Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Yapı Malzemeleri ve Teknolojisi II: Karmaşık Yapı Sistemleri Analizi | ARC 256 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Mimarlık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | MİNE KOYAZ |
Dersin Amacı: | Güz dönemindeki dersin devamı olarak, öğrencilerin daha güncel mimari malzemeler, yapı bileşenleri ve strüktürel sistemler hakkında, tasarım metodolojilerinin malzeme etkileri, sürdürülebilirlik ve ekonomi gibi konular üzerinden okunması ve geliştirilmesi için temel bilgileri edinmesi. Bahar döneminde ayrıca, öğrencilerin daha detay odaklı ve teknik düşünme ve inceleme yeteneklerini kazanması; daha karmaşık, çok katmanlı ve işlevli cephe sistemlerine odaklanmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, toplamda 4, 2. Sene kapsamında ise 2 parçalı olan ve temel strüktürel sistemler, yapı bileşenleri ve mimari malzemeleri kapsayan derslerin ikincisidir. Güz döneminde, strüktürel sistemler, malzeme seçimleri, temel yapı bileşenleri ve işlevleri konularında edinilen temel bilgilerin ışığında daha karmaşık yapı sistemleri, güncel malzeme ve karma strüktür uygulamaları anlatılacaktır. Dersin içeriği malzemenin rolü ve mimari tasarıma olan etkileri bağlamında işlenmektedir. 2. Sınıf mimari stüdyosu kapsamında tartışılan form, mekan, strüktür ve program gibi konular malzeme seçimleri, yapısal sistemler ve mekan fikirleri üçlemesi üzerinden bu ders kapsamında desteklenecektir. Bu yarıyıl özellikle malzeme olarak daha teknolojik, daha spesifik üretim ve uygulama süreçleri içeren cam, metal, plastik ve kompozit sistemlere odaklanmaktadır. Bu ders, bina performansı açısından yapı elemanı sistemleri (duvar, duvar boşluğu, çatı, döşeme, düşey sirkülasyon vb.) hakkında temel bir anlayış geliştirerek bina sistemleri tasarımına yönelik teorik bir altyapı oluşturur. Dersin yapısı dört modül: Yapı Elemanlarının Temelleri (1) Duvar ve Pencere, (2) Döşeme ve Merdiven, (3) Çatı ve Kabuk ve bir dönem araştırma projesi de dahil olmak üzere (4) Çağdaş Yapı Malzemeleri ve Sistemleri etrafında formüle edilmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Teorik anlatımlar; stüdyo uygulamaları; tartışmalar; misafir sunumları; saha gezileri; öğrenci proje sunumları. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Tanıtım – Cephe ve Kabuk | |
2 | Ders Sunumu: (Dış) Duvar Sistemleri | Dönem projesi, ön araştırma |
3 | Ders Sunumu: Duvar Boşlukları | Maket/çizim çalışması |
4 | Sınıf içi çalışma/sunum | Teslim |
5 | Ders Sunumu: Döşemeler ve Temeller | |
6 | Ders Sunumu: Düşey Sirkülasyon Elemanları | Maket/çizim çalışması |
7 | Sınıf içi çalışma/sunum | Teslim |
8 | Dönem Araştırma Projesi Ara Sunumu | Teslim ve sunum |
9 | Ders Sunumu: Çatı Sistemleri | |
10 | Misafir sunumu/saha gezisi | Maket/çizim çalışması |
11 | Sınıf içi çalışma/sunum | Teslim |
12 | Ders Sunumu: Kompozit Malzemeler | Dönem projesi, çizim çalışması |
13 | Sınıf içi çalışma/sunum | Dönem projesi, maket çalışması |
14 | Dönem Araştırma Projesi Final Sunumu | Teslim ve sunum |
• DETAIL Magazine • Deplazes, A. (ed.). 2013. Constructing Architecture: Materials, Processes, Structures: a Handbook. Basel : Birkhauser • McLean W. , Silver, P., Whitsett. D. 2013.) Introduction to Architectural Technology. 2nd ed. Laurence King Publishers. • McLean W. & Silver, P. & Evans P. 2014. Structural Engineering for Architects: A Handbook, Laurence King Publishers. • Ching, F.D.K. 2014. Building Construction Illustrated, Wiley & Sons. • Ching, F.D.K. 2014. Building Structures Illustrated, Wiley & Sons. • Allen, E. 2005. How Buildings Work: The Natural Order of Architecture. • Allen, E. Rand, P. 2016. Architectural Detailing: Function, Constructability, Aesthetics. Wiley & Sons. • Ballast, D. K. 2009. Architect's Handbook of Construction Detailing. Wiley & Sons. • Moussavi F. (ed.). 2009. Function of Form, Actar and Harvard University Press. • Herzog, T. Krippner, R. Lang, W. 2017. Facade Construction Manual. from Detail. • Hegger, M. Auch-Schwelk, V. Fuchs, M. Rosenkranz, T. 2006. Construction Materials Manual. from Detail. • Brownell, B. 2012. Material Strategies: Innovative Applications in Architecture. Princeton Architectural Press. • McMorrough, J. 2006. Materials, Structures, And Standards: All The Details Architects Need To Know But Can Never Find. Rockport Publishers. • Bell, V. B. Rand, P. 2006. Materials for design. New York : Princeton Architectural Press. • Rem Koolhaas, Elements, 2014. • Zumthor, P. Atmospheres: Thinking Architecture. Birkhauser, 2015. |
• Gordon, J.E. 2009. Structures: Or Why Things Don't Fall Down. Cambridge, MA • Unwin, S. 2014. Analysing Architecture. London; New York : Routledge. • Unwin, S. 2014. Twenty-‐Five Buildings Every Architect Should Understand. • Bizley, G. 2010. Architecture in Detail II. Elsevier. • Mostafavi M, Leatherbarrow D. 1993. On weathering : the life of buildings in time. MIT Press. • Leatherbarrow, D. 2005. Surface Architecture. MIT Press. • Frampton, K. 1995. Studies in Tectonic Culture: The Poetics of Construction in Nineteenth and Twentieth Century Architecture. MIT Press. • Giedion, S. 1948. Mechanization Takes Command: A Contribution to Anonymous History. University of Minnesota Press • Berger, A. 2009. What objects mean: an introduction to material culture. • McCarter, R. Pallasmaa, J. 2012. Understanding Architecture: a primer on architecture as experience. • Smil, V. 2014. Making the Modern World: Materials and Dematerialization. John Wiley & Sons. • Salvadori, M. 2002. Why Buildings Stand Up: The Strength of Architecture. • Pierre Von Meiss, Elements of Architecture: From Form to Place. Routledge, 2011. • Skin: Surface, Substance, and Design, Ellen Lupton 2002. • Technics and Civilization, Lewis Mumford 1934 • The Architecture of the Well-Tempered Environment, Reyner Banham 1984 • Transparency, Colin Rowe 1997 • Allied Design, Anthony C. Antoniades 1992 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Ödev | 3 | 60 |
Sunum/Jüri | 2 | 40 |
Total: | 19 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 9 | 1 | 9 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 |