DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mimarlıkta Anahtar Kelimeler: Tasarım Temel Kavramlarına Giriş ARC 112 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 4
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders mimarlık disiplinine dair genel bir bakış açısı sunarak öğrencilere mimarlığın birçok bilgi alanından beslenen karmaşık bir düşünce ve eylem alanı olduğu bilincini kazandırmayı hedeflemektedir. Bu genel çerçeve içerisinde dersin diğer temel hedefleri, öğrencileri mimarlığın farklı boyutlarıyla ve mimarlık düşüncesinin temellerini oluşturan kavramlar ve terminolojiyle tanıştırmak ve farklı dönemler ve coğrafyalardan örneklerle kurulan bir görsel repertuar üzerinden mimari yapıları / yapılı çevreleri ve temsil biçimlerini toplumsal, kültürel, tarihi ve mekansal bağlamlarıyla ilişkili olarak, çok boyutlu bir çerçevede anlayıp değerlendirebilmeleri için sağlam bir altyapı oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: Ders mimarlık disiplininin içeriğini, diğer bilgi alanlarıyla ilişkilerini ve sınırlarını tartışmak, öğrencilere disiplinin dayandığı temel kavramları ve doğru terminolojiyi aktarmak ve mimarlığın farklı boyutları üzerine düşünsel bir altyapı oluşturabilmek üzere seçilen konu ve kavram grupları üzerinden kurgulanan görsel destekli sunumlara dayanmaktadır. “Doğa / Topoğrafya / İklim”, “Zanaat / Teknoloji / Malzeme”, “Bellek / Gelenek / Kimlik”, “İdeoloji / İktidar / Otorite”, “İmge / Temsil “ bu kavram gruplarından bazılarıdır. Öğrencilerin ders öncesinde okumaları beklenen kısa metinlere dayalı sınıf-içi tartışmalar ve dönem boyu yapılacak iki sınıf gezisi bu içeriği destekler niteliktedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri • Görsel destekli sunumlar ve bunlar üzerinden tartışmalar • Öğrencilerin derslerden önce okumaları beklenen metinler üzerine tartışmalar • Geziler çerçevesinde ziyaret edilen yapılar / yapılı çevreler üzerine öğrencilerin gözlemlerini, analiz ve düşüncelerini aktaracakları tartışmalar


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    • Korydon Smith (ed.), Introducing Architectural Theory, Debating a Discipline (New York & London: Routledge, 2012)


    DİĞER KAYNAKLAR

    • Francis Ching, A Visual Dictionary of Architecture (New Jersey: John Wiley & Sons, 2004)
    • Francis Ching, Architecture: Form, Space, and Order (New Jersey: John Wiley and Sons, 2007)
    • Leland M. Roth, Understanding Architecture: Elements, History, Meaning (Boulder: Westview Press, 2007)
    • Michael Brawne, Architectural Thought: The Design Process and the Expectant Eye (Oxford: Architectural Press, 2003)
    • Pierre von Meiss, Elements of Architecture: From Form to Place (London: Routledge, 1990)


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9