DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Akademik Araştırma ve Yazma COMM 456 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Öğrencilerin:
• Bireysel ve bağımsız bir proje geliştirmeleri,
• Mezuniyet portfolyolarına koyabilecekleri akademik ve araştırma ile ilintili ürünler çıkarabilmeleri,
• Araştırma projesi yönetme becerilerini geliştirmeleri,
• Bağımsız çalışma becerilerini geliştirmeleri,
• İletişim ile alakalı belirli bir konuda İngilizce literatür taraması yapma, araştırma sorusu geliştirme, araştırma projesini hayata geçirme ve akademik yazma ve sunum becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu dersin genel amacı, bilimsel paradigmalar ve araştırma yöntemleri hakkında temel bilgi edinmektir. Derste öğrenciler bireysel olarak bir uygulama veya araştırma proje fikri geliştirecekler ve bunu dönem içinde hayata geçireceklerdir. Projenin yapısına da bağlı olarak öğrenciler bu süreçte danışmanlarıyla birlikte bir araştırma yapmayı, yazı yazmayı ve bunların sunumunu tecrübe edeceklerdir. Ayrıca, öğrencinin ilk olarak bilimsel bir çalışmayı sistematik ve şeffaf bir şekilde yürütme ve yazılı olarak raporlama ve ikinci olarak bilimsel raporları seçilen paradigmalarla ilgili metodolojik ilkelere göre değerlendirme becerisini geliştirmektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Farklı bilgi türlerini ileri düzeyde arama, değerlendirme ve kullanma becerileri geliştirecek.
  • 2- Nitel ve nicel yöntemlerin farklı özelliklerini tanımlayabilecek ve farklı araştırma sorularını çözmek için farklı yöntemlerin uygunluğunu değerlendirebilecek.
  • 3- Akademik bilimsel makale ve kitapları farklı bakış açılarından eleştirel olarak inceleyebilecek, sentezleyecek ve bağımsız olarak bilimsel bir çalışma tasarlayıp gerçekleştirebileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders temel olarak akademik araştırma fikri oluşturma, geliştirme, literatür kaynakları taraması, yazımı, araştırma verisi toplanması ve raporlanması araştırmalarını içerir. Ders, dersi alan öğrencilerin dersin mentörü öğretim üye(ler)i ile birlikte bireysel çalışmalarına odaklanır. Ders sırasında öğrenciler ile (1) bireysel veya işbirliği içinde yazma etkinlikleri, (2) bireysel sunumlar, (3) eğitmen ile düzenli geri bildirim toplantıları düzenlenecektir. • Katılım ( ) • 2 haftada bir verilecek araştırma gelişim raporları (P) • Final projesi (araştırmanın yapılması ve sonuçların akademik makale şeklinde yazılması) (0)


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma ve Ders Planı
2 Bilgi ihtiyaçlarını belirleme ve kaynaklardan gelen bilgiyi etkili bir şekilde kullanma Seçilmiş okumalar
3 Araştırma yapmak için Kütüphane ve çevrimiçi kaynaklarda gezinme, bunlardan yararlanma Seçilmiş okumalar
4 Önceden seçilmiş disiplinler arası kaynakları okuma, özetleme, analiz etme, karşılaştırma ve sentezleme Seçilmiş okumalar
5 Okumalara dayalı bir argüman geliştirme, kaynakları orijinal argümanları için kanıt olarak sentezleme / Kaynaklar arasındaki ilişkileri belirleme, bunları kendi argümanlarını destekleyecek şekilde özetleme Seçilmiş okumalar
6 Bir araştırma konusu belirleme ve odaklanma, uygun dokümantasyon tarzında bir araştırma sorusu, önerisi ve kaynakça geliştirme Seçilmiş okumalar
7 Araştırma sorusuna yönelik uygun araştırma yönteminin ve araştırma desenindeki olası etik sorunların belirlenmesi Seçilmiş okumalar
8 Araştırmanın saha çalışmasının yürütülmesi Seçilmiş okumalar
9 Araştırmanın saha çalışmasının yürütülmesi Seçilmiş okumalar
10 Araştırma bulguları arasındaki ilişkileri belirleme, bunları kendi argümanlarını sentezleme ve düzenleme
11 Kendi araştırmalarını sözlü ve yazılı olarak güncel akademik/popüler tartışmalar açısından konumlandırmak. Seçilmiş okumalar
12 Akademik araştırma sunumu-1 Sunum üzerinden düzeltme almak
13 Akademik araştırma makalesi sunumu-2 Revizyonları uygulayabilmek
14 Değerlendirme Final Projesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Bütün ders materyalleri Learn ve Bilgi Merkezi üzerinden erişilebilir olacaktır.

Student’s Guide to Writing College Papers/ Kate L. Turabian, 9780226430263, University of Chicago Press, 2019
Turabian K. L. Colomb G. G. Williams J. M. Bizup J. & FitzGerald W. T. (2019). Student's guide to writing college papers (Fifth). University of Chicago Press.
https://icproxy.khas.edu.tr/login?url=https://form.khas.edu.tr/auth/get.php?f=SGS598/Students_Guide_to_Writing_College_Papers.pdf

Doing Honest Work in College/ Charles Lipson, 9780226430744, University of Chicago Press, 2018

Becoming an Academic Writer : 50 Exercises for Paced, Productive, and Powerful Writing/ Patricia Goodson, 9781483376257, SAGE, 2017

The Complete Guide to Referencing and Avoiding Plagiarism/ Colin Neville, 9780335262021, Open University Press, 2016

Upson M. Luetkenhaus H. Hall C. M. & Cannon K. (2021). Information now : a graphic guide to student research and web literacy (Second). University of Chicago Press.
https://icproxy.khas.edu.tr/login?url=https://form.khas.edu.tr/auth/get.php?f=SGS598/Information_Now_A_Graphic_Guide_to_Student_Research.pdf


DİĞER KAYNAKLAR

Academic Writing:
https://icproxy.khas.edu.tr:2244/Search/Results?q=PwYwDgzgkgdiA2BXAJgUwMIHsYBdW4BUBPMVCAXhwCdFUAyASziTQFFcGrUB1TKgawrVajZilQAFAIZUcQmvSYJxAZVQBzALb45lBXX6oiAdz7IKAUgCsAIQsB2OwCYnAMwap4yCy4sBmAEEfN0R4eDwADxxgn3RgyOjfQOCpECk0TQYQAGpjKgYcJnUY+wARa1KgA


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 20
Uygulama 4 50
Proje 1 30
Total: 6 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama41560
Proje11515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13333
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3