Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Görsel İletişim II | ARC 114 | Bahar | 04+02+00 | Seçmeli | 5 | 6 |
Akademik Birim: | Mimarlık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı öğrencilerin temsil yöntemleri ile düşünmeye başlamalarını, “gerçeklik” dünyasının temsil ile ilişkisi üzerine düşünmelerini ve farkındalık üretmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda ölçülebilir ve ölçülemez olarak tanımlanabilecek farklı temsil biçimleri ile karşılaşmaları ve uygulama yapmaları sağlanır. Bunun yanı sıra öğrencilerin, tasarım sürecinde kullanılabilecek temsil yöntemleri ile tanışmaları amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Ders, analog ve dijital üretim yöntemlerinin birlikte kullanılacağı şekilde tasarlanmıştır. Birden fazla aracı ve yöntemi birlikte kullanmayı hedefleyen konu modülleri dersin işleyişini belirler. Bu modüllerin içeriğini belirleyen üst kavramlar, yaklaşımlar sırası ile; temsil ile spekülasyon üretmek, mevcutun temsili, temsilin analizi ve hareketli temsildir. Her modülün bir çok araç ve bakış açısı ile zenginleşmesiyle beraber, her modülün odaklandığı konular ve araçlar vardır. Bunlar sırası ile; Ortogonal çizim teknikleri,imaj manipülasyonu ve videodur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Seminerler, stüdyo çalışmaları ve ödevleri. Birebir konuşmalar, toplu tartışmalar, üretimlere yazılı kritikler. Üretimlerin sergilenmesi. Kent içerisinde çalışmalar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | M1: Aksonometrik Çizim 3B | Aksonometrik çizime giriş |
3 | M1: Aksonometrik Çizim 3B | Aksonometrik çizim |
4 | M1: Aksonometrik Çizim 3B | Aksonometrik çizim |
5 | M1: Aksonometrik Çizim 3B | Aksonometrik çizim ve anlatı |
6 | M2: Strüktür Çizimleri | Maket yapımı |
7 | M2: Strüktür Çizimleri | Görünüş |
8 | M2: Strüktür Çizimleri | Kesit |
9 | M2: Strüktür Çizimleri | Plan |
10 | M2: Strüktür Çizimleri | Aksonometrik çizim |
11 | M2: Strüktür Çizimleri | Teslim |
12 | M3: Hareketli İmaj | Anlatı tasarımı |
13 | M3: Hareketli İmaj | Hareketli görüntü üretimi |
14 | M3: Hareketli İmaj | Video montaj |
Pamphlet Architecture 1-10, Princeton Architectural Press Architecture: Form, Space, and Order, Francis D.K. Ching Sketch: Houses, Alejandro Bahamón Mimari Perspektif ve Gölge, Harbi Hotan Layout Index, Jim Krause Visual Grammer, Christian Leborg Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap, Melike Taşçıoğlu Making And Breaking The Grid, Timothy Samara Bir Anlatıcı Olarak Jak Baruh Fotoğrafları, Bülent Erkmen Type & Image, Philip B. Meggs The Anatomy Of Type, Stephen Coles Typo-Graphy Sketch-books, Steven Heller, Lita Talarico Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Francis D.K. Ching Neufert, BausmahaBaiche, Nicholas Walliman Envisioning Architecture: Drawings from The Museum of Modern Art, Matilda McQuaid, Terence Riley Drawing Futures, Laura Allen, Luke Caspar Pearson AD Drawing Architecture, September 2013 Manual Of Section, Paul Lewis |
Ching, Francis D.K. Architectural Graphics. New York: John Wiley & Sons, 2003. Cohen, Preston Scott. Contested Symmetries and Other Predicaments in Architecture. New York: Princeton Architectural Press, 2001. Evans, Robin. The Projective Cast: Architecture and its Three Geometries. Cambridge: MIT Press, 1995. Şahinler, O., Mimarlıkta Teknik Resim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2013 Kızıl, F., Mimarlık öğrencileri için objelerin iki-üç boyutlu grafik anlatımı ve zihinde canlandırma, Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları, 2000 Zell, M., Architectural Drawing Course, Barrons Educational Series, 2008 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 3 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 4 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Proje | 3 | 15 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | ||||||||
OC2 | ||||||||
OC3 | ||||||||
OC4 |