DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Seminer MBG 435 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Moleküler Biyoloji ve Genetik
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Öğrencileri, farklı ülke ve üniversitelerden en güncel deneysel ve hesaplamalı araştırmalarla ve çalışmalarla tanıştırarak, Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili alanlarda çeşitli perspektif ve yöntemleri kavramalarını sağlamak.

Öğrencilere, dünya çapında akademik liderlerle etkileşimde bulunma fırsatı sunarak, disiplinler arası öğrenmeyi ve iş birliğini teşvik etmek

Öğrencilerin dinledikleri araştırmayı eleştirel bir şekilde analiz etme, kilit noktaları belirleme ve anladıklarını ifade etme yeteneklerini geliştirmek

Öğrencilere, tartışılan araştırmaya dair öğrendiklerini ve anladıklarını sunma konusunda gerekli araçlarla ve özgüvenle donatmak

Öğrencilere, profesörlerle ve akranlarıyla iletişim kurma fırsatları yaratmak, böylelikle gelecekte birlikte çalışabilecekleri araştırmalara, stajlara ve lisansüstü çalışmalara olanak tanımak
Dersin İçeriği: 1. Hafta: Dersin Amaç ve Programının Tanıtımı
2-11. Haftalar: (Ulusal/Uluslararası) Profesörler Tarafından Yapılacak Sunumlar
12-14. Haftalar: Öğrenci Sunumları
• Yönergeler: Öğrencilere, sunumlarda anlatılan/tartışılan çalışmalardan veya konulardan birini seçmeleri görevi verilecektir. Ardından kısa bir sunum hazırlayacaklar, anladıklarını, yorumlarını ve olası ileri araştırmaları veya sahip olabilecekleri soruları ifade edecekler.
• Değerlendirme: Sunumlar, açıklığa, seçilen konunun anlaşılmasına, sunum becerilerine ve seyirciyi düşündürücü sorularla veya yorumlarla dahil edebilme yeteneğine dayanarak değerlendirilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Öğrenciler, çeşitli akademik geleneklerden ve kültürlerden araştırma yöntemlerini ve bulgularını tanımlayabilecek ve karşılaştırabilecektir ve konuk profesörler tarafından sunulan araştırmayı eleştirel bir şekilde analiz edip sentezleyebilme yeteneğini göstereceklerdir, onun önemini ve sonuçlarını tanıyarak.
  • 2- Öğrenciler, araştırma konularını sözlü olarak (örn. sunumlar, sınıf tartışmaları) ifade edebilme yeteneğine sahip olacaklardır.
  • 3- Öğrenciler, akademik araştırmalarda disiplinlerarası yaklaşımların değerini tanıyacak ve farklı alanların belirli bir konuya (örn. hastalık hedefi belirleme, ilaç geliştirme) nasıl farklı perspektifler sağlayabileceğini göreceklerdir.
  • 4- Dersin sonunda, öğrenciler, araştırma bulgularını ve yorumlarını etkili bir şekilde (uygun sunum araçları ve tekniklerini kullanarak) bir kitleye sunma yeteneklerini geliştirecekler.
  • 5- Öğrenciler, kendilerine gelecekteki araştırma işbirlikleri veya akademik fırsatlar için zemin hazırlayacak olan alanlarındaki önde gelen akademisyenlerle ve akranlarıyla ilk profesyonel ilişkileri kurmuş olacaklar.
  • 6- Öğrenciler, kendilerini (eğitim hayatı, çalışma disiplini, gelecek planları gibi) değerlendirecekleri uygulamalara katılacaklar, böylelikle öğrenme yolculuklarını, gelişim gerektiren yeteneklerini, mesleki/akademik veya araştırma ilgi alanlarını keşfedecekler.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sunum, Etkileşimli Tartışma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, araştırma yöntemlerine ve araştırma sonuçlarının nasıl paylaşılacağına dair bilgilendirme Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje
2 (Ulusal/Uluslararası) Profesörler Tarafından Yapılacak Sunumlar Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje
3 (Ulusal/Uluslararası) Profesörler Tarafından Yapılacak Sunumlar Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje
4 (Ulusal/Uluslararası) Profesörler Tarafından Yapılacak Sunumlar Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje
5 (Ulusal/Uluslararası) Profesörler Tarafından Yapılacak Sunumlar Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje
6 (Ulusal/Uluslararası) Profesörler Tarafından Yapılacak Sunumlar Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje
7 (Ulusal/Uluslararası) Profesörler Tarafından Yapılacak Sunumlar Sömestr Uzun Süreli Proje Sunumu – Bölüm 1
8 (Ulusal/Uluslararası) Profesörler Tarafından Yapılacak Sunumlar Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje
9 (Ulusal/Uluslararası) Profesörler Tarafından Yapılacak Sunumlar Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje
10 (Ulusal/Uluslararası) Profesörler Tarafından Yapılacak Sunumlar Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje
11 (Ulusal/Uluslararası) Profesörler Tarafından Yapılacak Sunumlar Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje
12 Öğrenci Sunumları Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje
13 Öğrenci Sunumları Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje
14 Öğrenci Sunumları Sunum, Etkileşimli Tartışma, Proje


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Any other source is acceptable.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 30
Proje 1 -
Ödev 5 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 13 -
Final Sınavı 1 40
Total: 34 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Proje11010
Ödev5525
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13113
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12525
Final Sınavı12424
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5                    
OC6