Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım Hesaplaması | ARC 216 | Güz | 01+02+00 | Seçmeli | 2 | 3 |
Akademik Birim: | Sanat ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Ders, ikinci sınıf mimarlık öğrencilerini dijital araçlar ve algoritmaların mimari tasarım sürecine entegrasyonunu içeren hesaplamalı tasarımın ilkeleri ve teknikleri ile tanıştırır. Müfredat, hesaplamalı tasarımın genel bir bakışını, algoritmik düşünme ve mantığı, Python ve Grasshopper gibi programlama dillerini kapsar. Öğrenciler, Rhino ve Grasshopper gibi yazılımlar kullanarak parametrik tasarımın temellerini öğrenir ve çoklu tasarım çözümleri oluşturmak için generatif tasarım kavramlarını keşfederler. |
Dersin İçeriği: | Ders, tasarım performansını ve verimliliğini artırmaya yönelik optimizasyon tekniklerini, 3D baskı ve CNC frezeleme gibi dijital üretim yöntemlerini ve bu süreçlerle hesaplamalı tasarımın entegrasyonunu içerir. Başarılı hesaplamalı tasarım projelerinin vaka analizleri ve uygulamaları incelenecek, uygulamalı projelerle öğrenciler hesaplamalı tasarım ilkelerini uygulama fırsatı bulacaktır. Ayrıca, öğrenciler sektör standardı yazılım araçlarında yeterlilik kazanacak ve hesaplamalı tasarım projelerinde işbirliği ve iletişim tekniklerini öğreneceklerdir. Dersin sonunda, öğrenciler hesaplamalı tasarım ilkelerini sağlam bir şekilde anlayacak ve bu teknikleri gelecekteki mimari projelerine ve çalışmalarına entegre etmeye hazır olacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Haftalık ödevler, sunumlar, aralıklı ders atölyeleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Sunumu | |
2 | M1: Hesaplamalı Modelleme | Grup çalışması |
3 | M1: Hesaplamalı Modelleme | Bireysel çalışmalar |
4 | M1: Hesaplamalı Modelleme | Bireysel çalışmalar |
5 | M1: Hesaplamalı Modelleme | Bireysel çalışmalar |
6 | M2: Parametrik Tasarım & Kodlama | Grup çalışması |
7 | M2: Parametrik Tasarım & Kodlama | Maket & 3d Baskı |
8 | M2: Parametrik Tasarım & Kodlama | Maket & 3d Baskı |
9 | M2: Parametrik Tasarım & Kodlama | Bireysel çalışmalar |
10 | M3: Dijital Fabrikasyon | Grup çalışması |
11 | M3: Dijital Fabrikasyon | Bireysel çalışmalar |
12 | M3: Dijital Fabrikasyon | Bireysel çalışmalar |
13 | M3: Dijital Fabrikasyon | Paftalar |
14 | Final projeleri sunumları |
Hugh Dutton and Peter Rice (1995) Structural Glass Mel Byars (1999) Desıgn In Steel Daniela Bertol, (2011) Form Geometry Structure: From Nature To Design Achim Menges, (2012) Material Computation Terri Peters, Brady Peters (2013) Insıde Smartgeometry: Expanding the Architectural Possibilities of Computational Design Fabio Gramazio, Matthias Kohler and Silke Langenberg (eds.) (2014) Fabricate: Negotiating Design And Making Lisa Iwamoto (2009), Digital Fabrications: Architectural and Material Techniques Achim Menges, Tobias Schwinn, Oliver David Krieg (2016) Advancing Wood Architecture Christopher Beorkrem (2012), Material Strategies in Digital Fabrication 1st Edition Branko Kolarevic (2005), Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing 1st Edition Dimitris Kottas (2010), Contemporary Digital Architecture: Design and Techniques |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 3 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 18 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat): | 75 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 | |||||||||||||
OC3 | |||||||||||||
OC4 |