DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Temel Tasarım I IAR 111 Güz 03+06+00 Zorunlu 6 10
Akademik Birim: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin amacı stüdyo ortamında soyut düşünme becerisini geliştirmek ve temel tasarım kavram ve ilkelerini ait bilgiyi geliştirmektir. İki ve üç boyutlu kompozisyonun temelleri, biçim tasarımının temelleri, temel mimari bileşenlerin kullanımı (duvarlar, katlar ve örtüler) ve tasarımın iklimsel ve doğal verilerle ilişkisi hakkında bilgi verir. Araştırmacı bakış ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. Öğrencinin fikirlerini sözlü ve görsel olarak ifade edebilmesi için gerekli temel temsil becerilerini kazandırır..
Dersin İçeriği: Temel tasarım ilkeleri, teknikleri, süreçleri ve yöntemleri. Tasarım sürecinde gereken görsel, biçimsel, fonksiyonel, mekansal kavramların incelenmesi. Stüdyo işleri, kısa süreli iki ve üç boyutlu soyut analizlere dayalı tasarımlar. Çizim ve maket yapma teknikleri. Kavramsal eskizler, planimetrik ve hacimsel analizlerç Oran ve kompozisyon hakkında alıştırmalar. Renk ve ton çalışmaları. Ölçek alıştırmaları. Temsili ve analitik sunum teknikleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Soyut kavramlarla düşünebilme becerisi ve temel tasarım kavram ve ilkelerini anlama.
  • 2- İki- üç boyutlu kompozisyonlar kurabilme ve temel biçim verme becerileri.
  • 3- Tasarıma bütüncül bir bakış açısıyla araştırmacı ve eleştirel bir gözle bakabilme becerisi.
  • 4- Farklı temsil araçlarını kullanarak özgün fikrin görsel ve sözlü olarak sunumunu yapabilme becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminerler, ev ödevleri, stüdyo çalışmaları ve ödevleri. Atmosferi zengin bir çevreye teknik gezi. Portfolyo üretimi ve üretim sonrası işlerin sergilenmesi, kataloglanması.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 P0_İlk Gün İşi Kartonla maket yapımı. Teknik gezi.
2 P1a_Temel Kavramlar-doğaxkent-2B Foto-kolaj, kurşun kalem çizim.
3 P1b_Temel Kavramlar-doğaxkent-2B Stencil. İki boyutlu örüntü çalışması.
4 P1c_Temel Kavramlar-doğaxkent-2B Maket yapımı, 3b örüntü analizi.
5 P1c_Temel Kavramlar-uyuglama-3B Maket yapımı, diyagram çizimi.
6 P1c_Temel Kavramlar-uyuglama-3B Maket yapımı, diyagram çizimi.
7 P1c_Temel Kavramlar-uyuglama-3B Maket yapımı, diyagram çizimi.
8 P1c_Temel Kavramlar-uyuglama-3B Sergi tasarımı, jüriler, sunum tasarımı, teknik gezi.
9 9 P3_Post Field Trip Assignment Atmosferik temsiller, tipografi tasarımı, kitap tasarımı. Atmosferik temsiller, tipografi tasarımı, kitap tasarımı.
10 P4_Beden Mekan Ergonomi, ölçekli maketler, ölçekli çizimler, basit strüktür, temel malzemeler.
11 P4_Beden Mekan Ergonomi, ölçekli maketler, ölçekli çizimler, basit strüktür, temel malzemeler.
12 P4_Beden Mekan Prototip, ölçekli çizimler, basit strüktür, temel malzemeler.
13 P4_Beden Mekan İmalat, ölçekli çizimler, basit strüktür, temel malzemeler.
14 P4_Beden Mekan Sergi tasarımı, jüriler, sunum tasarımı.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Rasmussen, S. E. (1964). Experiencing architecture (Vol. 2). MIT press.
Goldsworthy, A., Goldsworthy, A., & Riedelsheimer, T. (2004). Rivers and tides: Working with time. Metropolis Films.


DİĞER KAYNAKLAR

Jackson, Paul. Folding Techniques for Designers: From Sheet to Form. Pennsylvania: Laurence King Publishing, 2011.
Pawlyn, Michael. Biomimicry in Architecture. London: RIBA Publishing, 2011.
Hedges, K. E. (2017). Architectural graphic standards. John Wiley & Sons.
Museum for Gestaltung Zurich, Nature Design: From Inspiration to Innovation. Zurich: Lars Muller, 2007.
Şahinler, O., & Kızıl, F. (2004). Mimarlıkta teknik resim. Yapı Endüstri Merkezi.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 5
Final Sınavı 1 20
Proje Raporları 3 15
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 3 60
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati149126
Final Sınavı199
Ara Sınavlar3927
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar3618
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar31030
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar41040
Toplam İş Yükü (saat):250


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 3   1                  
OC2 3                      
OC3 1   2   1              
OC4     3