DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İç Mimarlıkta Tasarım ve Temsile Giriş I IAR 113 Güz 03+06+00 Zorunlu 6 7
Akademik Birim: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin temel amacı öğrencilerin temsil yöntemleri ile düşünmeye başlamalarını, “gerçeklik” dünyasının temsil ile ilişkisi üzerine düşünmelerini ve farkındalık üretmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda ölçülebilir ve ölçülemez olarak tanımlanabilecek farklı temsil biçimleri ile karşılaşmaları ve uygulama yapmaları sağlanır. Bunun yanı sıra öğrencilerin, tasarım sürecinde kullanılabilecek temsil yöntemleri ile tanışmaları amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Ders, analog üretim yöntemlerinin ana rolde olacağı biçimde tasarlanmıştır. Bu anlamda serbest el çizim belirli periodlarla ele alınan bir konudur. Farklı medyumların yaratıcı kullanımlarına yönelik çalışmalar yapılır. Tasarım süreçlerine yönelik ortografik çizim yöntemleri üzerine çalışılır. 2B sunum ile ilgili (posterleştirme gibi...) grafik düzene dair konular dersin genel bir parçasını oluşturur.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Fikirleri farklı temsil araçları ile analog ya da dijital ortamlarda ifade edebilme becerisi.
  • 2- Temsil araçlarını düşünme eyleminin bir uzantısı olarak kullanabilme becerisi.
  • 3- El becerilerinin geliştirilmesi.
  • 4- Standartlaşmış ölçülebilir temsil araçlarını okuma, üretme ve bunları ölçülemez araçlarla zenginleştirebilme becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminerler, stüdyo çalışmaları ve ödevleri. Birebir konuşmalar, toplu tartışmalar, üretimlere yazılı kritikler. Üretimlerin sergilenmesi. Kent içerisinde çalışmalar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Serbest El Çizim – Hızlı çizim, Eskiz Ruleti -
2 Kolaj – Verili bir imajı belirli bir hikaye doğrultusunda birkaç aşamada farklılaştırmak Bireysel Çalışma
3 Kolaj – Verili bir imajı belirli bir hikaye doğrultusunda birkaç aşamada farklılaştırmak Bireysel Çalışma
4 Kaçışlı Perspektife Giriş ve Serbest El Çizim (Gezi) Bireysel Çalışma
5 Ortogonal Çizime Giriş Bireysel Çalışma
6 Ortogonal Çizim + Biçim Soyutlama Bireysel Çalışma
7 Ortogonal Çizim + Biçim Soyutlama Bireysel Çalışma
8 Kollektif İş Bireysel Çalışma
9 Kollektif İş Bireysel Çalışma
10 Serbest El Çizim Bireysel Çalışma
11 Mapping + Ortogonal Çizim Bireysel Çalışma
12 Aksonometrik Çizime Giriş + Ortogonal Çizim Bireysel Çalışma
13 Aksonometrik Çizim + Ortogonal Çizim Bireysel Çalışma
14 Grafik Tasarım, Sayfa Düzeni Bireysel Çalışma


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Pamphlet Architecture 1-10, Princeton Architectural Press
Architecture: Form, Space, and Order, Francis D.K. Ching
Sketch: Houses, Alejandro Bahamón
Mimari Perspektif ve Gölge, Harbi Hotan
Layout Index, Jim Krause
Visual Grammer, Christian Leborg
Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap, Melike Taşçıoğlu
Making And Breaking The Grid, Timothy Samara
Bir Anlatıcı Olarak Jak Baruh Fotoğrafları, Bülent Erkmen
Type & Image, Philip B. Meggs
The Anatomy Of Type, Stephen Coles
Typo-Graphy Sketch-books, Steven Heller, Lita Talarico
Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Francis D.K. Ching
Neufert, BausmahaBaiche, Nicholas Walliman
Envisioning Architecture: Drawings from The Museum of Modern Art,
Matilda McQuaid, Terence Riley
REFERENCES PDF
Drawing Futures, Laura Allen, Luke Caspar Pearson
AD Drawing Architecture, September 2013
Manual Of Section, Paul Lewis


DİĞER KAYNAKLAR

1. Ching, Francis D.K. Architectural Graphics. New York: John Wiley & Sons, 2003. Ching, Francis D.K.
Interior Design Illustrated. New York: John Wiley & Sons, 2012. Cohen, Preston Scott. Contested
Symmetries and Other Predicaments in Architecture. New York: Princeton Architectural Press, 2001. Evans,
Robin. The Projective Cast: Architecture and its Three Geometries. Cambridge: MIT Press, 1995.
2. Şahinler, O., Mimarlıkta Teknik Resim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2013
3. Kızıl, F., Mimarlık öğrencileri için objelerin iki-üç boyutlu grafik anlatımı ve zihinde canlandırma, Mimar
Sinan Üniversitesi Yayınları, 2000
4. Zell, M., Architectural Drawing Course, Barrons Educational Series, 2008


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Final Sınavı 1 40
Proje Raporları 2 10
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 2 40
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati149126
Ödev14114
Sunum/Jüriye Hazırlık339
Final Sınavı12626
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1     3                  
OC2     3   2              
OC3     3   2              
OC4     3   2