Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Tasarım II | IAR 104 | Bahar | 03+06+00 | Zorunlu | 6 | 10 |
Akademik Birim: | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Dersin amacı stüdyo ortamında soyut düşünme becerisini geliştirmek ve temel tasarım kavram ve ilkelerini ait bilgiyi geliştirmeyi sürdürmektir. Öğrencinin tasarımı bağlamıyla birlikte anlayabilmesini ve tasarım durumlarından bir tasarım sorusu çıkarabilmesini sağlar. Araştırmacı bakış ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. Öğrencinin fikirlerini sözlü ve görsel olarak ifade edebilmesi için gerekli temel temsil becerilerini kazandırır. |
Dersin İçeriği: | Temel tasarım ilkeleri, teknikleri, süreçleri ve yöntemleri. Tasarım sürecinde gereken görsel, biçimsel, fonksiyonel, mekansal kavramların incelenmesi. Stüdyo işleri, kısa süreli iki ve üç boyutlu soyut analizlere dayalı tasarımlar. Çizim ve maket yapma teknikleri. Kavramsal eskizler, planimetrik ve hacimsel analizlerç Oran ve kompozisyon hakkında alıştırmalar. Renk ve ton çalışmaları. Ölçek alıştırmaları. Temsili ve analitik sunum teknikleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Seminerler, ev ödevleri, stüdyo çalışmaları ve ödevleri. Atmosferi zengin bir çevreye teknik gezi. Portfolyo üretimi ve üretim sonrası işlerin sergilenmesi, kataloglanması. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | P1_Nesne Mekan | Araştırma, maket yapımı, diyagramlar. |
2 | P1_Nesne Mekan | Maket yapımı, alternatiflerin araştırılması. |
3 | P1_Nesne Mekan | 3 P1_Nesne Mekan Maket yapımı, ortogonal çizimler. |
4 | P1_Nesne Mekan | Sergi tasarımı, sunum tasarımı. |
5 | Workshop Haftası | Profesyoneller ve genç akademisyenler tarafından yürütülen atölyeler |
6 | P2_Yer Mekan | Araştırma, çizimler, alternatiflerin araştırılması. |
7 | P2_Yer Mekan | Araştırma, maket yapımı, diyagramlar. |
8 | P2_Yer Mekan | Maket yapımı, çizimler. |
9 | P2_Yer Mekan | Sergi tasarımı, sunum tasarımı. |
10 | P3_Müşterek Tasarım İşi | Saha çalışması, saha analizi, maket yapımı. |
11 | P3_Müşterek Tasarım İşi | Arazi maket, bağlamsal konuların analizi. |
12 | P3_Müşterek Tasarım İşi | Arazi maketi, iklimsel veriler, ölçekli maketler ve çizimler. |
13 | P3_Müşterek Tasarım İşi | Ölçekli maketler ve çizimler. |
14 | P3_Müşterek Tasarım İşi | Sergi tasarımı, sunum tasarımı, jüriler |
Rasmussen, S. E. (1964). Experiencing architecture (Vol. 2). MIT press. Richardson, P., & Dietrich, L. (2001). XS: Big Ideas in Small-Scale Building. Ed. Lucas Dietrich. Grand Rapids: Universe. Mollerup, P. (2001). Collapsible: the genius of space-saving design. Chronicle Books. |
Alexander, C. (1977). A pattern language: towns, buildings, construction. Oxford university press. Hertzberger, H. (2005). Lessons for students in architecture(Vol. 1). 010 Publishers. Awan, N., Schneider, T., & Till, J. (2013). Spatial agency: other ways of doing architecture. Routledge. King, S., Conley, M., Latimer, B., & Ferrari, D. (1989). Co-design: A process of design participation. New York: Van Nostrand Reinhold. Sanoff, H. (1990). Participatory design: Theory & techniques. Henry Sanoff. Pawlyn, Michael. Biomimicry in Architecture. London: RIBA Publishing, 2011. Hedges, K. E. (2017). Architectural graphic standards. John Wiley & Sons. Museum for Gestaltung Zurich, Nature Design: From Inspiration to Innovation. Zurich: Lars Muller, 2007. Şahinler, O., & Kızıl, F. (2004). Mimarlıkta teknik resim. Yapı Endüstri Merkezi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Proje Raporları | 3 | 15 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 3 | 60 |
Total: | 21 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Proje | 2 | 24 | 48 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 20 | 40 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat): | 250 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 2 | 2 | 1 | |||||||||
OC2 | 2 | |||||||||||
OC3 | 2 | 1 | 2 | |||||||||
OC4 | 3 |