Akademik Birim: |
Mimarlık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders mimarlık disiplinine dair genel bir bakış açısı sunarak öğrencilere mimarlığın birçok bilgi alanından beslenen karmaşık bir düşünce ve eylem alanı olduğu bilincini kazandırmayı hedeflemektedir. Bu genel çerçeve içerisinde dersin diğer temel hedefleri, öğrencileri mimarlığın farklı boyutlarıyla ve mimarlık düşüncesinin temellerini oluşturan kavramlar ve terminolojiyle tanıştırmak ve farklı dönemler ve coğrafyalardan örneklerle kurulan bir görsel repertuar üzerinden mimari yapıları / yapılı çevreleri ve temsil biçimlerini toplumsal, kültürel, tarihi ve mekansal bağlamlarıyla ilişkili olarak, çok boyutlu bir çerçevede anlayıp değerlendirebilmeleri için sağlam bir altyapı oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Ders mimarlık disiplininin içeriğini, diğer bilgi alanlarıyla ilişkilerini ve sınırlarını tartışmak, öğrencilere disiplinin dayandığı temel kavramları ve doğru terminolojiyi aktarmak ve mimarlığın farklı boyutları üzerine düşünsel bir altyapı oluşturabilmek üzere seçilen konu ve kavram grupları üzerinden kurgulanan görsel destekli sunumlara dayanmaktadır. “Doğa / Topoğrafya / İklim”, “Zanaat / Teknoloji / Malzeme”, “Bellek / Gelenek / Kimlik”, “İdeoloji / İktidar / Otorite”, “İmge / Temsil “ bu kavram gruplarından bazılarıdır. Öğrencilerin ders öncesinde okumaları beklenen kısa metinlere dayalı sınıf-içi tartışmalar ve dönem boyu yapılacak iki sınıf gezisi bu içeriği destekler niteliktedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Mimarlık disiplininin temel kavramlarına dair bilgi ve kavrayışa sahiptir.
- 2- Mimarlığın disiplinler-arası bir düşünce ve eylem alanı olduğu kavrayışına sahiptir.
- 3- Mimari yapılar / yapısal alanlar ve temsil biçimleri üzerine temel bir görsel belleğe ve mimarlık düşüncesinin çeşitliliği ve karmaşıklığına dair farkındalığa sahiptir.
- 4- Mimarlığın toplumsal rolü, kültürel önemi ve mimarlık-bağlam ilişkisi üzerine temel bir farkındalığa sahiptir.
- 5- Mimari yapılar ve yapılı çevrelere dair düşünce, gözlem, analiz ve yaklaşımlarını sözel-yazılı olarak ve doğru terminolojiyi kullanarak ifade edip paylaşabilir.
- 6- Mimarlık üretimini çok boyutlu bir çerçevede anlayıp değerlendirmeye başlar.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
• Görsel destekli sunumlar ve bunlar üzerinden tartışmalar • Öğrencilerin derslerden önce okumaları beklenen metinler üzerine tartışmalar • Geziler çerçevesinde ziyaret edilen yapılar / yapılı çevreler üzerine öğrencilerin gözlemlerini, analiz ve düşüncelerini aktaracakları tartışmalar |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
M1: Doğa / Topoğrafya / İklim |
Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları |
3 |
M1: Zanaat (Craft) / Teknoloji / Malzeme |
Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları |
4 |
M1: Bellek / Gelenek / Kimlik |
Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları |
5 |
M2: Geometri/Form |
Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları |
6 |
M2: Oranlar |
Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları |
7 |
M2: Işık/Renk |
Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları |
8 |
M3: İdeoloji/Otorite |
Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları |
9 |
M3: Ekonomi |
Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları |
10 |
M3: Fantazi |
Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları |
11 |
M4: Otantisite |
Mentor Sunumu |
12 |
M4: Gezi |
Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları |
13 |
M4: Proje Sunumları |
Önerilen metinlerin okunması/Öğrenci Sunumları |
14 |
Sunumlar |
Teslim |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.