DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Görsel İletişim II ARC 114 Bahar 04+02+00 Seçmeli 5 6
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin temel amacı öğrencilerin temsil yöntemleri ile düşünmeye başlamalarını, “gerçeklik” dünyasının temsil ile ilişkisi üzerine düşünmelerini ve farkındalık üretmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda ölçülebilir ve ölçülemez olarak tanımlanabilecek farklı temsil biçimleri ile karşılaşmaları ve uygulama yapmaları sağlanır. Bunun yanı sıra öğrencilerin, tasarım sürecinde kullanılabilecek temsil yöntemleri ile tanışmaları amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Ders, analog ve dijital üretim yöntemlerinin birlikte kullanılacağı şekilde tasarlanmıştır. Birden fazla aracı ve yöntemi birlikte kullanmayı hedefleyen konu modülleri dersin işleyişini belirler. Bu modüllerin içeriğini belirleyen üst kavramlar, yaklaşımlar sırası ile; temsil ile spekülasyon üretmek, mevcutun temsili, temsilin analizi ve hareketli temsildir. Her modülün bir çok araç ve bakış açısı ile zenginleşmesiyle beraber, her modülün odaklandığı konular ve araçlar vardır. Bunlar sırası ile; Ortogonal çizim teknikleri,imaj manipülasyonu ve videodur.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Fikirleri farklı temsil araçları ile analog ya da dijital ortamlarda ifade edebilme becerisi.
  • 2- Temsil araçlarını düşünme eyleminin bir uzantısı olarak kullanabilme becerisi.
  • 3- El becerilerinin geliştirilmesi ve dijital temsil araçları ile tanışma.
  • 4- Standartlaşmış ölçülebilir temsil araçlarını okuma, üretme ve bunları ölçülemez araçlarla zenginleştirebilme becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminerler, stüdyo çalışmaları ve ödevleri. Birebir konuşmalar, toplu tartışmalar, üretimlere yazılı kritikler. Üretimlerin sergilenmesi. Kent içerisinde çalışmalar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 M1: Aksonometrik Çizim 3B Aksonometrik çizime giriş
3 M1: Aksonometrik Çizim 3B Aksonometrik çizim
4 M1: Aksonometrik Çizim 3B Aksonometrik çizim
5 M1: Aksonometrik Çizim 3B Aksonometrik çizim ve anlatı
6 M2: Strüktür Çizimleri Maket yapımı
7 M2: Strüktür Çizimleri Görünüş
8 M2: Strüktür Çizimleri Kesit
9 M2: Strüktür Çizimleri Plan
10 M2: Strüktür Çizimleri Aksonometrik çizim
11 M2: Strüktür Çizimleri Teslim
12 M3: Hareketli İmaj Anlatı tasarımı
13 M3: Hareketli İmaj Hareketli görüntü üretimi
14 M3: Hareketli İmaj Video montaj


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Pamphlet Architecture 1-10, Princeton Architectural Press
Architecture: Form, Space, and Order, Francis D.K. Ching
Sketch: Houses, Alejandro Bahamón
Mimari Perspektif ve Gölge, Harbi Hotan
Layout Index, Jim Krause
Visual Grammer, Christian Leborg
Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap, Melike Taşçıoğlu
Making And Breaking The Grid, Timothy Samara
Bir Anlatıcı Olarak Jak Baruh Fotoğrafları, Bülent Erkmen
Type & Image, Philip B. Meggs
The Anatomy Of Type, Stephen Coles
Typo-Graphy Sketch-books, Steven Heller, Lita Talarico
Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Francis D.K. Ching
Neufert, BausmahaBaiche, Nicholas Walliman
Envisioning Architecture: Drawings from The Museum of Modern Art,
Matilda McQuaid, Terence Riley
Drawing Futures, Laura Allen, Luke Caspar Pearson
AD Drawing Architecture, September 2013
Manual Of Section, Paul Lewis


DİĞER KAYNAKLAR

Ching, Francis D.K. Architectural Graphics. New York: John Wiley & Sons, 2003.
Cohen, Preston Scott. Contested Symmetries and Other Predicaments in Architecture. New York: Princeton Architectural Press, 2001.
Evans, Robin. The Projective Cast: Architecture and its Three Geometries. Cambridge: MIT Press, 1995.
Şahinler, O., Mimarlıkta Teknik Resim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2013
Kızıl, F., Mimarlık öğrencileri için objelerin iki-üç boyutlu grafik anlatımı ve zihinde canlandırma, Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları, 2000
Zell, M., Architectural Drawing Course, Barrons Educational Series, 2008


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 3 60
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14570
Proje31545
Final Sınavı13535
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4