Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İç Mimarlıkta Tasarım ve Temsile Giriş I | IAR 113 | Güz | 03+06+00 | Zorunlu | 6 | 7 |
Akademik Birim: | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı öğrencilerin temsil yöntemleri ile düşünmeye başlamalarını, “gerçeklik” dünyasının temsil ile ilişkisi üzerine düşünmelerini ve farkındalık üretmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda ölçülebilir ve ölçülemez olarak tanımlanabilecek farklı temsil biçimleri ile karşılaşmaları ve uygulama yapmaları sağlanır. Bunun yanı sıra öğrencilerin, tasarım sürecinde kullanılabilecek temsil yöntemleri ile tanışmaları amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Ders, analog üretim yöntemlerinin ana rolde olacağı biçimde tasarlanmıştır. Bu anlamda serbest el çizim belirli periodlarla ele alınan bir konudur. Farklı medyumların yaratıcı kullanımlarına yönelik çalışmalar yapılır. Tasarım süreçlerine yönelik ortografik çizim yöntemleri üzerine çalışılır. 2B sunum ile ilgili (posterleştirme gibi...) grafik düzene dair konular dersin genel bir parçasını oluşturur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Seminerler, stüdyo çalışmaları ve ödevleri. Birebir konuşmalar, toplu tartışmalar, üretimlere yazılı kritikler. Üretimlerin sergilenmesi. Kent içerisinde çalışmalar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Serbest El Çizim – Hızlı çizim, Eskiz Ruleti | - |
2 | Kolaj – Verili bir imajı belirli bir hikaye doğrultusunda birkaç aşamada farklılaştırmak | Bireysel Çalışma |
3 | Kolaj – Verili bir imajı belirli bir hikaye doğrultusunda birkaç aşamada farklılaştırmak | Bireysel Çalışma |
4 | Kaçışlı Perspektife Giriş ve Serbest El Çizim (Gezi) | Bireysel Çalışma |
5 | Ortogonal Çizime Giriş | Bireysel Çalışma |
6 | Ortogonal Çizim + Biçim Soyutlama | Bireysel Çalışma |
7 | Ortogonal Çizim + Biçim Soyutlama | Bireysel Çalışma |
8 | Kollektif İş | Bireysel Çalışma |
9 | Kollektif İş | Bireysel Çalışma |
10 | Serbest El Çizim | Bireysel Çalışma |
11 | Mapping + Ortogonal Çizim | Bireysel Çalışma |
12 | Aksonometrik Çizime Giriş + Ortogonal Çizim | Bireysel Çalışma |
13 | Aksonometrik Çizim + Ortogonal Çizim | Bireysel Çalışma |
14 | Grafik Tasarım, Sayfa Düzeni | Bireysel Çalışma |
Pamphlet Architecture 1-10, Princeton Architectural Press Architecture: Form, Space, and Order, Francis D.K. Ching Sketch: Houses, Alejandro Bahamón Mimari Perspektif ve Gölge, Harbi Hotan Layout Index, Jim Krause Visual Grammer, Christian Leborg Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap, Melike Taşçıoğlu Making And Breaking The Grid, Timothy Samara Bir Anlatıcı Olarak Jak Baruh Fotoğrafları, Bülent Erkmen Type & Image, Philip B. Meggs The Anatomy Of Type, Stephen Coles Typo-Graphy Sketch-books, Steven Heller, Lita Talarico Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Francis D.K. Ching Neufert, BausmahaBaiche, Nicholas Walliman Envisioning Architecture: Drawings from The Museum of Modern Art, Matilda McQuaid, Terence Riley REFERENCES PDF Drawing Futures, Laura Allen, Luke Caspar Pearson AD Drawing Architecture, September 2013 Manual Of Section, Paul Lewis |
1. Ching, Francis D.K. Architectural Graphics. New York: John Wiley & Sons, 2003. Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. New York: John Wiley & Sons, 2012. Cohen, Preston Scott. Contested Symmetries and Other Predicaments in Architecture. New York: Princeton Architectural Press, 2001. Evans, Robin. The Projective Cast: Architecture and its Three Geometries. Cambridge: MIT Press, 1995. 2. Şahinler, O., Mimarlıkta Teknik Resim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2013 3. Kızıl, F., Mimarlık öğrencileri için objelerin iki-üç boyutlu grafik anlatımı ve zihinde canlandırma, Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları, 2000 4. Zell, M., Architectural Drawing Course, Barrons Educational Series, 2008 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Proje Raporları | 2 | 10 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 2 | 40 |
Total: | 19 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 3 | |||||||||||
OC2 | 3 | 2 | ||||||||||
OC3 | 3 | 2 | ||||||||||
OC4 | 3 | 2 |