir. İlk birkaç hafta, bu çalışmaları tanımayı vurgulayacaktır. Daha sonra öğrenciler, bu alandaki temel kavramları kişisel yaşamlarına ve toplumla ilgili gözlemlerine uygulamaya çalışacaklar ve aynı zamanda bilimsel literatürü daha fazla keşfederek düşünce-sezgi ikiliğinin ötesine geçmeye (diğer düşünme stillerini göz önünde bulundurmaya) çalışacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Haftada yaklaşık 75 dk. Ders Yaklaşık 75 dk. sınıf içi etkinlikler (tartışma, yazma etkinlikleri, kısa sınavlar, sunum) Haftalık geribildirim ödevleri, 6 kısa sınav, 1 kompozisyon ödevi, 1 sunum |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Zihnin ikili sistemlerine giriş | Kahneman (Giriş ve Bölüm 1) |
3 | Dikkat ve bilişsel çaba | Kahneman (bölüm 2) |
4 | Bilişsel kontrol ve Bilişsel cimrilik | Kahneman (bölüm 3) |
5 | İlişkisel düşünce | Kahneman (bölüm 4) |
6 | Bilişsel kolaylık ve zorlanma | Kahneman (bölüm 5) |
7 | Normlar ve beklentiler | Kahneman (bölüm 6) |
8 | Otomatik inanç ve inançsızlık | Kahneman (bölüm 7) |
9 | Sezgisel yargılar | Kahneman (bölüm 8) |
10 | Özellik ikamesi | Kahneman (bölüm 9) |
11 | Bireysel sunumlar | Sunum hazırlamak ve sunmak; Akranları değerlendirmek |
12 | Düşünme stillerine dair ek kavramlar ve ölçümler | Düşünme stili için çeşitli ölçümleri tamamlamak; kompozisyon yazmak |
13 | Kahneman Bölüm 1-9'un Gözden Geçirilmesi ve Yaklaşan Görevlere Hazırlık | 2-9. haftalara ait notların ve haftalık tepki yazılarının gözden geçirilmesi |
14 | Grup Sunumları | Sunum hazırlamak ve sunmak; Akranları değerlendirmek |
Kahneman, D. (2011). Hızlı ve yavaş düşünme. Varlık Yayınları. |
Bilimsel dergilerde çeşitli makaleler ve yayınlanmış ölçekler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Uygulama | 9 | 27 |
Ödev | 1 | 18 |
Sunum/Jüri | 2 | 40 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 9 | - |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 3 | 15 |
Total: | 24 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 9 | 1 | 9 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 17 | 34 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 9 | 3 | 27 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 |
OC1 | 1 | 2 | |||
OC2 | 3 | 2 | 1 | ||
OC3 | 2 | 2 | |||
OC4 | 3 | 2 | 3 | 2 | |
OC5 | 2 | 3 | 3 |