DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Temel Tasarım Stüdyosu I ARC 103 Güz 03+06+00 Zorunlu 6 10
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin amacı stüdyo ortamında soyut düşünme becerisini geliştirmek ve temel tasarım kavram ve ilkelerini ait bilgiyi geliştirmektir. İki ve üç boyutlu kompozisyonun temelleri, biçim tasarımının temelleri, temel mimari bileşenlerin kullanımı (duvarlar, katlar ve örtüler) ve tasarımın iklimsel ve doğal verilerle ilişkisi hakkında bilgi verir. Araştırmacı bakış ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. Öğrencinin fikirlerini sözlü ve görsel olarak ifade edebilmesi için gerekli temel temsil becerilerini kazandırır.
Dersin İçeriği: Temel tasarım ilkeleri, teknikleri, süreçleri ve yöntemleri. Tasarım sürecinde gereken görsel, biçimsel, fonksiyonel, mekansal kavramların incelenmesi. Stüdyo işleri, kısa süreli iki ve üç boyutlu soyut analizlere dayalı tasarımlar. Çizim ve maket yapma teknikleri. Kavramsal eskizler, planimetrik ve hacimsel analizlerç Oran ve kompozisyon hakkında alıştırmalar. Renk ve ton çalışmaları. Ölçek alıştırmaları. Temsili ve analitik sunum teknikleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Soyut kavramlarla düşünebilme becerisi ve temel tasarım kavram ve ilkerleini anlama.
  • 2- İki - üç boyutlu kompozisyonlar kurabilme ve temel biçim verme becerileri.
  • 3- Tasarıma bütüncül bir bakış açısıyla araştırmacı ve eleştirel bir gözle bakabilme becerisi.
  • 4- Farklı temsil araçlarını kullanarak özgün fikrin görsel ve sölü olarak sunumunu yapabilme becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminerler, ev ödevleri, stüdyo çalışmaları ve ödevleri. Atmosferi zengin bir çevreye teknik gezi. Portfolyo üretimi ve üretim sonrası işlerin sergilenmesi, kataloglanması.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 M1: Soyutlama 2B Foto-kolaj
3 M1: Soyutlama 2B İki boyutlu örüntü çalışması
4 M1: Soyutlama 3B Maket yapımı
5 M1: Soyutlama 3B Maket yapımı
6 M1: Sunumlar ve jüri Teslim
7 M2: Diyagramatik bakış Diyagram çizimi
8 M2: Diyagramatik bakış Diyagram çizimi ve maketi
9 M2: Diyagramatik bakış Diyagram maketi
10 M2: Sunumlar ve jüri Teslim
11 M3: Beden Mekan Ölçekli maket ve çizimler
12 M3: Beden Mekan Ölçekli maket ve çizimler
13 M3: Beden Mekan Strüktürler
14 Sunumlar Teslim


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Rasmussen, S. E. (1964). Experiencing architecture (Vol. 2). MIT press.
Goldsworthy, A., Goldsworthy, A., & Riedelsheimer, T. (2004). Rivers and tides: Working with time. Metropolis Films.


DİĞER KAYNAKLAR

Jackson, Paul. Folding Techniques for Designers: From Sheet to Form. Pennsylvania: Laurence King Publishing, 2011. Pawlyn, Michael. Biomimicry in Architecture. London: RIBA Publishing, 2011.
Hedges, K. E. (2017). Architectural graphic standards. John Wiley & Sons.
Museum for Gestaltung Zurich, Nature Design: From Inspiration to Innovation. Zurich: Lars Muller, 2007.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 3 35
Sunum/Jüri 1 25
Final Sınavı 1 40
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati149126
Proje32472
Sunum/Jüriye Hazırlık12828
Final Sınavı12424
Toplam İş Yükü (saat):250


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 3   1                  
OC2 3                      
OC3 1   2   1              
OC4     3