DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Temel Tasarım Stüdyosu II ARC 104 Bahar 03+06+00 Zorunlu 6 10
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin amacı stüdyo ortamında soyut düşünme becerisini geliştirmek ve temel tasarım kavram ve ilkelerini ait bilgiyi geliştirmeyi sürdürmektir. Öğrencinin tasarımı bağlamıyla birlikte anlayabilmesini ve tasarım durumlarından bir tasarım sorusu çıkarabilmesini sağlar. Araştırmacı bakış ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. Öğrencinin fikirlerini sözlü ve görsel olarak ifade edebilmesi için gerekli temel temsil becerilerini kazandırır.
Dersin İçeriği: Temel tasarım ilkeleri, teknikleri, süreçleri ve yöntemleri. Tasarım sürecinde gereken görsel, biçimsel, fonksiyonel, mekansal kavramların incelenmesi. Stüdyo işleri, kısa süreli ışık ve renk, strüktür tasarımı konularına temellenen stüdyo alıştırmaları. Çizim ve maket yapma teknikleri. Kavramsal eskizler, planimetrik ve hacimsel analizler. Fonksiyon ve kullanım analizleri, kentsel bağlamdaki dinamiklerin analizleri. Temsili ve analitik sunum teknikleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Soyut kavramlarla düşünebilme becerisi ve temel tasarım kavram ve ilkelerini anlama.
  • 2- Tasarımın bağlamını anlayabilme ve tasarım durumlarından tasarım sorusu çıkarabilme becerisi.
  • 3- Tasarıma bütüncül bir bakış açısıyla araştırmacı ve eleştirel bir gözle bakabilme becerisi.
  • 4- Farklı temsil araçlarını kullanarak özgün fikrin görsel ve sözlü olarak sunumunu yapabilme becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminerler, ev ödevleri, stüdyo çalışmaları ve ödevleri. Maket yapımı. Bilgisayar destekli maket yapımı. Profesyonellerin yönetimindeki atölyelere katlmak. Portfolyo üretimi ve üretim sonrası işlerin sergilenmesi, kataloglanması.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 M1: Nesne Mekan Araştırma, maket yapımı, diyagramlar.
3 M1: Nesne Mekan Maket yapımı, alternatiflerin araştırılması.
4 M1: Nesne Mekan Maket yapımı, ortogonal çizimler.
5 M1: Nesne Mekan Sergi tasarımı, sunum tasarımı.
6 M1: Sunumlar ve jüri Teslim
7 M2: Yer Mekan Araştırma, çizimler, alternatiflerin araştırılması.
8 M2: Yer Mekan Araştırma, maket yapımı, diyagramlar.
9 M2: Yer Mekan Maket yapımı, çizimler.
10 M2: Sunumlar ve jüri Teslim
11 M3: Müşterek Tasarım İşi Saha çalışması, saha analizi, maket yapımı.
12 M3: Müşterek Tasarım İşi Arazi maket, bağlamsal konuların analizi.
13 M3: Müşterek Tasarım İşi Ölçekli maketler ve çizimler
14 M3: Sunumlar ve jüri Sergi tasarımı, sunum tasarımı, jüriler


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Rasmussen, S. E. (1964). Experiencing architecture (Vol. 2). MIT press.
Richardson, P., & Dietrich, L. (2001). XS: Big Ideas in Small-Scale Building. Ed. Lucas Dietrich. Grand Rapids: Universe.
Mollerup, P. (2001). Collapsible: the genius of space-saving design. Chronicle Books.


DİĞER KAYNAKLAR

Alexander, C. (1977). A pattern language: towns, buildings, construction. Oxford university press.
Hertzberger, H. (2005). Lessons for students in architecture(Vol. 1). 010 Publishers.
Awan, N., Schneider, T., & Till, J. (2013). Spatial agency: other ways of doing architecture. Routledge.
King, S., Conley, M., Latimer, B., & Ferrari, D. (1989). Co-design: A process of design participation. New York: Van Nostrand Reinhold.
Sanoff, H. (1990). Participatory design: Theory & techniques. Henry Sanoff.
Pawlyn, Michael. Biomimicry in Architecture. London: RIBA Publishing, 2011.
Hedges, K. E. (2017). Architectural graphic standards. John Wiley & Sons.
Museum for Gestaltung Zurich, Nature Design: From Inspiration to Innovation. Zurich: Lars Muller, 2007.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 3 45
Sunum/Jüri 3 15
Final Sınavı 1 40
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati149126
Proje31648
Sunum/Jüriye Hazırlık31339
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler199
Final Sınavı12828
Toplam İş Yükü (saat):250


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 2   2   1              
OC2 2                      
OC3 2   1   1              
OC4     3