Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Akademik Araştırma ve Yazma | COMM 456 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Yeni Medya |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin: • Bireysel ve bağımsız bir proje geliştirmeleri, • Mezuniyet portfolyolarına koyabilecekleri akademik ve araştırma ile ilintili ürünler çıkarabilmeleri, • Araştırma projesi yönetme becerilerini geliştirmeleri, • Bağımsız çalışma becerilerini geliştirmeleri, • İletişim ile alakalı belirli bir konuda İngilizce literatür taraması yapma, araştırma sorusu geliştirme, araştırma projesini hayata geçirme ve akademik yazma ve sunum becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin genel amacı, bilimsel paradigmalar ve araştırma yöntemleri hakkında temel bilgi edinmektir. Derste öğrenciler bireysel olarak bir uygulama veya araştırma proje fikri geliştirecekler ve bunu dönem içinde hayata geçireceklerdir. Projenin yapısına da bağlı olarak öğrenciler bu süreçte danışmanlarıyla birlikte bir araştırma yapmayı, yazı yazmayı ve bunların sunumunu tecrübe edeceklerdir. Ayrıca, öğrencinin ilk olarak bilimsel bir çalışmayı sistematik ve şeffaf bir şekilde yürütme ve yazılı olarak raporlama ve ikinci olarak bilimsel raporları seçilen paradigmalarla ilgili metodolojik ilkelere göre değerlendirme becerisini geliştirmektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders temel olarak akademik araştırma fikri oluşturma, geliştirme, literatür kaynakları taraması, yazımı, araştırma verisi toplanması ve raporlanması araştırmalarını içerir. Ders, dersi alan öğrencilerin dersin mentörü öğretim üye(ler)i ile birlikte bireysel çalışmalarına odaklanır. Ders sırasında öğrenciler ile (1) bireysel veya işbirliği içinde yazma etkinlikleri, (2) bireysel sunumlar, (3) eğitmen ile düzenli geri bildirim toplantıları düzenlenecektir. • Katılım ( ) • 2 haftada bir verilecek araştırma gelişim raporları (P) • Final projesi (araştırmanın yapılması ve sonuçların akademik makale şeklinde yazılması) (0) |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders Planı | |
2 | Bilgi ihtiyaçlarını belirleme ve kaynaklardan gelen bilgiyi etkili bir şekilde kullanma | Seçilmiş okumalar |
3 | Araştırma yapmak için Kütüphane ve çevrimiçi kaynaklarda gezinme, bunlardan yararlanma | Seçilmiş okumalar |
4 | Önceden seçilmiş disiplinler arası kaynakları okuma, özetleme, analiz etme, karşılaştırma ve sentezleme | Seçilmiş okumalar |
5 | Okumalara dayalı bir argüman geliştirme, kaynakları orijinal argümanları için kanıt olarak sentezleme / Kaynaklar arasındaki ilişkileri belirleme, bunları kendi argümanlarını destekleyecek şekilde özetleme | Seçilmiş okumalar |
6 | Bir araştırma konusu belirleme ve odaklanma, uygun dokümantasyon tarzında bir araştırma sorusu, önerisi ve kaynakça geliştirme | Seçilmiş okumalar |
7 | Araştırma sorusuna yönelik uygun araştırma yönteminin ve araştırma desenindeki olası etik sorunların belirlenmesi | Seçilmiş okumalar |
8 | Araştırmanın saha çalışmasının yürütülmesi | Seçilmiş okumalar |
9 | Araştırmanın saha çalışmasının yürütülmesi | Seçilmiş okumalar |
10 | Araştırma bulguları arasındaki ilişkileri belirleme, bunları kendi argümanlarını sentezleme ve düzenleme | |
11 | Kendi araştırmalarını sözlü ve yazılı olarak güncel akademik/popüler tartışmalar açısından konumlandırmak. | Seçilmiş okumalar |
12 | Akademik araştırma sunumu-1 | Sunum üzerinden düzeltme almak |
13 | Akademik araştırma makalesi sunumu-2 Revizyonları uygulayabilmek | |
14 | Değerlendirme | Final Projesi |
Bütün ders materyalleri Learn ve Bilgi Merkezi üzerinden erişilebilir olacaktır. Student’s Guide to Writing College Papers/ Kate L. Turabian, 9780226430263, University of Chicago Press, 2019 Turabian K. L. Colomb G. G. Williams J. M. Bizup J. & FitzGerald W. T. (2019). Student's guide to writing college papers (Fifth). University of Chicago Press. https://icproxy.khas.edu.tr/login?url=https://form.khas.edu.tr/auth/get.php?f=SGS598/Students_Guide_to_Writing_College_Papers.pdf Doing Honest Work in College/ Charles Lipson, 9780226430744, University of Chicago Press, 2018 Becoming an Academic Writer : 50 Exercises for Paced, Productive, and Powerful Writing/ Patricia Goodson, 9781483376257, SAGE, 2017 The Complete Guide to Referencing and Avoiding Plagiarism/ Colin Neville, 9780335262021, Open University Press, 2016 Upson M. Luetkenhaus H. Hall C. M. & Cannon K. (2021). Information now : a graphic guide to student research and web literacy (Second). University of Chicago Press. https://icproxy.khas.edu.tr/login?url=https://form.khas.edu.tr/auth/get.php?f=SGS598/Information_Now_A_Graphic_Guide_to_Student_Research.pdf |
Academic Writing: https://icproxy.khas.edu.tr:2244/Search/Results?q=PwYwDgzgkgdiA2BXAJgUwMIHsYBdW4BUBPMVCAXhwCdFUAyASziTQFFcGrUB1TKgawrVajZilQAFAIZUcQmvSYJxAZVQBzALb45lBXX6oiAdz7IKAUgCsAIQsB2OwCYnAMwap4yCy4sBmAEEfN0R4eDwADxxgn3RgyOjfQOCpECk0TQYQAGpjKgYcJnUY+wARa1KgA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 20 |
Uygulama | 4 | 50 |
Proje | 1 | 30 |
Total: | 6 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 15 | 60 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 |