Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Kariyer Planlama ve İş Dünyasına Hazırlık | BUS 436 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İşletme Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Kariyer Planlama dersi, öğrencilerin yeni dönemde iş dünyasını tanımasını ve işverenlerin beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesine, bilgi ve becerilerini, farklı sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. Yeni dönemde kariyer planlama yaklaşımlarından hareketle özgeçmiş hazırlama, ağ (network) oluşturma, temel bir kariyer planı hazırlama gibi süreçleri desteklemek dersin amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği: | Dersler, 14 hafta boyunca, haftada üç ders saati olacak şekilde düzenlenecektir. Dersler, konulara ve ders içeriklerine uygun olacak şekilde; üniversite öğretim üyeleri, üniversitenin kariyer merkezi yöneticisi ve çalışanları, üniversitenin bazı birimleri, sektör profesyonelleri, iş birliğinde bulunulan çeşitli ulusal/uluslararası kurum yetkilileri ve/veya sivil toplum kuruluşlarından davet edilecek misafir eğitimciler tarafından işlenir. Ders kapsamına dâhil edilecek destekleyici faaliyetler öğrencileri profesyonel başvurularda kullanılan yöntem ve araçlar konusunda bilgilendirecek ve bunları en etkin şekilde kullanabilme becerisini kazandıracak şekilde tasarlanacak ve öğrencilerin iş dünyası için bazı ön hazırlıkları yapması sağlanacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Dersler seminerler şeklinde ve konu anlatımı ile ilerler. Tartışmalar ile etkileşimli ve öğrenci-odaklı olacak şekilde yürütülür. Ders, Kadir Has Üniversitesi Yeni Eğitim Modeli çerçevesinde vaka- tabanlı olarak kurgulanmıştır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyişi, amaç ve kapsamının açıklanması. Katılımcı öğrencilerle tanışma ve öğrencilerin beklentilerini öğrenme. Ders materyallerinin tanıtımı. | Ders planının incelenmesi |
2 | Kariyer temel kavramları ve kariyer yönetimi nedir? Yeni dönemde kariyer paradigması nasıl değişiyor? | Zorunlu okuma: • Gulati, R. The Great Resignation or the Great Rethink?. Harvard Business Review, 22/03/2022. • Harter, J. Is Quiet Quitting Real? Gallup Workplace (https://www.gallup.com/workplace/398306/quiet-quitting-real.aspx) • Klotz, A.C. & Bolino, M.C. When Quiet Quitting Is Worse Than the Real Thing. Harvard Business Review, 15/09/022. Derse hazırlık için önerilen materyaller: • https://www.youtube.com/watch?v=jVssNpBk37k • https://kariyer.khas.edu.tr/sites/kariyer.khas.edu.tr/files/inline- files/WEF_Future_of_Jobs_2023.pdf • https://www.onetcenter.org/IP.html |
3 | Beceri ve Yetkinlik Kavramı: 21. Yüzyıl becerileri nelerdir? Kariyer Planlama açısından 21. Yüzyıl yetkinlikleri nelerdir? | Ders için önerilen materyaller: • https://www.oecd.org/site/educeri21st/40756908.pdf • https://kariyer.khas.edu.tr/sites/kariyer.khas.edu.tr/files/inline- files/defining-the-skills-citizens-will-need-in-the-future-of-work- final.pdf • https://uk.indeed.com/career-advice/career-development/developing- competence |
4 | Profesyonel iş ağı (network) oluşturma, iş ve staj ilişkisine dönüşebilecek profesyonel çevre yaratmanın yolları. İlgi alanları ve hobiler kavramının yeni nesil kariyer planlamadaki yeri. İş profesyonellerinin iletişim becerileri. | Derse hazırlık için önerilen materyaller: • https://www.michaelpage.com.au/advice/career-advice/career- progression/top-12-benefits-networking-why-networking-important |
5 | Etkili CV, niyet mektubu, referans mektubu ve bireysel kariyer dosyası hazırlama; iş iletisi gönderme. | Derse hazırlık için önerilen materyaller: https://kariyer.khas.edu.tr/en/career |
6 | Erasmus süreçleri, erasmusla staj imkanı, exchange programları ve diğer yurt dışı imkanları | Derse hazırlık için önerilen materyaller: https://global.khas.edu.tr/ |
7 | KHAS mezunu ile ders kapsamındaki konular üzerine söyleşi | |
8 | Vakaların değerlendirilmesi (CV, niyet mektubu, vb.) | |
9 | İş sektörlerinden gelen bir yönetici sunumu | |
10 | Teknoparklar ve girişimcilik ekosistemi üzerine değerlendirme | Derse hazırlık için önerilen materyaller: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1114258 |
11 | Vakaların değerlendirilmesi (CV, niyet mektubu, vb.) | |
12 | Etkili iş görüşmesi teknikleri | Derse hazırlık için önerilen materyaller: https://hbr.org/2023/05/how-to-answer-what-are-your-strengths-and- weaknesses?ab=HP-hero-for-you-text-2®istration=success https://www.shrm.org/ResourcesAndTools/Pages/young- professionals.aspx?videoId=6327627136112 |
13 | İş sektörlerinden gelen bir yönetici sunumu | |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç |
Gulati, R. The Great Resignation or the Great Rethink?. Harvard Business Review, 22/03/2022. Harter, J. Is Quiet Quitting Real? Gallup Workplace (https://www.gallup.com/workplace/398306/quiet-quitting-real.aspx) Klotz, A.C. & Bolino, M.C. When Quiet Quitting Is Worse Than the Real Thing. Harvard Business Review, 15/09/022. https://www.youtube.com/watch?v=jVssNpBk37k https://kariyer.khas.edu.tr/sites/kariyer.khas.edu.tr/files/inline- files/WEF_Future_of_Jobs_2023.pdf https://www.onetcenter.org/IP.html https://www.oecd.org/site/educeri21st/40756908.pdf https://kariyer.khas.edu.tr/sites/kariyer.khas.edu.tr/files/inline-files/defining-the-skills- citizens-will-need-in-the-future-of-work-final.pdf https://uk.indeed.com/career-advice/career-development/developing-competence https://www.michaelpage.com.au/advice/career-advice/career-progression/top-12-benefits- networking-why-networking-important https://kariyer.khas.edu.tr/en/career https://global.khas.edu.tr/ https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1114258 https://hbr.org/2023/05/how-to-answer-what-are-your-strengths-and-weaknesses?ab=HP-hero- for-you-text-2®istration=success https://www.shrm.org/ResourcesAndTools/Pages/young-professionals.aspx?videoId=6327627136112 |
https://kariyer.khas.edu.tr/sites/kariyer.khas.edu.tr/files/inline- files/WEF_Future_of_Jobs_2023.pdf https://kariyer.khas.edu.tr/sites/kariyer.khas.edu.tr/files/inline-files/defining-the-skills- citizens-will-need-in-the-future-of-work-final.pdf |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 30 |
Proje | 6 | 70 |
Total: | 20 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 6 | 5.5 | 33 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 5.5 | 77 |
Toplam İş Yükü (saat): | 152 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||
OC2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||
OC3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||
OC4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |