Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Tasarım Stüdyosu II | ARC 104 | Bahar | 03+06+00 | Zorunlu | 6 | 10 |
Akademik Birim: | Mimarlık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Dersin amacı stüdyo ortamında soyut düşünme becerisini geliştirmek ve temel tasarım kavram ve ilkelerini ait bilgiyi geliştirmeyi sürdürmektir. Öğrencinin tasarımı bağlamıyla birlikte anlayabilmesini ve tasarım durumlarından bir tasarım sorusu çıkarabilmesini sağlar. Araştırmacı bakış ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. Öğrencinin fikirlerini sözlü ve görsel olarak ifade edebilmesi için gerekli temel temsil becerilerini kazandırır. |
Dersin İçeriği: | Temel tasarım ilkeleri, teknikleri, süreçleri ve yöntemleri. Tasarım sürecinde gereken görsel, biçimsel, fonksiyonel, mekansal kavramların incelenmesi. Stüdyo işleri, kısa süreli ışık ve renk, strüktür tasarımı konularına temellenen stüdyo alıştırmaları. Çizim ve maket yapma teknikleri. Kavramsal eskizler, planimetrik ve hacimsel analizler. Fonksiyon ve kullanım analizleri, kentsel bağlamdaki dinamiklerin analizleri. Temsili ve analitik sunum teknikleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Seminerler, ev ödevleri, stüdyo çalışmaları ve ödevleri. Maket yapımı. Bilgisayar destekli maket yapımı. Profesyonellerin yönetimindeki atölyelere katlmak. Portfolyo üretimi ve üretim sonrası işlerin sergilenmesi, kataloglanması. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | M1: Nesne Mekan | Araştırma, maket yapımı, diyagramlar. |
3 | M1: Nesne Mekan | Maket yapımı, alternatiflerin araştırılması. |
4 | M1: Nesne Mekan | Maket yapımı, ortogonal çizimler. |
5 | M1: Nesne Mekan | Sergi tasarımı, sunum tasarımı. |
6 | M1: Sunumlar ve jüri | Teslim |
7 | M2: Yer Mekan | Araştırma, çizimler, alternatiflerin araştırılması. |
8 | M2: Yer Mekan | Araştırma, maket yapımı, diyagramlar. |
9 | M2: Yer Mekan | Maket yapımı, çizimler. |
10 | M2: Sunumlar ve jüri | Teslim |
11 | M3: Müşterek Tasarım İşi | Saha çalışması, saha analizi, maket yapımı. |
12 | M3: Müşterek Tasarım İşi | Arazi maket, bağlamsal konuların analizi. |
13 | M3: Müşterek Tasarım İşi | Ölçekli maketler ve çizimler |
14 | M3: Sunumlar ve jüri | Sergi tasarımı, sunum tasarımı, jüriler |
Rasmussen, S. E. (1964). Experiencing architecture (Vol. 2). MIT press. Richardson, P., & Dietrich, L. (2001). XS: Big Ideas in Small-Scale Building. Ed. Lucas Dietrich. Grand Rapids: Universe. Mollerup, P. (2001). Collapsible: the genius of space-saving design. Chronicle Books. |
Alexander, C. (1977). A pattern language: towns, buildings, construction. Oxford university press. Hertzberger, H. (2005). Lessons for students in architecture(Vol. 1). 010 Publishers. Awan, N., Schneider, T., & Till, J. (2013). Spatial agency: other ways of doing architecture. Routledge. King, S., Conley, M., Latimer, B., & Ferrari, D. (1989). Co-design: A process of design participation. New York: Van Nostrand Reinhold. Sanoff, H. (1990). Participatory design: Theory & techniques. Henry Sanoff. Pawlyn, Michael. Biomimicry in Architecture. London: RIBA Publishing, 2011. Hedges, K. E. (2017). Architectural graphic standards. John Wiley & Sons. Museum for Gestaltung Zurich, Nature Design: From Inspiration to Innovation. Zurich: Lars Muller, 2007. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 3 | 45 |
Sunum/Jüri | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 7 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Proje | 3 | 16 | 48 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 13 | 39 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat): | 250 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 2 | 2 | 1 | |||||||||
OC2 | 2 | |||||||||||
OC3 | 2 | 1 | 1 | |||||||||
OC4 | 3 |