DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mimarlar İçin Matematik ARC 105 Güz 03+00+00 Zorunlu 3 4
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, birinci sınıf mimarlık öğrencilerine akademik ve profesyonel başarıları için kritik olan temel matematik ilkelerini ve tekniklerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Temel kavramlar olan cebir, trigonometri ve kalkülüs üzerinde yeterlilik geliştirmeye odaklanmakta ve geometrik şekillerin görselleştirilmesi ve manipülasyonu yoluyla mekansal anlayış ve muhakemeyi artırmaktadır. Öğrenciler, yapısal analiz ve hassas mimari çizimler dahil olmak üzere pratik mimari sorunları çözmek için matematik ilkelerini uygulamayı öğreneceklerdir. Kurs, teknolojik yeterliliği teşvik eden matematiksel modelleme ve tasarım için hesaplama araçları ve yazılımları entegre etmektedir. Ayrıca, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini teşvik ederken, uyumlu ve işlevsel alanlar yaratmada orantı ve ölçeğin önemini vurgulamaktadır. Bu şekilde öğrencileri ileri düzey mimarlık çalışmalarına hazırlamaktadır.
Dersin İçeriği: Ders, birinci sınıf mimarlık öğrencilerine sağlam bir matematik temeli sağlar ve cebir, trigonometri ve kalkülüs gibi temel konuları, mimarlık uygulamalarına uygun şekilde kapsar. Öğrenciler, temel cebir ile başlayarak trigonometri fonksiyonları ve bunların tasarımda kullanımları ile devam ederler. Kurs ayrıca kalkülüs kavramlarını tanıtır ve mimari sorunları çözmede pratik uygulamalara vurgu yapar. Geometri kapsamlı bir şekilde ele alınır, mimarlıkla ilgili şekiller, hacimler ve yüzeyler üzerine odaklanır. Ek olarak, öğrenciler matematiksel modelleme ve simülasyonlar için hesaplama araçları ve yazılımları kullanmayı öğrenirler. Pratik alıştırmalar ve projeler, bu kavramları gerçek dünya mimari sorunlarına uygulamaya yardımcı olur, öğrencileri ileri düzey çalışmalar ve profesyonel uygulamalar için hazırlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel matematik prensiplerini öğrenir.
  • 2- Mimarideki temel matematik prensiplerini öğrenir.
  • 3- Matematikteki hesaplama becerilerini kazanır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Haftalık ödevler, sunumlar, egzersizler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Fonksiyonlara giriş
2 M1: Limit Bireysel çalışmalar
3 M1: Türev ve Uygulamaları Bireysel çalışmalar
4 M1: Eğriler Bireysel çalışmalar
5 M1: Integral and Alan Hesaplaması Bireysel çalışmalar
6 M2: Hacimler ve Arc uzunluğu Bireysel çalışmalar
7 M2: Hacimler ve Arc uzunluğu Bireysel çalışmalar
8 M2: Logarithma Bireysel çalışmalar
9 M2: Parametrik polar koordinatlar Bireysel çalışmalar
10 M3: Koniler ve Üç boyutlu koordinatlar Bireysel çalışmalar
11 M3: Vector Algebra Bireysel çalışmalar
12 M3: Denklemler, Lineer Sistemler Bireysel çalışmalar
13 M3: Öklid Geometrisi Bireysel çalışmalar
14 M3: Diferansiyel Geometri Bireysel çalışmalar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ayres, Frank, and Robert E. Schultz. *Mathematics for Architects and Designers*. New York: McGraw-Hill, 1997.
Elam, Kimberly. *Geometry of Design: Studies in Proportion and Composition*. New York: Princeton Architectural Press, 2001.
Stroud, K.A., and Dexter J. Booth. *Engineering Mathematics*. New York: Industrial Press, 2013.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 10 20
Proje 3 30
Final Sınavı 1 40
Total: 28 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama10220
Proje3824
Final Sınavı11414
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 1   2           1      
OC2 1   2           1      
OC3 1   2           1