Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Stratejik İletişimde Etik | PUB 308 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • stratejik iletişimle ilgili olarak etik felsefesini anlamak ve tartışmak • iletişim bağlamında ikilemlerin ve kararların karmaşıklığı hakkında bilgi sahibi olmak • halkla ilişkiler, gazetecilik ve fotoğrafçılıktaki çeşitli vakaları etik açısından tartışmak • stratejik iletişimde etik ikilemleri çözmek için gerekli araçları kullanmak • çeşitli zaman ve yerlerden vakalarla ilgilenirken eleştirel bir bakış açısı geliştirmek beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders günlük ve profesyonel yaşamımızda sürekli karşılaştığımız ikilemlere ve kararlara odaklanmaktadır. Felsefenin bir alanı olarak etik, bu ikilemleri ve kararları anlamlandırmamıza, bunların karmaşıklığını kabul etmemize ve bunların çözümlerinde birden fazla bakış açısını tartışmanın yollarını bulmamıza yardımcı olur. Stratejik iletişim sürekli “etik” arayışı gerektiren bir alandır. Bu ders etik sorular ve bunları çözmeye yönelik araçlar hakkında düşündürücü tartışmalar sağlamak üzere tasarlanmıştır. Hem küresel hem de yerel düzeyde etik arayışla ilgilidir. Ders üç modülden oluşmaktadır. İlk modül iletişim etiğindeki temel kavramlar, düşünceler ve sorularla ilgilidir. İkinci modülde medya kültüründen küresel ve yerel vakaları halkla ilişkiler ve gazeteciliğe özel olarak odaklanarak tartışıyoruz. Son modülde fotoğraf, belgesel ve diğer görsel kültür ürünlerine odaklanarak hem yerel hem de küresel ölçekte iletişim etiğine ilişkin vakaları tartışıyoruz. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Önemli tanımlar, kavramlar ve tartışmalar 2. Halkla ilişkilerde ve gazetecilikte etik 3. Görsel Etik: Fotoğrafçılık, belgesel, popüler ve kültür ürünleri İlk modül etik sorunları anlamak ve tartışmak için temel felsefi kavramları sağlar. Sonraki iki modül vaka çalışmalarına dayanmaktadır. Her modülün ardından öğrencilerden kendi kararlarını ve bu kararların iyi ve kötü yanlarını sınıf içi etkinlikler olarak sunmaları istenir (her biri ). İkinci ve üçüncü modüllerden sonra öğrencilerden kendi seçtikleri vakaları analiz edecekleri projeler yazmaları istenir (her biri %). Son projelerini () sunmaları gerekmektedir. Genel notun geri kalan 'u devamsızlıktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve giriş | |
2 | Etik nedir? Kuramlar ve Kavramlar | Seçilmiş okumalar |
3 | İkilemler ve kararlar: Etik arayış | Seçilmiş okumalar |
4 | Halkla İlişkilerde etik: Tanıtım ve sorumluluklar | Seçilmiş okumalar |
5 | Halkla İlişkilerde vaka çalışması: Advertoriallar | Seçilmiş okumalar |
6 | Halkla İlişkilerde vaka çalışması: Sigaraya karşı elektronik sigara şirketleri | Seçilmiş okumalar |
7 | Gazetecilikte etik kodlar | Seçilmiş okumalar |
8 | Gazetecilikte vakalar: Önyargılar ve sorumluluklar | Seçilmiş okumalar |
9 | Foto muhabirliğinde etik: ‘Bütün fotoğraflar yalan mı söyler?’ | Seçilmiş okumalar |
10 | Seçilmiş okumalar | Seçilmiş okumalar |
11 | Seçilmiş okumalar | Seçilmiş okumalar |
12 | Televizyon etiği: Yapım öncesi ve yapım sonrası | Seçilmiş okumalar |
13 | Sunumlar | |
14 | Genel tekrar ve tartışma |
• Ronald C. Arnett and Pat Arneson (eds) Philosophy of Communication Ethics: Alterity and the Other, Fairleigh Dickinson University Press, 2014. • Robert S. Fortner and P. Mark Fackler (eds) The Handbook of Global Communication and Media Ethics, Vol. 1-2, Wiley-Blackwell, 2011. • Larry Gross, John Stuart Katz, and Jay Ruby (eds) Image Ethics: The Moral Rights of Subjects in Photographs, Film, and Television, Oxford University Press, 1998. • Tom Wheeler, Phototruth or Photofiction? Ethics and Media Imagery in the Digital Age, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, 2002. • John Berger, Ways of Seeing, London: Penguin, 1972. |
Fotoğraflar ve belgeseller sınıfta öğrencilere sunulacaktır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 10 |
Uygulama | 2 | 30 |
Proje | 2 | 50 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Total: | 6 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 11 | 11 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 9 | 3 | 27 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 |