Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlıkta Anahtar Kelimeler: Tasarım Temel Kavramlarına Giriş | ARC 112 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 4 |
Akademik Birim: | Mimarlık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders mimarlık disiplinine dair genel bir bakış açısı sunarak öğrencilere mimarlığın birçok bilgi alanından beslenen karmaşık bir düşünce ve eylem alanı olduğu bilincini kazandırmayı hedeflemektedir. Bu genel çerçeve içerisinde dersin diğer temel hedefleri, öğrencileri mimarlığın farklı boyutlarıyla ve mimarlık düşüncesinin temellerini oluşturan kavramlar ve terminolojiyle tanıştırmak ve farklı dönemler ve coğrafyalardan örneklerle kurulan bir görsel repertuar üzerinden mimari yapıları / yapılı çevreleri ve temsil biçimlerini toplumsal, kültürel, tarihi ve mekansal bağlamlarıyla ilişkili olarak, çok boyutlu bir çerçevede anlayıp değerlendirebilmeleri için sağlam bir altyapı oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders mimarlık disiplininin içeriğini, diğer bilgi alanlarıyla ilişkilerini ve sınırlarını tartışmak, öğrencilere disiplinin dayandığı temel kavramları ve doğru terminolojiyi aktarmak ve mimarlığın farklı boyutları üzerine düşünsel bir altyapı oluşturabilmek üzere seçilen konu ve kavram grupları üzerinden kurgulanan görsel destekli sunumlara dayanmaktadır. “Doğa / Topoğrafya / İklim”, “Zanaat / Teknoloji / Malzeme”, “Bellek / Gelenek / Kimlik”, “İdeoloji / İktidar / Otorite”, “İmge / Temsil “ bu kavram gruplarından bazılarıdır. Öğrencilerin ders öncesinde okumaları beklenen kısa metinlere dayalı sınıf-içi tartışmalar ve dönem boyu yapılacak iki sınıf gezisi bu içeriği destekler niteliktedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | |
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | • Görsel destekli sunumlar ve bunlar üzerinden tartışmalar • Öğrencilerin derslerden önce okumaları beklenen metinler üzerine tartışmalar • Geziler çerçevesinde ziyaret edilen yapılar / yapılı çevreler üzerine öğrencilerin gözlemlerini, analiz ve düşüncelerini aktaracakları tartışmalar |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|
• Korydon Smith (ed.), Introducing Architectural Theory, Debating a Discipline (New York & London: Routledge, 2012) |
• Francis Ching, A Visual Dictionary of Architecture (New Jersey: John Wiley & Sons, 2004) • Francis Ching, Architecture: Form, Space, and Order (New Jersey: John Wiley and Sons, 2007) • Leland M. Roth, Understanding Architecture: Elements, History, Meaning (Boulder: Westview Press, 2007) • Michael Brawne, Architectural Thought: The Design Process and the Expectant Eye (Oxford: Architectural Press, 2003) • Pierre von Meiss, Elements of Architecture: From Form to Place (London: Routledge, 1990) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Total: | 0 | 0 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat): | 0 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |